Fáradtság okozta betegségek
„Olyan fáradt vagyok!” - hagyja el szánkat naponta a mondat. De milyen fáradtság uralkodott el rajtad? A fáradtságnak rengeteg fajtája van!

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tényleg jobbak a természetes, bio termékek a testnek? Kiderítettük! (x)

Jobbá tehetik szeretteid életét ezek a személyes ajándékok: mutatjuk, kinek mi jön jól (x)

Kétszer dúsabb és fényes lesz a hajad: otthoni praktikákat és egy szert mutatunk! (x)

Teljesen tisztának érezheted magad ettől az apróságtól: ezt tedd a fürdőszobába! (x)

beauty and style

Gyors frizurák sapka alá, nemcsak hosszú hajból - Videós útmutató »

Így viseld a kockás inget télen: 5 nőies outfit hideg napokra »

Karácsonyfa a körmödre, egyszerűen: ezt a mintát bárki el tudja készíteni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fáradtságnak a legtöbb ember elméjében két fajtája van:

  • Testi fáradtság
  • Szellemi fáradtság

A testi fáradtság megoldása a pihenés és az alvás. Ez egyértelműen azt jelzi, hogy túlhajszoltad magad, esetleg nem aludtál eleget, vagy egyszerűen csak sokat mozogtál és sportoltál.

A szellemi fáradtság egyik legegyszerűbb megoldási módja, ha tevékenységet váltasz. Ha a munka fárasztott el, a sok egyhelyben ülés, akkor csapsz egy aktív hétvégét, elmész kirándulni, biciklizni. De sokszor elegendő egy jó film is, amin nem kell gondolkoznod.

Ha a fáradtság valóban csak ebből a két típusból állna, akkor rettentő egyszerű dolgunk lenne, és a fenti módszerekkel rendszeresen frissen tarthatnánk testünket és elménket is. Sajnos azonban ez nem egészen ennyiből áll.

Alváshiány

Az alváshiányt senki nem veszi komolyan, pedig a szervezetre gyakorolt hatása súlyos következménnyel jár. A legtöbb közúti baleset világszerte abból követezik, hogy a vezető elalszik a volán mögött. Az alváshiány hosszútávon önértékelési zavarokhoz és depresszióhoz vezethet. Az ebből fakadó fáradtság ugyanis csökkenti a koncentrációs képességet és a munkabírást, így hosszabb távon nem érsz el olyan eredményeket, melyek előre vinnének életedben, mely komoly kedélyállapot romláshoz vezethet.

Első tipp - Igyál sűrűn!
Tudtad, hogy a dehidratáltság is fáradtságot okoz, hiszen lemeríti az energia tartalékaidat? Igyál naponta többször egy-egy pohár vizet, mondjuk óránként, és meglátod, frissebb maradsz!

Ok nélküli fáradtság

Ha állandóan fáradtsággal küzdesz annak ellenére, hogy életmódod tökéletesen biztosítja szervezeted pihenés igényét, ráadásul agyad és tested egyformán terheled és pihenteted, akkor joggal gyanakodhatsz valamilyen betegségre. Ilyenkor célszerű orvoshoz fordulnod és legalább egy általános vérképet kérned, hiszen fáradtságod jelezhet vashiányt, vitaminhiányt vagy alacsony vérnyomást.

Második tipp – Öt órai tea!
Az öt órai tea nem csak kényelmi és arisztokratikus hagyomány. A tea antioxidáns hatása révén felfrissíti szervezeted, és a teához elfogyasztott kis sütik pedig ellátnak elegendő cukorral és energiával.

Krónikus fáradtság

A krónikus fáradtság egy betegség, mely egyre elterjedtebb a társadalom minden rétegében. Okai ismeretlenek, bár számos kutatás folyik a témában. Az egyik legátfogóbb vizsgálatot egy brit csoport végezte, mely során több mint 16 ezer 1970-ben született embert figyeltek meg a születésüktől, egészen 30 éves korukig. A kutatás eredménye egészen megdöbbentő volt: a betegség nagyban összefügg azzal, hogy az egyének gyermekkorukban mennyire éltek aktív életet. Azoknál ugyanis, akik sokat sportoltak és játszottal szabad levegőn, sokkal kevesebb embert érintett később a krónikus fáradság.

Harmadik tipp – Egy kis torna!
Ha egész nap egy helyben ülsz, az is fárasztó. Hogy megmozgasd izmaid, és felfrissítsd vérkeringésed, állj fel óránként és nyújtózkodj ki, tornázz kicsit egyhelyben.

A betegség tünetei:

  • izom- és izületi fájdalom,
  • fáradékonyság,
  • emlékezetvesztés,
  • zaj-, fény- és alkoholérzékenység,
  • csökkent koncentrációképesség,
  • emésztési rendellenességek,
  • illetve a súlyos kimerültség, ami évekig is eltarthat, és a betegeket akár ágyban fekvésre kényszerítheti.

Az említett brit kutatás vezetői az eredmények tekintetében azt szeretnék elérni, hogy a gyermekkori mozgás sokkal nagyon szerepet kapjon és a szülőket és iskolákat is arra késztesse, hogy minél több testmozgásra kötelezzék az új – amúgy igen lusta – generációt.

Blog.hu ajánló