Szabadulj meg végleg a túlsúlytól a személyiségedhez illő diétával!

Dr. Amen módszere

Felejtsd el a kalóriaszámlálást!

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Sansa Stark különleges feladatot kapott - A színésznő hajkoronáját mindenki irigyli »

Házi ajakbalzsam, amitől nagyon puha lesz a szád - 10 tubusra elegendő mennyiség »

Így viseld a trapéznadrágot 2017-ben az Instagram szerint »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha már jó ideje szeretnél megszabadulni néhány fölös kilótól, valószínűleg nem kevés diétába futottál bele az évek során. A diétás étrendek nagy része a kalóriaszámlálásra és a szénhidrátbevitel csökkentésére összpontosít. Ugyanakkor vannak olyan étrendek, mint a vércsoportdiéta, mely magából a fogyni vágyóból indul ki.

Dr. Daniel Amen klinikai neurológus ötlete azonban talán a vércsoportdiétához képest is meglepően hangzik. Nézetei szerint a személyiségtípust kell alapul venni ahhoz, hogy sikeres lehessen a fogyókúra - írja a Daily Mail.

Dr. Amen ötféle személyiségtípusa

Daniel Amen szerint tehát nem feltétlenül az a megoldás, ha az edzőteremben izzadsz órákat, a fogyás érdekében sokkal nagyobb szükséged van némi önismeretre. Dr. Amen öt személyiségtípusba sorolja az embereket, mely alapján egyeseknek bizonyos élelmiszertípusokat el kell kerülniük a sikeres fogyás érdekében.

Kényszeres evő

A kényszeres evők gondolatai gyakran rekednek meg egy témakörön belül, rosszul viselik a változásokat, hajlamosak lehetnek depresszióra, csak egy bizonyos módon szeretnek elvégezni dolgokat. Esetükben a magas fehérje- és alacsony szénhidráttartalmú diéta nem szerencsés, mert az a fókuszt egy élelmiszertípusra helyezi, fokozva ezzel a kényszeresség hajlamát.

Dr. Amen szerint, ha ebbe a személyiségtípusba tartozol, több összetett szénhidrátot - édesburgonyát, zabpelyhet és más lassabban felszívódó élelmiszert - kell fogyasztanod. Ezek az élelmiszerek segítik a szerotonintermelést, javítják a hangulatot, segítenek ellazulni.

Impulzív evő

Az impulzív evők esetében éppen az összetett szénhidrátok rontják a fogyókúra sikerét, mert személyiségükből adódóan nem képesek ellenőrzésük alatt tartani a bevitt élelmiszer-mennyiséget. Jellemezően eves, szenvedélyes emberek, akiknél ez a táplálkozásban is megmutatkozik. Esetükben ajánlott az olyan táplálékok fogyasztása, mint a szárnyashúsok vagy a zab. Ezek az élelmiszerek növelik az agyban a dopaminszintet, illetve fokozzák a koncentrációs képességet.

Kényszeres-impulzív evő

Ha az első két kategória keverékébe tartozol, vagyis kényszeres-impulzív evő vagy, úgy érdemes a testmozgásra is összpontosítanod. Sportolj rendszeresen - legalább heti három alkalommal -, és lehetőleg valamilyen kardió mozgásformát válassz. Emellett fogyassz omega-3 zsírsavakban gazdag táplálékokat, például tengeri halakat, lenmagot, repce-, mogyoró- vagy szójaolajat. Ezek az élelmiszerek csillapítják a gyulladásos folyamatokat, megnyugtatják a szervezetet.

Szomorú vagy érzelmi evő

Ha a szomorúságodat vagy éppen félelmeidet gyakran orvosolod táplálkozással, minden bizonnyal érzelmi evő vagy. Kerülnöd kell a koffeint és az alkoholt, mert ezek nincsenek jó hatással a lelkiállapotodra. Fogyassz több glutaminban gazdag táplálékot, például lencsét, brokkolit, diót. Ez az aminosav segít abban, hogy megküzdj a stresszhelyzetekkel.

Lelki okok a súlyproblémák mögött

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mit mond a pszichológus a lelki alapú súlyproblémákról!

Ideges evő

Ha gyakran tapasztalsz izomfeszülést, rendszeres fejfájástól szenvedsz, félénk vagy, és erős szívdobogást tapasztalsz a számodra ismeretlen szituációkban, vélhetően az ideges típusba tartozol. Fogyassz kevesebb állati eredetű fehérjét, egyél több teljes kiőrlésű gabonafélét, citrusféléket, spenótot, mandulát, diót. Ezek a táplálékok segítenek megnyugtatni az idegeidet.

Blog.hu ajánló