A 4 legjobb salaktalanító diéta
Így indítsd be a fogyást!
Túlsúlyod mellett emésztési zavarokkal küzdesz? Alapozd meg a fogyókúrát egy könnyű tisztítóprogrammal!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Már megint egy idióta farmer, amiben csak felfázni lehet »

Disney-hercegnőnek öltözhet az ara, nemcsak annak érezheti magát »

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elhízás és a plusz kilókkal gyakran együtt járó rossz közérzet oka a túlterhelt emésztőrendszer is lehet. A nehezen feldolgozható táplálékok lassan haladnak át a tápcsatornán, így hasznosítható energia helyett káros anyagok keletkeznek belőlük. Szervezeted egy idő után nem tud megküzdeni velük, kiválasztószerveid kimerülnek, a méreganyagok egy része a zsírsejtek méretét növeli, más részük pedig a bélrendszerben lerakódva megakadályozza a megfelelő emésztést.

Ilyenkor nem csoda, ha puffadást, levertséget és egyre növekvő derékkörfogatot tapasztalsz. Az eredményes fogyókúra első állomása mindezek miatt az, hogy megtisztítsd az emésztőcsatornát a makacs salakanyagoktól. Ismerj meg négy hatékony és bevált salaktalanító kúrát!

Rövid és látványos: léböjt

Ha igazán elszántad magad, és bármit megtennél a karcsúságért, a néhány napig tartó zöldség- és gyümölcslédiétát mindenképp próbáld ki. A frissen préselt levek savtartalma feloldja a bélrendszer lerakódásait, és gyors mozgásra ösztönzi az emésztőszerveket.

Emésztésed ennek hatására új erőre kap, hiszen a levek a legkönnyebben feldolgozható táplálékok közé tartoznak. A sikeresen megbontott salakanyagok távozása miatt sem kell aggódnod, mivel a folyadékok magas rosttartalma a vastagbél munkájának is lendületet ad. Ráadásul számtalan vitaminhoz és ásványi anyaghoz jutsz, így megszűnik a fáradékonyság, és feltöltődsz energiával.

Az első napon a legjobb, ha az ásványvízzel fele-fele arányban hígított leveken kívül mást nem fogyasztasz, majd további négy-öt napon keresztül bővíted a diétát sok nyers gyümölccsel, zöldséggel és só nélkül elkészített gabonafélével. Emellett természetesen minden étkezés alkalmával fogyassz el egy bögre zöldség- vagy gyümölcslevet is. Csak a fantáziád szabhat határt az összetevőknek, de törekedj a változatos nyersanyagok felhasználására.

Szeretnéd kipróbálni a léböjtkúrát? Ha többet akarsz tudni, kattints ide! »

Tisztít, és erőt ad: rizs-burgonya diéta

Értékes szénhidrátok, felesleges kalóriák nélkül: ezt kínálja a két kiváló béltisztító táplálék. A barnarizs, mely a gabona héját is tartalmazza, folyamatosan felszívódó energiát biztosít, miközben nyugtatja a beleket, korpája pedig elűzi a káros salakanyagokat. Értékes fehérjéi az izomépítést is garantálják.

A burgonya, ha zsiradék hozzáadása nélkül, főzve vagy fóliában sütve készíted el, remek segítőtársa lesz diétádnak. Keményítőben gazdag, ami megakadályozza a hirtelen vércukorszint-zuhanást. Ásványianyag-tartalma megköti a méreganyagokat, és csökkenti a korábbi, helytelen táplálkozás miatt kialakult bélrendszeri gyulladásokat. Káliummal is bőségesen ellát, mely a felesleges folyadék eltávolításában segít. A rizst és a burgonyát hatékonyan egészítik ki a könnyen emészthető zöldségek és gyümölcsök: az alma, a paradicsom, a sárgarépa és a sütőtök. 

Ha ki akarod próbálni a rizs-burgonya diétát, a mintaétrendért kattints ide! »

Lendület a beleknek: zöldségkúra

Szabad utat adhatsz a kalóriaégetésnek, és elbúcsúzhatsz a megtapadt salakrétegtől is, ha étrended főszereplőjének választod a béltakarító zöldségeket. A zöldfélék cellulózban gazdagok, ez az oldhatatlan rostfajta pedig megköti a káros anyagokat, egyúttal segíti kiürítésüket is.

A salakanyagűző zöldek újra megtanítják helyesen dolgozni a lelassult emésztőrendszert, így nem marad energia a felesleges kalóriák raktározásához sem. Magas C-vitamin-tartalmuk hatástalanítja a méreganyagokat, a nyomelemek pedig fellendítik az anyagcserét.

Kipróbálnál egy zöldségkúrát? Kattints ide, és tudj meg róla még többet! »

A legtöbb zöldségféle nyersen fogyasztva fejti ki a legerősebb salaktalanító hatást, ám, ha nem szoktál hozzá a nyers élelmiszerek megemésztéséhez, enyhén párolva is elkészítheted őket. Kiegészítésként ne feledkezz meg a zöldfűszerekről, melyek szintén segítenek lebontani a salakréteget. Ha a káposzta- és salátaféléket kis mennyiségű gabonával, sovány fehérjével kombinálod, rövid idő alatt lapos hasra számíthatsz, és megszűnik a székrekedés is.

Igazi nagytakarítás: rostdiéta

A finomított élelmiszerek, illetve a cukorban, fehérlisztben és telített zsírokban gazdag táplálkozás hatására a bélrendszer a gyors mozgás helyett merev csőhöz hasonlóan viselkedik. Az elfogyasztott táplálékokat nem továbbítja megfelelően, így az erősen feldolgozott élelmiszerek nagy eséllyel tapadnak meg a lfalon.

A bevonat egyre vastagodik, míg alig marad hely a továbbhaladáshoz. Amint azonban megbarátkozol a magas rosttartalmú diétával, hamar tapasztalhatod a kedvező változást. A teljes kiőrlésű gabonafélék, mint a zab-, az árpa- és a rozspehely, bőséges folyadék elfogyasztása mellett megduzzadnak, kitöltik a bélrendszert, és egy keféhez hasonlóan lesodorják a salakanyag-maradványokat.

Kattints ide, és ismerj meg egy rostdús, egészséges salaktalanító diétát! »

Savanyított tejtermékbe vagy gyümölcslébe keverve kitűnő béltisztító reggelit varázsolhatsz belőlük. Az ebéd és a vacsora alapját a hántolatlan, főtt gabonák képezzék. A hajdina, a barnarizs és a köles szintén serkenti a tápcsatorna mozgását, és mérsékli a kalóriák felszívódását. Salátáidat egészítsd ki egy-egy kanál lenmaggal és különböző csírákkal, így tökéletesen eltávolíthatod a gátakat a bélrendszer útjából.

Blog.hu ajánló