Orvosi módszerrel a végleges fogyásért
Ismerd meg dr. Hay diétáját!
A lúgosító és szétválasztó diéták ősét ma is sokan követik. Végleges fogyást és hosszú, egészséges életet ígér.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Hullahoppozd magad karcsúra: centikben is érezni fogod a hatását »

Nagy a feneke, de így tökéletes: milliók rajonganak a 26 éves lányért »

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az úgynevezett kémiai emésztésen alapuló diétát dr. Howard Hay fejlesztette ki a 20. század elején.

Bár a módszert néhány táplálkozási szakértő ma már meghaladottnak tartja, még mindig sokan követik a végleges fogyást és hosszú, egészséges életet ígérő Hay-diétát.

A kulcs a szétválasztás

A Hay-diéta tulajdonképpen a napjainkban is sok diéta által javasolt szétválasztáson, illetve a sav-bázis egyensúly helyreállításán alapul.

Dr. Hay szerint a szervezet nem képes egyszerre megemészteni a fehérjét és a szénhidrátot, ezért ezek együttes fogyasztása emésztési problémákhoz, túlsúlyhoz és súlyos betegségekhez vezet. Dr. Hay az élelmiszereket három csoportra osztotta, hogy összeállíthassa a megfelelő emésztéshez szükséges étrendet.

Ezek alapján megkülönbözteti a szénhidrát alapú élelmiszereket, a fehérje alapú élelmiszereket és a semleges ételeket. Hay szerint, ha étrended 80%-át semleges ételek teszik ki, akkor megakadályozhatod tested elsavasodását, ami a doktor szerint a legtöbb betegség és az elhízás kiváltó oka.

Ügyelned kell még arra, hogy a fehérje-, illetve szénhidrátcsoportba tartozó élelmiszereket ne fogyaszd egyszerre, vagyis ebédre csak fehérjét, vacsorára pedig szénhidrátot egyél - semleges ételekkel vegyítve.

Mit ehetsz?

A fehérjék csoportjába értelemszerűen a fehér húsok, a halak és a tejtermékek tartoznak, dr. Hay azonban, ha fogyni szeretnél, nem javasolja nyers tojásfehérje fogyasztását, de a rebarbarát és az egrest sem.

A szénhidrátok csoportjából ehetsz krumplit, barnarizst, banánt, mézet, datolyát, tésztát, teljes kiőrlésű gabonát és barnacukrot, kerülnöd kell viszont a fehér cukrot, a búzalisztet, a fehér kenyeret, a lekvárokat és a zseléket is.

Semleges ételek, melyeket bármikor fogyaszthatsz a növényi zsírok, a vaj, a túró, a legtöbb zöldségféle, a fűszernövények és a savanyú gyümölcsök, továbbá ide tartozik, de nem ajánlott a fogyasztása a fekete teának, a mustárnak, a kész majonéznek, a mártásoknak, a borsnak és a kakaónak.

A diéta ideje alatt nem ajánlott alkoholt fogyasztanod, de ha mégsem tudsz ellenállni egy pohár finom bornak, akkor azt csak a fehérjék mellé fogyaszd, míg egy pohár sört a szénhidrát alapú ételek mellé guríthatsz le.

Másik diétát keresel?
Még több fogyasztó módszerért böngészd Diéta ABC-nket!

Mintaétrend

1.nap

Reggeli: két főtt tojás, egy szelet pulykasonka, egy bögre tej.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre spenótfőzelék.
Uzsonna: egy zellerszár.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy evőkanál méz.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta.
Tízórai: egy magvas zsömle.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre paradicsomsaláta.
Uzsonna: egy marék zöldborsó.
Vacsora: egy bögre krumplis tészta.

Zsírégető fűszerek

3. nap

Reggeli: 15 dkg túró egy tojássárgájával és édesítőszerrel elkeverve.
Tízórai: két répa.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell egy bögre zöldbabfőzelékkel.
Uzsonna: egy marék mazsola.
Vacsora: egy bögre krumplisaláta.

4. nap

Reggeli: egy szelet rozskenyér vékonyan megvajazva, egy retek.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt spárga.
Uzsonna: egy bögre uborkasaláta.
Vacsora: két banán egy evőkanál mézzel.

5. nap

Reggeli: rántotta két tojássárgájából leveles salátával.
Tízórai: egy avokádó.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell egy bögre babsalátával.
Uzsonna: egy zellerszár.
Vacsora: két evőkanál gabonapehely, két evőkanál zabpehely, 10 dkg túró, egy fél bögre bogyós gyümölcs.

Blog.hu ajánló