A hideg égeti a zsírt
Eláruljuk, hogyan!
Gondoltad volna, hogy a hideg is segíthet a fogyásban? Ismerd meg a legújabb kutatási eredményeket és a legjobb praktikákat!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Nyerd meg az 50x200 ezer forint egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

beauty and style

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legújabb kutatások szerint lefogyni nem csupán a hőségtől, hanem a hidegtől is lehet. Persze nem kell egészségedet veszélyeztetned, illetve a megfázást megkockáztatnod, azonban, ha megismered az elmélet hátterét, illetve a könnyebben megvalósítható tippeket, akár még profitálhatsz is belőlük.

Kifinomult hőreceptorok

A növényeknek százszor annyi hormonjuk van, mint az embereknek. Már pirkadatkor reagálnak a fotonok - fényrészecskék - fokozatos megjelenésére. Az emberek ekkor még csak a fekete, sötét éjszakát látják.

De az emberi test is sokkal érzékenyebb annál, mint azt gondolnád. Még a sötétben kapcsol át lassan az alváshormonok termeléséről az ébresztő nappali hormonok termelésére. Tested a századfokos hőmérséklet-változásokat is megérzi. Amikor észre sem vesszed, hogy melegebbről hidegebbre csökken a Celsius-fokok száma, a sejtmagban található gének már meg is kapják a hormonoktól a jelzéseket.

A hideg fokozza az anyagcserét

A hideg a stresszhormonok egyik jelentős stimulátora - és csak ezek a hormonok képesek kinyitni a zsírsejteket. Ha mindig kellemes melegben vagy, nem lépnek működésbe. Ez a probléma különösképpen a túlsúlyosakat érinti.

A testsúlyt tekintve a túlsúlyosak anyagcsererátája a soványakéhoz képest túlságosan alacsony. Ez azzal van összefüggésben, hogy a kövérek az összsúlyukhoz képest kevesebb anyagcserebarát sejttel rendelkeznek. Ez a különleges, aránylag kis anyagcsereráta arra biztatja a zsírsejteket, hogy minél több trigliceridet halmozzanak fel. A hidegnek jelentős zsírégető hatása van az ilyen emberekre nézve.

Addig fázz, amíg karcsú nem leszel!

Természetesen nem kell, és nem is szabad egész nap a hidegben fagyoskodni - ez nem is segítene. De, ha 37°C-os testhőmérsékleteddel 120 percen keresztül 18°C-nak teszed ki magad - nem túl melegen öltözve -, akkor a hideg közvetlenül a zsírpárnákat emészti fel: az anyagcsere teljesítménye megnő, az erek összeszűkülnek.

Ami még óriási segítséget jelenthet a túlsúlyosaknak: a hipotalamuszban, a köztiagy cseresznye nagyságú mirigyében egy bizonyos stimuláló hormon koncentrációja akár a duplájára is képes megnőni. Ez a hormon a TSH, a Thyreotropine Releasing Hormone.

Ha nagyon rövid időre, mintegy 10 másodpercre nagyobb hidegnek teszed ki magad, a zsírégető TSH szintje 40%-kal megnő. A központi idegrendszer ekkor azonnal megbízza a TSH-t az energiatermelés beindításával, hogy megvédje a testet a hideg támadástól.

Egyes hidegre érzékeny neuronok munkába kezdenek, míg a melegre érzékenyek visszaszorítják működésüket. Ezenkívül az agyalapi mirigyben lévő TSH fokozza az anyagcserét növelő pajzsmirigyhormonok termelését. Következésképpen a testsejtek zsírt égetnek el.

Gyakorlati tapasztalatok

Egy amerikai egyetemen a sejtkutatók 34 túlsúlyos, 42 és 54 év közötti menedzsert, nőket és férfiakat teszteltek, hogy a hideg általi fogyásról szerzett ismereteiket a gyakorlatba is átültessék. A kísérleti személyek naponta négyszer - 18 napon keresztül - 30-30 másodpercet töltöttek el meztelenül egy borzasztóan hideg, mindössze 4°C-os kamrában. Azután beállhattak a forró zuhany alá, és szárazra törülközhettek. A kísérlet ideje alatt bőségesen - átlagosan napi 2600 kilokalória - és egészségesen táplálkoztak, sok gyümölcsöt és nyers zöldséget ettek. A kísérlet végén, vagyis 18 nap elteltével átlagosan 1,1 kilogramm tiszta hasi zsírt veszítettek a résztvevők.

Hozz létre klímazónákat a lakásban!

A hűvös és hideg hónapokban jó, ha nem egyenletesen fűtöd a házadat vagy lakásodat, hanem klímazónákat alakítasz ki, amit nyáron is megtehetsz, ha légkondicionáló vagy ventilátor segítségével hűtöd le az egyik szobát.

Így, ha a meleg nappaliból átmész a hűvös hálószobába, beindul a lipolízis, vagyis a zsírlebontás. Az is jó, ha a hajnali vagy esti sétához nem bugyolálod be magad túl melegen, hanem lengébb öltözetben, inkább dideregve teszed meg az első lépéseket, és majd járás közben melegszel be. Tanácsos továbbá, hogy éjszaka se teríts magadra túl vastag takarót, reggelente pedig vegyél hideg-meleg váltózuhanyt. Ne kerüld a kellemetlen időjárást, legyen szó akár hideg, esős, viharos vagy ködös időről, hanem bátran menj ki a szabadba.

Mit próbálhatsz még ki?

  • Zuhanyozz lehetőleg naponta kétszer, reggel és este hideg vízzel. Kezdd langyos vízzel, majd állj 30 másodpercig a hűvösebb vízsugár alatt, majd válts meleg vízre, és szárítkozz meg.
  • Nyáron járj el kora reggel úszni, ugorj be a vízbe, és ússz egy percen át nagyon ütemesen.
  • Reggel és este menj ki trikóban és rövidnadrágban az erkélyre vagy a kertbe, és dideregj két percig.

Az állandó fagyoskodás nem használ

A zsírégetés szempontjából döntő jelentőségű, hogy minél rövidebb ideig minél alacsonyabb hőmérsékletnek tedd ki magadat. Azonban, ha hosszabb időn át fagyoskodsz, a szervezet megijed, hogy teljesen kihűlsz, netán a hidegtől meg is halsz.

Ezért egy bombesin nevű, 14 fehérjeépítőből álló hormont kezd termelni. Ez a hormon is az agy hipotalamuszában fejti ki tevékenységét, és testhőmérsékleted enyhe csökkenését idézi elő. Ennek következtében sejtjeid kevesebb hőt termelnek, továbbá a bombesin csökkenti a pajzsmirigyszintet, valamint visszaszorítja a sejtek oxigénszállítmányozását. A testsejtek emiatt is kevesebb hő termelésére képesek. Más szóval: a trigliceridek a helyükön maradnak.

Cikkünk Klaus Oberbeil Zsír nélkül frissen, fürgén című könyve alapján készült.

A túlsúlyos emberek boldogtalanná válnak, az elhízás súlyos szív- és érrendszeri panaszokhoz, az immunrendszer gyengüléséhez vagy depresszióhoz vezethet. A kövérség azonban nem sorsszerű - a sejtkutatók rábukkantak a természet karcsúságra vonatkozó titkára. A tanácsadó könyv részletesen bemutatja a legújabb tudományos ismereteket, konkrét étrendjavaslataival pedig megkönnyíti mindezek gyakorlati elsajátítását - a karcsúság tartós és örömteli megvalósítása érdekében.

Kiadja a Mérték Kiadó.
A könyv ára 1999 forint.
A könyvet itt rendelheted meg. »

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló