A 9 leghatékonyabb fogyókúrás stratégia

Léteznek apró trükkök, melyek önmagukban is legalább annyira hatásosak, mint egy komoly diétás program. Kövesd őket!

Nyereményjáték

Nyerj 20 000 forint értékű családi belépőt a Sobri Jóska Élményparkba! (x)

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Jól jönne egy nagyobb mobilcsomag? Komoly havidíj- és készülékvásárlási kedvezmények a Telekomtól! (x)

Fesztivál az ezerarcú városban, ahová családostul is bátran mehetsz – Szuper programok várnak! (x)

Teljesen más oldalát mutatta meg Hosszú Katinka - Ilyennek látta a fotós munka közben (x)

Mit és mennyit kell inni nyáron, hogy éber és fitt maradj? Nem csak a cukormentesség a fontos! (x)

Az erős napsugárzás nem csak a bőrt öregíti – Így védd meg tőle a látásodat! (x)

beauty and style

A nyár legnagyobb divatja lesz: még a csíkosat is leveri »

Pillanatok alatt eltűnik a löttyedt felkar: 10 lenge ujjú ruhafazon »

3 döbbenetesen jó esküvői meghívó, amit szívesen eltesznek majd emlékbe »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

1. Egyél reggelit akkor is, ha nem vagy éhes!

A hajnali rohanásban sokan megfeledkeznek a reggeliről, viszont ha fogyni akarsz, időt kell szánnod a korai feltöltődésre. Ha ugyanis rendesen reggelizel, azzal beindíthatod anyagcserédet, és csökkented annak esélyét, hogy napközben túl sokat vagy hirtelen nagy adagokat egyél.

A legjobb, ha joghurttal, müzlivel, egy kis adag pirítóssal vagy néhány harapás teljes kiőrlésű péksüteménnyel kezded a napot, de beiktathatsz egy kis sajtot vagy sovány húsból készült sonkát is.

2. Ne igyál szénsavas üdítőt!

A cukros és szénsavas üdítők igazi kalóriabombának számítanak: már egy kétdecis üveg is felér egy tábla csokival. A szódában nincs semmi tápanyag, a mesterséges édesítőszerek pedig gondoskodnak arról, hogy szervezeted ne legyen képes felmérni a bevitt kalóriák mennyiségét, így nő a valószínűsége, hogy többet eszel majd, mint amennyire szükséged lenne. Ha energialöketre vágysz, igyál inkább zöld teát, ha pedig a buborékokról nem tudsz lemondani, segít az ásványvíz.

3. Használj kisebb tányért!

Ennél egyszerűbb tanács nem is létezik: kisebb tányér egyenlő kisebb adag étel. Az emberek a tányér méretétől függetlenül átlagosan 92%-át eszik meg annak, ami előttük van. Vegyél egy közepes méretű tányért, és figyelj arra, hogy legalább a felét zöldségek vagy gyümölcsök foglalják el. Ha étteremben vagy gyorsbüfében eszel, szintén kérj mindig kisebb adagot.

4. Zsírszegény, zsírmentes, cukormentes

Nem kell lemondanod kedvenceidről, ha ügyelsz arra, hogy az egészségesebb verziójukat vedd meg.

Ha például szereted a joghurtot és a tejtermékeket, egyszerűen válaszd a zsírszegény fajtát, és máris sokat tettél egészségedért. Azonban vásárláskor olvasd el alaposan az élelmiszerek címkéjét, ugyanis a kisebb zsírtartalom még nem feltétlenül jelent kisebb kalóriamennyiséget.

5. Száműzd a csábító ételeket!

Ha nincs a lakásodban jégkrém, torta és sütemény, valószínűleg nem fogsz az éjszaka közepén jégkrémet, tortát és süteményt enni. Mielőtt elkezdenél fogyókúrázni, tüntesd el a nassolnivalókat és a dugiédességet – a szomszéd gyerekek örülni fognak –, és vásárláskor is kerüld el az édes és sós nassolnivalók környékét. Heti egy alkalommal vagy társaságban megengedhetsz magadnak egy kis finomságot, de ha lehet, akkor is oszd meg valakivel. Máskor egyél inkább gyümölcsöt, vagy ropogtass zöldséget.

6. Osztályozd az éhséged!

Az extrém éhség épp annyira kritikus pontja a fogyókúrának, mint az, hogy távol tartsd magad a hűtőszekrénytől, ha már jóllaktál. Ezért mielőtt nekiállnál enni, tudatosítsd magadban, hogy mennyire is vagy éhes. Használj egy 1-től 10-ig terjedő skálát: 1, ha olyan éhes vagy, hogy az egeredet is sajtburgernek nézed; 10, ha annyira tele vagy, hogy lassan levegőt sem bírsz venni. Fontos, hogy ha elérted a 7-es szintet, lehetőleg már ne egyél.

7. Kezdd levessel, salátával, gyümölccsel!

A gyümölcsök és a zöldségek nagy mennyiségű vizet és rostot tartalmaznak, ezért ha velük kezded az étkezést, úgy érzed majd, mintha már majdnem jóllaktál volna, így valószínűleg nem fogsz annyit enni utána.

Kezdd az étkezést például zöldsalátával és zsírmentes öntettel, és máris legalább 12%-kal csökkentetted az étkezés alatt bevitt kalóriák számát.

8. Te csináld a vacsorát!

Ha teheted, esténként egyél inkább saját készítésű ételt, és vacsorázz kevesebbet étteremben vagy vendégségben. Az éttermi adagok ugyanis 50%-kal több kalóriát jelentenek, illetve a háziasszonyt sem szívesen sérti meg az ember azzal, hogy nem repetázik. Fontos tényező, hogy utóbbi esetekben az elkészítés módját sem te választod ki, így a plusz olaj és zsír még több pluszkilót jelent. Válassz magadnak otthonra könnyen elkészíthető ételeket, így annak az esélye is kisebb lesz, hogy kis idő múlva a pizzásfiúval próbáld megtárgyalni az élet nagy kérdéseit.

9. Kapcsold ki a tévét!

Ne egyél úgy, hogy közben tévét nézel vagy mással is foglalkozol. Ugyanis így nem tudsz figyelni arra, hogy mennyit eszel, és egyszer csak azon kapod magad, hogy már másodszor lesz üres a tányérod. Koncentrálj inkább az ételre, egyél lassan, élvezd az ízeket, és figyelj oda arra, hogy éhes vagy-e még egyáltalán. Az evés minősége ez esetben nagymértékben befolyásolja a mennyiséget.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló