Idegesség, izomgörcs, szívbetegség
A magnéziumhiány tünetei
Nem elég a vitaminokra odafigyelni. A szervezet számára vannak más létfontosságú anyagok is.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

Csak napi 10 perc, és nem fulladsz ki: lassú jógagyakorlatokkal is lehet fogyni »

Csodásan ragyogó bőr ráncok és száraz foltok nélkül: narancsos arcpakolás házilag »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magnézium igen fontos szerepet játszik tested megfelelő működésében. Ennek ellenére a legtöbb ember a szükséges 300-350 mg-nál jóval kevesebb magnéziumot fogyaszt. Ez az ásványi anyag csaknem háromszáz enzim működését szabályozza. Ennek következtében hatással van szervezeted energiaforgalmára, anyagcseréjére, valamint a csontok növekedésére is. Ezenkívül szabályozza a simaizmok megfelelő működését – segít megakadályozni azok görcsös összehúzódását.

 A magnéziumhiány tünetei

  • Lábizomgörcs – különösen éjszaka
  • Menstruáció előtti hangulatingadozás
  • Általános nyugtalanság
  • Migrén

Mi okozza a magnéziumhiányt?

A probléma legfőbb oka az egészségtelen táplálkozásban keresendő. A magnéziumhiányt okozhatják olyan divatos diéták, melyek nem tartják szem előtt a szervezet számára szükséges ásványianyag-mennyiséget. Ezenkívül felléphet olyan betegségek következtében is, melyek krónikus hasmenést okoznak. Ilyenkor ugyanis a szervezetnek nincs elég ideje arra, hogy az ásványi anyagokat felvegye a bélrendszerből. A magnéziumhiány egyik oka lehet a vesebetegség, illetve a vízhajtók szedése is – ezekben az esetekben ugyanis fokozódik a magnézium szervezetből való kiürülése. Továbbá megdöbbentő, de igaz, hogy az intenzív sportolás is állhat a magnéziumhiány hátterében. Ilyenkor ugyanis a fokozott izzadás következtében sok ásványi anyag ürül ki a szervezetből – melyek pótlása feltétlenül szükséges.

Milyen következményei lehetnek a magnéziumhiánynak?

Szívbetegségek

A magnézium nem csupán a vázizomzat, hanem a belső szervek és a vérerek simaizom-szövetének működését is befolyásolja. Épp ezért a szakemberek véleménye szerint a magnézium hiánya szerepet játszik a szívkoszorúerek nem megfelelő működésében, valamint a szívinfarktus kialakulásában is. A szívizomsejtek működéséhez ugyanis elegendő oxigén kell, ez a feltétel pedig magnéziumhiány esetén nem teljesül.

Premenstruációs szindróma

A magnéziumhiány szervezetedre gyakorolt egyik legtipikusabb hatása a premenstruációs szindróma felerősödése. Ez a kellemetlen tünetegyüttes rendszerint a menzeszt megelőző öt-tíz napban jelentkezik – a nők körülbelül egyharmadánál. Ha magnéziumhiányban szenvedsz, sokkal határozottabbnak fogod érezni a feszültséget, a hangulatingadozást, valamint a mellfeszülést ezekben a napokban.

Izomgörcsök

A magnéziumhiány egy másik igen jellemző tünete az izomgörcs. Ez leggyakrabban éjszakai lábikragörcs formájában jelentkezik. Az izmok ilyenkor – az ásványi anyag hiányában – akaratlanul összehúzódnak.

Pótold a magnéziumot!

A táplálék-kiegészítők szerepe

A legkézenfekvőbb megoldás a kiegyensúlyozott táplálkozás volna. Ez azonban sajnos a hétköznapi rohanásban nem egykönnyen megoldható feladat. Ennek következtében jó módszer lehet, ha a tapasztalt tünetek esetén étrend-kiegészítőt szedsz.

Sok ásványvíz

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása. Tudományos kutatások szerint az emberi szervet az ásványvízből képes a legkönnyebben felhasználni a kiegyensúlyozott működéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyagokat. Épp ezért szerencsés, ha a cukros üdítőkkel szemben előnyben részesíted az ásványvizet.

Fontos élelmiszerek

Természetesen a táplálék-kiegészítőknél jóval egészségesebb módszer, ha élelmiszerek formájában próbálod felvenni a magnéziumot. Fogyassz sok hüvelyes zöldséget, dió- és mogyoróféléket, banánt, zellert, spenótot, valamint halakat. Továbbá gazdag magnéziumforrás a borsó, a tökmag, a földimogyoró és a barnarizs.

Blog.hu ajánló