9 biztos másnaposság-kezelő módszer
Ha szétreped a fejed
Egy tavaszi estén könnyű alaposan a pohár fenekére nézni. Ha így történt, nem kell beletörődnöd a rosszullétbe.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Hajnövesztő praktikák, ha meguntad a rövid frizurádat »

Susan Sarandon valóban így néz ki: 71 évesen is észbontóan dögös! »

Egy átlagos nő feküdt le a kamerák elé, de valaki más kelt fel »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amikor az ablakon beszűrődő napsugarat vakító fénycsóvának érzed - ami úgy irritálja a szemedet, hogy legszívesebben ki sem nyitnád -, a fejedben pedig egy táltosdobkör játszik, be kell látnod, hogy az előző esti italozás nem volt annyira mértékletes, mint tervezted. Fogadd meg, hogy legközelebb óvatosabb leszel, de addig is vess be néhány trükköt, mellyel enyhíthetsz a fejfájáson, a hányingeren és a kimerültségen.

Éld túl!

A mondás szerint a másnap legjobb gyógyszere a harmadnap. Ha azonban nem szeretnél várni addig, próbáld ki az alábbiakat, és varázsolj újra embert magadból.

Gyümölcslé

A gyümölcsök fruktózt tartalmaznak, ami a cukrok egyik fajtája. Ez segít a szervezetnek az alkohol minél gyorsabb lebontásában. Egy nagy pohár narancs- vagy paradicsomlé elfogyasztása ráadásul feltölti a szervezet lemerült vitaminraktárait is.

Egy kis erőleves

Az erőleves - akár a kockából készített változat -  fogyasztásával pótolhatod azt a nátrium- és káliummennyiséget, melyet az alkoholfogyasztáskor veszített a szervezeted. Ha nem kedveled az erőlevest, fogyaszthatsz zöldséglevest is. Ha kellemesen meleg hőmérsékleten fogyasztod, mindkettő megnyugtatja a háborgó gyomrot.

Az elmaradhatatlan víz

A túlzott alkoholfogyasztás a sejtek kiszáradásához vezet, így dehidratálttá teszi a szervezetet. Mindjárt felkelés után igyál egy nagy pohár szénsavmentes ásványvizet, így enyhíthetsz a kiszáradás okozta rossz közérzeten. Ha egy kicsit előrelátóbb vagy, lefekvés előtt is megihatsz néhány deciliter vizet, hogy kevésbé legyen kellemetlen a másnap.

Egy csésze kávé

A koffein érösszehúzó hatású, ezért a kávéfogyasztással csökkentheted a fejfájást. Túl sokat azonban ne igyál belőle, mivel vizelethajtó tulajdonsága miatt nem előnyös az amúgy is dehidratált szervezet számára.

Aminosavak

Az aminosavak a fehérjék építőelemei. Az alkoholfogyasztás ezek szintjét is csökkenti a szervezetben, csakúgy, mint a vitaminokét és az ásványi anyagokét. Egy kevés szénhidrát - például tészta vagy sütemény - elfogyasztásával azonban pótolhatod az elveszett aminosavakat, és enyhítheted a másnaposságot.

Mozgás!

Ha nem vagy annyira rosszul, hogy ne tudj megmozdulni, egy kis sport tovább javíthat az állapotodon. Menj el uszodába, fuss egy keveset, de akár egy húsz perces séta is hatékony lehet, hiszen segíti a szervezet oxigénfelvételét.

Legközelebb kerüld el!

Aki egyszer is beleesett a nagy italozás és a másnaposság csapdájába, az nem nagyon vágyik újból a fejfájós élményre. Ez persze nem jelenti, hogy teljesen le kell mondanod az alkoholfogyasztásról ahhoz, hogy egy-egy vidám este után másnap is jól érezd magad. Ám az alapszabályokkal légy tisztában!

Csak lassan!

Minél lassabban iszol, annál kevesebb alkohol jut az agyadba. Az emberi szervezet egy bizonyos állandó sebességgel bontja az alkoholt - körülbelül harminc grammot óránként. Hagyj magadnak több időt az alkohol feldolgozására, így elkerülheted, hogy telítődjön vele a szervezet.

Egyél is!

A legjobb dolog, amit a másnaposság megelőzéséért tehetsz, ha eszel valamit az alkoholfogyasztás előtt. Szinte mindegy, hogy milyen ételt fogyasztasz - bár tény, hogy a húsfélék vagy a krumpli hatékonyabban lassítja az alkohol felszívódását, mint egy saláta.

Kerüld a pezsgő szeszes italokat!

Nem csak a pezsgőtől lehet fájdalmas a másnap. Bármi, amiben buborék van - például a rumos kóla - nagyon veszélyes lehet. A szénsav ugyanis felgyorsítja az alkohol felszívódását.

Cikkünk a Reader's Digest Szakorvosi tanácsadó - Házi gyógymódok című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

fejfajas no kanape
  • alkohol
  • megelőzés

Ezeket tedd ma!

Blog.hu ajánló