Folyamatos, tartós fogyás éhezés nélkül
Heti 2 kiló mínusz
Szeretnél végleg búcsút mondani a kilóknak? Ha a célod a tartós és folyamatos fogyás, vesd be diétánkat!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Csodás őszi esküvői dekorok erdei bogyókkal - Ez is lehet romantikus »

4 tipikus vásárlási hiba, amitől tele a szekrény, még sincs mit felvenned »

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az először 1996-ban közölt, Jelzőlámpa-diéta névre keresztelt fogyókúrás módszert Martin Katahn, a Vanderbilt Súlykontrollprogram alapítója és igazgatója, a Vanderbilt Egyetem pszichiátriaprofesszora fejlesztette ki. A diéta a színes zöldségekben és gyümölcsökben található piros, sárga és zöld fitokemikáliákra épül. Célja nemcsak a testsúly tartós csökkentése, de az egészség megőrzésére és a várható élettartam meghosszabbítására is igen nagy hangsúlyt helyez.

Hogy működik a diéta?

A program azt ígéri, hogy, ha követed, folyamatosan szabályozni tudod majd a súlyodat, nem szenvedsz hiányt semmiben, nem utolsósorban pedig egész életre szóló stratégiára teszel szert a rák és a szív-, valamint más, az idő előrehaladtával járó betegségek megelőzésében.

A diéta a növényi alapú élelmiszerekben fellelhető színes fitokemikáliák alkalmazására épül. A program szerint ezeknek három fő csoportjuk létezik: az első csoport tagjai a piros-sárga, a másodiké a narancssárga, a harmadiké pedig a zöld ételekben találhatóak meg nagyobb mennyiségben. Ez a három szín indokolja a diéta elnevezését is.

A zöldségek és gyümölcsök, valamint a teljes kiőrlésű gabonák egészségmegőrző és fogyókúrás hatását számos tudományos bizonyíték támasztja alá. A természetes, növényi alapanyagokat és antioxidánsokat jócskán tartalmazó étrend követése életmódprogrammá is alakítható - ehhez csupán a mintaétrendben szereplő adagokat kell fokozatosan növelned, miután elérted a kívánt súlyt.

Hogyan kövesd a diétát?

A diéta alapvető célkitűzése értelmében naponta akár kilenc adag gyümölcsöt és zöldséget, valamint 6-11 adag gabonafélét is fogyaszthatsz, miközben a bevitt kalóriamennyiségnek csupán 20%-a származik zsírokból. Nincsenek rossz ételek, bár egyes élelmiszerek fogyasztását korlátozza a program. Idetartoznak a zsiradékok és a vörös húsok. Halból és szárnyashúsokból célszerű naponta 15-20 dkg-ot fogyasztanod.

Tejtermékekből lehetőleg válaszd a zsírszegény változatot, és ne igyál üdítőitalokat - még diétásat se -, valamint próbálj lemondani a kávéról is. A súlycsökkenést folyamatosan haladva, tested megterhelése nélkül érheted el - a diéta ideje alatt hetente körülbelül egy-két kiló mínuszra számíthatsz. Sőt, az első néhány héten a salakanyagok és a felesleges víz távozásának köszönhetően ez nagyobb mértékű is lehet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcslé, fél bögre gabonapehely, néhány szem aszalt gyümölcs, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: két bögre zöldséges tésztasaláta - teljes kiőrlésű tésztából -, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre gyümölcslé.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: 15 dkg szárnyashús, két bögre zöldség, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, desszertként tetszőleges gyümölcs.

2. nap

Reggeli: egy bögre friss gyümölcs, egy teljes kiőrlésű péksütemény, egy bögre gyümölcslé.
Tízórai: egy kivi.
Ebéd: egy bögre gyümölcslé, 10 dkg szárnyashús, egy bögre főtt zöldség.
Uzsonna: egy kivi.
Vacsora: 10 dkg halhús, egy bögre főtt zöldség, desszertként tetszőleges gyümölcs.

3. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcslé, fél bögre gabonapehely, néhány szem aszalt gyümölcs, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy bögre gyümölcs- vagy zöldséglé, egy szendvics két szelet teljes kiőrlésű kenyérből, egy vékony szelet sonkával, zöldségekkel, egy bögre gyümölcs.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: 15 dkg csirkehús, egy bögre zöldségsaláta, desszertként tetszőleges gyümölcs.

4. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcslé, egy bögre gyümölcs, egy szelet francia pirítós.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy-két tányér gyümölcsleves, egy bögre gyümölcs, két szelet teljes kiőrlésű kenyér egy-egy vékony szelet sonkával.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: 15 dkg halhús, egy bögre főtt zöldség, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, desszertként tetszőleges gyümölcs.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

5. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcslé, fél bögre gabonapehely, néhány szem aszalt gyümölcs, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: nagy adag, tetszőleges mennyiségű saláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre gyümölcs, egy bögre gyümölcslé.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: 15 dkg csirkehús, egy bögre zöldségsaláta, desszertként tetszőleges gyümölcs.

6. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcs, egy tányér gyümölcsleves, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: egy bögre gyümölcslé, 15 dkg halhús, egy bögre zöldségsaláta paradicsommal.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: tetszés szerint zöldségsaláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, desszertként tetszőleges gyümölcs.

7. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcslé, fél bögre gabonapehely, néhány szem aszalt gyümölcs, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy-két tányér gyümölcsleves, egy-két bögre zöldségsaláta, egy bögre gyümölcs.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: 15 dkg csirkehús, egy bögre zöldségsaláta, desszertként tetszőleges gyümölcs.

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

hay
  • villámdiéták
  • emésztésjavító mintaétrend

Lúgosító, emésztésserkentő diéta

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló