4 dolog, amit ne kövess el, ha sokáig akarsz élni

És 4, amit viszont igen

A hosszú élet titka már nem is akkora titok. A megoldás az orrunk előtt hever, de nem vesszük észre.

Nyereményjáték

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Ez a giccses ékszercsoda lesz az ősz slágere a Gucci szerint »

Ne a nőt, a hátteret figyeld! Amikor nem a modell, hanem a környezet az érdekes »

Ez lesz az egyik legdivatosabb minta? Pedig nem az ősz jutna róla eszedbe »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Vágy vagy ösztön?

Amerikai kutatók évtizedeken keresztül vizsgálták, hogy csupán vágy vagy ösztön e az a tény, hogy mindenki örök életet szeretne. Több ezer egészséges és beteg embert figyeltek meg, hogy hogyan reagáltak a halál gondolatára. Érdekes, de nem annyira meglepő eredményre jutottak:

Azok az emberek, akik átlagosan egészségesnek mondhatják magukat, a halál gondolatával nem foglalkoznak gyakorlatilag soha. Igyekeznek elfelejteni azt a tényt, hogy egyszer meghalnak. Sokkal jobban foglalkoztatja őket az a tudat, hogy megöregszenek – függetlenül attól, hogy mi az öregedés vége.

A ráncok, a bőr megereszkedése és az öreges külső elleni harc sokkal komolyabb kérdés annál, hogy vajon mi történik azután, hogy megöregedtek.

Azok azonban, akik valamilyen úton-módon megérintették a halált – megbecsülhető időn belül számítaniuk kell rá, vagy betegségüknek volt egy halál közeli stádiuma, súlyos balesetet szenvedtek -, az élet iránti ragaszkodásuk lényegesen erősebb, mint a „biztosan” élők körében.

A kutatás konklúziója tehát a következő: az élethez való ragaszkodás nem csupán vágy, hanem ösztön.

Felmerül a kérdés, hogy ha valóban ösztönösen ragaszkodunk földi létünkhöz, akkor miért nem teszünk meg mindent annak meghosszabbítására? Íme néhány alapvető hiba, mellyel rövidítjük ittlétünket.

4 dolog, amit ne kövess el

1. Cigaretta

A dohányzás köztudottan káros szenvedély, mellyel nemcsak saját egészségedet, de másokét is veszélyezteted. Tíz évnyi cigarettázás után minden letüdőzött szál átlagosan 5 napot vesz el életedből.

2. Alkohol

Kis mennyiségben gyógyszer, nagy mennyiségben méreg. A dohányzás után az egész világon az alkohol okozza a halálesetek legtöbbjét. A napi egy deci vörösbor például vérképző és immunerősítő, de a napi egy-két feles már nem annyira. Felmerül az örök kérdés: mennyi az az annyi? Az alkoholizmus orvosi megfogalmazása kedvezőbb azoknak, akik szeretnek a pohár fenekére nézni, hiszen csak a napi két-három deci bor után emlegetik a függőség szót. Pszichológiai értelemben viszont már az egészséges határon belül is tekinthető az ember függőnek.

Programozd az agyad!
A világ minden táján máshogy állnak a megélhető emberöltőhöz. Azok az emberek, akik még 70 évesen is terveznek, és terveikben megélik a 90-et is, lényegesen tovább maradnak egészségesek és életerősek. Ha azonban már a nyugdíj után azt érzed, hogy életed vége felé közeledsz, ez ténylegesen kihathat állapotodra.

3. Drog

Lényegesen kevesebb embert érintő probléma a drogfüggőség, ám a prognózisok nem jósolnak ennyire jó statisztikákat. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy a fiatalabb generáció egyre könnyebben juthatnak drogokhoz, és egyre jobban vonzza őket a tiltott gyümölcs. Az ellenőrizetlen anyagok óriási kárt okoznak a szervezetben, ami csak évekkel később jelentkezik. Hollandiában például a marihuána legalizálása után a fogyasztók száma visszaesett. Ami nem tiltott, az már nem is olyan vonzó.

4. Zsíros táplálkozás

A rengeteg szív- és érrendszeri megbetegedés leginkább a helytelen, zsíros táplálkozásnak köszönhető. A magas zsírtartalmú ételek ugyanis nagy százalékban növelik a vérzsír-szintet, mely lerakódik az erekben, gyorsítva az érelmeszesedés folyamatát, majd vérrögöt képezve elzárhatja az ereket. Ez agyvérzést és szívrohamot is okozhat.

4 dolog, amit feltétlen kövess el

1. Sport

A sporttal a krónikus elhízás és a helytelen táplálkozás okozta vérzsír problémák megelőzhetőek. A rendszeres sport ezen felül segít a feszültség levezetésében, boldogsághormont termel, fitten tart, és segít lassítani az öregedés folyamatát.

2. Szűrővizsgálatok

A világ szinte minden országában – fejlettségtől függetlenül – vezető haláloknak számítanak a daganatos megbetegedések. Ennek oka nagyrészt a kötelező vagy fakultatív vizsgálatok elhanyagolásában rejlik. Megdöbbentő adatokkal szolgál a WHO minden évben. Az emlővizsgálatokon hazánkban például csak a nők 40 százaléka jelenik meg.

Higgy!
Azok az emberek, akik erősen hiszenk valamiben - vallásban, világképben - egyszerűbb feldolgozni az élet eseményeit, és könnyebb azonosulni a gondolattal, hogy az élet véges.

3. Stressz levezetése

A szívrohamok második leggyakoribb okozója – a táplálkozás és a mozgáshiány kombinációja után – a stressz. Szívroham mellett többek között általános egészségromlást, depressziót, hízást, alvászavarokat is okozhat.

4. Orgazmus

A legújabb európai kutatások szerint az orgazmus meghosszabbítja az életet. Jótékony élettani hatásainak köszönhetően segíti a szervezet méregtelenítését, fiatalít, megmozgatja az izomzatot, serkenti a vérkeringést, és oldja a stresszt. Minél többször éled át, annál egészségesebb leszel.

4 + 1. Házasság
Állítólag a házasságban élő férfiak tovább élnek. Tudományosan bizonyított alapja nincs, de a statisztikák egyértelműen alátámasztják a kijelentést. Érdemes kipróbálni. Uraim, nősüljetek!

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Blog.hu ajánló