Milyen pózban alszol? Ennyire vagy egészséges
Hason, oldalt vagy hanyatt, esetleg embriópózban fekszel éjszaka? És tudod, melyik a legegészségesebb alvási pozíció?

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Életed körülbelül egyharmadát alvással töltöd, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen pózban és milyen matracon teszed ezt. A pihentető alvás pozitív hatással van a közérzetedre: az éjszaka során minden porcikád ellazulhat, regenerálódhat, és másnap frissen ébredhetsz.

Milyen pózban alszol?

A megfelelő alvási pozíció tehermentesíti a gerincet. A helyes testhelyzet megválasztásával csökkentheted a kisízületekre és a porckorongokra nehezedő nyomást. Fontos, hogy a gerinc körüli izmok és szalagok megfelelően ellazuljanak az éjszaka során, hiszen csak így lesz elég pihentető az alvás.

Hason, mint a babák

Bár a hason fekvő pozíció babák számára ideális, felnőttként már legtöbben kellemetlennek érezzük. Különösen nők számára kényelmetlen ez a helyzet, hiszen nyomhatja a melleket. Emellett megterheli a nyaki gerincet, valamint a derékban is fájdalmat okozhat - hiszen fokozza az ágyéki homorulatot.

Ha mégis ezt az alvási pozíciót szoktad meg, ne használj nagy párnát, csak kicsit - így elkerülheted a reggeli nyakfájást -, valamint érdemes a hasad alá is tenni egy párnát, hogy kevésbé terheld a gerinced.

Oldalt fekve - fontos a kispárna

Észrevetted már, hogy oldalt fekve reggel arra ébredsz, hogy a takarót a két térded közé húztad éjszaka? Nem véletlen, ezzel ugyanis tehermentesíted a csípődet és gerinced alsó részét. Érdemes tudatosan odafigyelned erre: már lefekvéskor tehetsz egy kispárnát a térdek közé.

Az oldalt fekvés sajnos összehúzza a váll- és nyakizmokat, ezért ebben a pózban különösen fontos a megfelelő kispárna választása. Ne legyen se túl kemény, se túl puha, a nagypárnát pedig felejtsd el - ez általában túl magasra emeli a fejet, és nyakfájást okoz.

Ha oldalt fekve alszol, az embriópóz a legjobb választás: a gerincoszlop alsó görbülete ilyenkor kiegyenlítődik, és a háti, valamint a nyaki gerinc görbületei is helyes tartásban maradnak.

Háton fekve - a legegészségesebb

Szakértők szerint a legegészségesebb háton fekve aludni. Ebben az alvási pozícióban ugyanis elkerülhető a váll- és a nyakfájás, de megelőzheted a hátfájást is. Így a váll, a fej és a nyak semleges tartásban maradhat - feltéve, hogy nem mozgolódsz sokat éjszaka. Ha fokozni akarod az élményt, érdemes a térhajlatokhoz kispárnát tenni, így tehermentesítheted a gerincet, melynek alsó része felveheti természetes alakját.

További előnye a háton fekvésnek, hogy az arcod kevéssé ráncosodik, illetve ebben a testhelyzetben visszaszorítható a savreflux - tehát a reflux betegségben szenvedőknek kimondottan ajánlott. Ugyanakkor horkolás és alvási apnoé esetén nem szerencsés háton feküdni.

Milyen az ideális ágy?

A tökéletes fekhely nem túl kemény, de nem is nem túl puha, rugózása nem erős. Gyereknek, valamint 50 kg alatti személyek még választhatnak puhább matracot, ám efölött már közepes keménységű szükséges. 80 kg felett pedig mindenképpen ajánlott kemény matracot használni. A választáshoz adunk egy kis segítséget korábbi cikkünkben.

Blog.hu ajánló