Speciális zsírégető, lúgosító diéta
Mínusz 5 kiló, könnyedén
A túlsúly hátterében szervezeted elsavasodása is állhat. Hozd helyre az egyensúlyt, és beindul a fogyás!

Nyereményjáték

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

összesen 5 db játék
Ez is érdekelhet

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: helyiek fedezték fel véletlenül a '60-as években (x)

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

beauty and style

Mintás, meleg pulcsik 6 ezer forint alatt - Csinos és kényelmes mind »

A legszebb körömminták ősz végére, tél elejére: magadnak is elkészítheted »

Kényeztető fürdőbomba házilag: hideg, téli estéken a legjobb barátod lesz »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha csupán az elfogyasztott kalóriamennyiségre koncentrálsz diétád során, nem véletlen, ha azt tapasztalod, hogy mégsem távoznak a felesleges kilók. Szervezeted egészséges működéséhez, a gyors anyagcseréhez ugyanis enyhén lúgos testfolyadékok szükségesek. Ha az egyensúly kibillen, és megindul az elsavasodás, összeomlik a táplálékfeldolgozás és lebontás jól felépített rendszere.

Szerencsére, amint megváltoztatod étrendedet a megfelelő táplálékok segítségével, a zsírégetés is gyorsabb sebességre kapcsol. Kéthetes diétánkkal helyreállíthatod szervezeted egyensúlyát, és akár három-öt kilótól is megszabadulhatsz.

Az optimális sav-bázis egyensúlyért

A szervezeted kémhatását kiegyensúlyozó étrenddel kettős sikert érhetsz el. A lúgosítás hatására a tápláléklebontó enzimek új erőre kapnak, így a raktározó folyamatok helyett az energiafelszabadítás kerül előtérbe. Emellett a lúgosító táplálékok többsége fokozza a zsírégetést is, mivel emésztésük során jelentős mennyiségű kalóriát felhasználsz - olykor többet, mint amennyit az étel önmagában tartalmaz.

A diéta étrendje bőven ellát szerves ásványi anyagokkal, melyek tovább fokozzák az enzimek termelődését. Az állati eredetű élelmiszerek, különösen a zsiradékban gazdag fajták, könnyen okoznak elsavasodást, ezért a diéta során válaszd inkább a növényi fehérjeforrásokat. Ha a hüvelyesek rendszeresen szerepelnek étrendedben, nem kell izmaid meggyengülésétől tartanod.

Hosszútávon érdemes a vörös húsokat szárnyasokra, halakra cserélned. A cukor és a finomliszt a másik két fő ellensége a savtalan szervezetnek, így ezektől is búcsúzz el, és barátkozz meg a szárított gyümölcsökkel és a hántolatlan gabonafélékkel. Közérzeted látványos javulásán is érzed majd a változást.

Az elsavasodás jelei

  • Túlsúly.
  • Fáradékonyság.
  • Emésztési zavarok.
  • Ízületi fájdalmak.
  • Ingerlékenység.
  • Rendszeres fejfájás.

Színes savtalanítók

A lúgosító étrend sokkal változatosabb, mint gondolnád. A leghatékonyabb lúgképző zöldségek, gyümölcsök és a belőlük préselt levek kinézete is árulkodik gazdag tápanyagtartalmukról. Az egyik leghatékonyabb élelmiszer e szempontból a paradicsom, mely teljes bélrendszered működését lendületbe hozza.

A leveles zöldségek választékát se hanyagold el, emellett a sütőtök, a gesztenye és a burgonya jóllakottságérzetedről is gondoskodik. Ha ezek a táplálékok a gabonafélékkel együtt rendszeresen tányérodra kerülnek, meggyőződhetsz róla, hogy a diéta nem jelent koplalást.

A csírákat is érdemes bevetned, melyeknél gazdagabb aminosav- és vitaminforrást nehéz találni. Otthon is egyszerűen megoldhatod a búza, a lucerna és számtalan egyéb mag csíráztatását, de nagyobb élelmiszerboltokban készen is hozzájuthatsz egy-egy adaghoz. Elég egy marék a salátádra vagy a levesbe, és erőre kap anyagcseréd.

Tedd teljessé a sikert!

A lúgosítás és a fokozott zsírégetés érdekében néhány kiegészítő lépésről se feledkezz meg. Bélflórád egészségének helyreállítása például csökkenti az elsavasodás veszélyét. A citrom és a savanyú káposzta csak ízhatását tekintve savas, valójában kitűnően lúgosítanak, és segítenek elérni a jótékony bélbaktériumok egyensúlyát.

Ha néhány kanál búzafűlével kezded a napot, megsokszorozod a diéta hatékonyságát. A megfelelő ételtársítás is lényeges a túlsavasodás megelőzése érdekében. Egyes táplálékok önmagukban lúgképzők, ám a folyamat megfordul, ha nem megfelelő párosításban fogyasztod őket. A szénhidrátok és fehérjék ezért külön-külön kapjanak helyet tányérodon, a gyümölcsöket pedig ne keverd nehezen emészthető ételekkel.

Ügyelj arra is, hogy a hosszas sütés, főzés hatására a táplálékok fokozottan savképzővé változnak, ezért növeld a nyers, természetes állapotukban fogyasztható élelmiszerek arányát, így az enzimek munkája is zavartalan lesz. Nemcsak a mérlegre állva tapasztalod majd diétád sikerét, de energiaszinted is emelkedik majd.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A gyümölcs- és zöldségleveket mindig frissen préseld, kerüld a cukrozott, előregyártott változatokat.
  • A hüvelyesek és gabonafélék főzési idejét jelentősen csökkentheted, ha néhány órára beáztatod őket.
  • A reszelt zöldségbe, gyümölcsturmixba kevert zabkorpa segít, ha rád tör az éhség.
  • A lúgosító élelmiszerekben gazdag étrendet folytathatod azután is, hogy leadtad a kilókat, ekkor azonban emeld a sovány húsok, a zsírszegény tejtermékek és a teljes kiőrlésű gabonafélék arányát.
Fontos!
A diétát legfeljebb két hétig tarthatod. Hosszabb távú lúgosító étrend esetében növeld a fehérjék és gabonafélék arányát. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két szelet pirítós rozskenyérből, egy evőkanál olívaolaj, két paradicsom, egy marék lucernacsíra.
Tízórai: egy bögre körtelé, öt szem dió.
Ebéd: egy bögre főtt mungóbab, fél bögre köles, egy evőkanál szezámmag, egy bögre sárgarépalé.
Uzsonna: két szelet sütőtök.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt cukkini, egy bögre paradicsomlé.

2. nap

Reggeli: egy bögre fahéjas zabkása, 10 dkg vegyes bogyósgyümölcs, egy kávéskanál méz.
Tízórai: egy bögre alma-narancs saláta citromlével.
Ebéd: 15 dkg grillezett padlizsán, egy bögre főtt hajdina, egy marék búzacsíra.
Uzsonna: egy bögre vegyes zöldséglé, tíz szem mandula.
Vacsora: két közepes, héjában sült burgonya, 10 dkg zsírszegény túró, egy marék petrezselyem.

3. nap

Reggeli: egy bögre joghurtos zöldsaláta, két szelet lenmagos kenyér, egy marék retekcsíra.
Tízórai: egy bögre reszelt sárgarépa, két evőkanál zabpehely.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, 10 dkg tofu, egy bögre zöldsaláta, egy marék olívaolajon pirított rozskenyérkocka.
Uzsonna: egy grépfrút, három korpás keksz.
Vacsora: egy bögre rakott zöldbab barnarizzsel, 10 dkg csirkemell, egy bögre sárgarépalé.

4. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, egy marék aszalt szilva, három evőkanál natúr müzli.
Tízórai: egy bögre cékla-alma saláta citromlével, egy marék búzacsíra.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék tönkölyliszttel, 10 dkg zabpehelyfasírt.
Uzsonna: egy körte, egy marék napraforgómag.
Vacsora: 15 dkg tengeri hal, egy bögre párolt zöldbab, 10 dkg cékla.

5. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, három evőkanál zöldségpástétom, egy kaliforniai paprika.
Tízórai: egy bögre vegyes bogyósgyümölcs.
Ebéd: egy bögre karalábéleves, 10 dkg pulykamell, egy bögre párolt zöldborsó.
Uzsonna: egy bögre savanyú káposzta, egy marék lucernacsíra.
Vacsora: egy bögre durumtészta, három evőkanál paradicsomszósz, egy bögre sárgarépalé.

6. nap

Reggeli: egy bögre alma-narancs turmix két evőkanál zabpehellyel, egy evőkanál méz, egy marék aszalt sárgabarack.
Tízórai: öt szem sült gesztenye.
Ebéd: egy bögre gyümölcsrizs barnarizsből, 15 dkg bogyósgyümölccsel, egy bögre almalé.
Uzsonna: egy körte, egy marék mazsola.
Vacsora: egy bögre parajszósz, egy közepes burgonya, egy marék búzacsíra.

7. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, három evőkanál petrezselymes túró, két paradicsom.
Tízórai: egy bögre natúr pattogatott kukorica, egy alma.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre zöldsaláta, egy evőkanál olívaolaj, egy evőkanál szezámmag.
Uzsonna: egy bögre vegyes zöldséglé, két marék sárgarépachips.
Vacsora: fél bögre főtt sárgaborsó, fél bögre köles, egy kávéskanál lenmag, 10 dkg cékla.

OLVASD EL EZT IS!

salata levelek
  • méregtelenítés
  • béltisztító diéta

Dobj le 5 kilót!

hay
  • villámdiéták
  • emésztésjavító mintaétrend

Lúgosító, emésztésserkentő diéta

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Blog.hu ajánló