Lúgosító, emésztésserkentő diéta

A helytelenül társított ételek megterhelik gyomrodat, és gátolják a fogyást. Diétánkkal mindkét problémát elfelejtheted!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Salma Hayek elfelejtett öregedni – Iszonyat jól néz ki az új fotókon »

Komolyan ez a nadrág lesz a divat? Annyira nem tűnik jó ötletnek »

Így őrizd meg a nyári barnaságot még nagyon sokáig: bevált tippek »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legkülönfélébb diétáknak is ellenálló túlsúly oka nem feltétlenül egyéni adottságaidnak köszönhető. Ahhoz, hogy az elfogyasztott táplálék ne a zsírréteget növelje, tökéletesen meg kell emésztődnie. A hagyományos, köretből, húsételből és salátákból álló menü megterhelheti gyomrodat, ami miatt ez nem megy végbe megfelelően.

Egy amerikai orvos, dr. Howard Hay azonban kifejlesztett egy diétát, mely a hatékony emésztésre és a speciális táplálékkombinációkra helyezi a hangsúlyt. Ha kipróbálod, négy hét alatt akár nyolc kilótól, emellett pedig a kellemetlen teltségérzéstől és a puffadástól is megszabadulhatsz.

Különleges kombinációk

Dr. Hay felismerte, hogy a fehérjedús táplálékok megemésztésekor egészen más enzimek termelődnek, mint a szénhidrátban gazdag ételek esetében. Ha a kettőt egyszerre fogyasztod, a kétféle enzimtípus kioltja egymás hatását, a táplálék emésztési ideje pedig megsokszorozódik. Így az értékes alkotóelemek nem szívódnak fel tökéletesen, az emésztetlen ételrészecskék pedig méreganyagokká és zsírlabdákká alakulnak. Az eredmény: növekvő testsúly, narancsbőr és fáradékonyság.

A megoldás az egyes élelmiszercsoportok helyes társítása. Külön csoportot alkotnak a fehérjék, a szénhidrátok, a semlegesnek nevezett zöldségek és zsiradékok, míg a gyümölcsök teljesen önálló csoportba sorolhatók. Diétád során a legfontosabb, hogy a főként fehérjét tartalmazó ételeket ne fogyaszd szénhidrátban dús táplálékokkal egy időben. Bármelyiket párosíthatod azonban zöldségekkel és csekély növényi zsiradékkal.

A gyümölcsök önmagukban, a többi csoporttól függetlenül kerüljenek étrendedbe, bár a savanyúbb fajták kis mennyiségben társíthatók mással is. Ha betartod mindezt, emésztésed felgyorsul, a kalóriák nem raktározódnak el, és energiaszinted is látványosan emelkedik.

Lúgosíts a gyors anyagcseréért!

A tökéletes anyagcseréhez és emésztéshez, a kalóriaégetéshez és a méreganyagok eltávolításához a lúgos közeg az ideális. Ha ugyanis szervezeted kémhatása savas irányba tolódott, sem fogyást, sem megfelelő vitaminfelszívódást nem remélhetsz. Ha azonban gondoskodsz szervezeted egyensúlyáról, a savak közömbösítése nem von el létfontosságú tápanyagokat testedtől, és a savas táplálékok anyagcsere-termékei sem rakódnak le, összhangba kerül az emésztés és a kiválasztás.

A diéta során a táplálékok túlnyomó részét lúgosító élelmiszerek közül válaszd: zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák és csírák szerepeljenek gazdagon étrendedben. A savképző ételek, a húsok, a tejtermékek, a tojás és a hüvelyesek csak kis mennyiségben, kiegészítésként kerüljenek tányérodra. A finomlisztnek, a cukornak és az állati zsiradéknak mondj búcsút.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A nyers vagy párolt zöldségféléket tetszőleges mennyiségben fogyaszthatod.
  • Kerüld a túlzott sózást, helyette zöldfűszerekkel ízesíts.
  • A fehérjedús fogást inkább ebédre, a szénhidrátokat vacsorához válaszd.
  • A fehér húsok kevésbé savképzők, előnyösebbek a vörös húsoknál.
  • Tejtermékekből a savanyított, élőflórás változatok segítik az emésztést.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy marék almakocka, egy evőkanál darált dió.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: 15 dkg csirkemell, egy bögre párolt zöldborsó, egy evőkanál szezámmag.
Uzsonna: egy bögre uborka-sárgarépa lé.
Vacsora: egy bögre barnarizs, fél bögre sárgaborsó petrezselyemmel, egy marék búzacsíra.

2. nap

Reggeli: 15 dkg zsírszegény túró, egy bögre joghurt, két paradicsom.
Tízórai: két mandarin, tíz szem mandula.
Ebéd: 15 dkg párolt tofuszelet, egy bögre brokkoli, egy bögre sárgarépalé.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: egy bögre mazsolás főtt köles egy kávéskanál mézzel.

3. nap

Reggeli: fél bögre rizstej, három evőkanál müzli, két korpás keksz.
Tízórai: egy főtt tojás, egy sárgarépa.
Ebéd: 15 dkg pulykamell, egy bögre párolt padlizsán, egy paradicsom.
Uzsonna: egy grépfrút, egy marék napraforgómag.
Vacsora: egy bögre durumtészta paradicsomszósszal, egy bögre zeller-uborka lé.

4. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, egy evőkanál méz, öt szem dió.
Tízórai: 15 dkg zsírszegény túró, egy paprika.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre főtt hajdina, fél bögre lencse.
Uzsonna: egy bögre alma-narancs saláta.
Vacsora: két közepes burgonya, egy bögre csemegekukorica, egy bögre paradicsomlé.

5. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, két szelet sovány sajt, fél kígyóuborka.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: egy bögre gyümölcsrizs rizstejből, egy marék aszalt sárgabarack.
Uzsonna: két szelet sovány sonka, egy sárgarépa.
Vacsora: egy bögre főtt köles, két szelet sütőtök, egy marék lucernacsíra.

6. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy evőkanál mazsola.
Tízórai: két mandarin, öt szem dió.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt zöldborsó.
Uzsonna: egy bögre szójajoghurt, fél bögre párolt sárgarépa, fél bögre uborka.
Vacsora: egy bögre durumtészta, két evőkanál mák, egy evőkanál szezámmag.

7. nap

Reggeli: egy bögre ananászkocka, egy banán, tíz szem mandula.
Tízórai: 15 dkg zsírszegény túró, egy bögre sárgarépa-paradicsom saláta.
Ebéd: fél bögre főtt szójakocka, két evőkanál paradicsomszósz, egy bögre barnarizs, egy bögre zöldsaláta.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: egy bögre főtt árpa, fél bögre párolt zöldbab, egy evőkanál olívaolaj, egy marék búzacsíra.

Fontos!
A diétát legfeljebb négy hétig tarthatod. Az egyes napokat felcserélheted, illetve, ha éhes maradnál, a zöldségeket tetszőleges mennyiségben fogyaszthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

citrusok
  • méregtelenítés
  • elsavasodás

A lúgosító étrend 5 alapszabálya

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló