Szlovénia képeslapra illő tájai elvarázsolják az embert: helyek, amiket vétek lenne kihagyni

Szlovénia legszebb helyei téged is elvarázsolnak.

Szlovénia legszebb helyei
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Szlovénia Európa egyik legszebb országa kiváló természeti adottságainak köszönhetően, így nem csodálkozunk azon, hogy az elmúlt években a magyarok körében is felkapott hellyé vált. Mivel a szomszédságunkban van, könnyedén ki lehet oda jutni például vonattal, busszal vagy személyautóval.

Az év bármely időszakában tartogathat meglepetéseket az utazók számára: télen a síelés szerelmesei, tavasztól őszig a túrázás és biciklizés kedvelői élhetik itt ki igazán magukat. Természetesen azok is jól érezhetik magukat Európa ékszerdobozában, akik aktív sportolás helyett pihenésre vágynak.

Maribor és környéke

A Best Press Story csapata egy négynapos utat szervezett le néhány magyar újságírónak, ezen a kiránduláson én is részt vehettem nagy szerencsémre. A budapesti Népligetből induló FlixBus körülbelül négy óra alatt megérkezett az ország második legnagyobb városába, Mariborba.

Maribor Ljubljana után Szlovénia második legnagyobb városa. A fotón a 2023-ban átadott híd látható.
Fotó: Profimedia

Akik imádják a festői városokat, érdemes ezt a helyet felírniuk a bakancslistájukra. Az elmúlt években számos felújítás zajlott a környéken, például 2023-ban átadták a 132 méter hosszú Splavarska brv hidat, amelyet kizárólag gyalogosok és biciklisek használhatnak. Nemcsak a helyiek, hanem a turisták körében is népszerűvé vált a létesítmény.

Ebédünket a városban fogyasztottuk el, pontosabban a Tri Babe étteremben, ahol nagyon kedves fogadtatásban volt részünk. Ezután autóba szálltunk, és meg sem álltunk a Mariborhoz közeli Malečnikig, ahol a Sončni Raj birtokon töltöttünk el pár órát. A hatalmas terület a szőlőhegyek között, távol a város nyüzsgésétől helyezkedik el. Bogdan Mak, a hely tulaja és üzemeltetője számos érdekességgel szolgált. Például megkóstolhattuk a kenderből készült habzóborát, amelyet ő gyárt egyedül a világon.

20240527 164206
Fotó: Femina/Laci Patricia

Az arra járók akár meg is szállhatnak a nesting resortnak emlegetett apró méretű faházakban, de a területen található kötélpálya, sőt még egy méhészet is.

20240527 150018

A környék ismert a boráról is, mi a Protner család italait kóstolhattuk meg, a família már 1970 óta működteti a borászatát. A sárga muskotály boruk kiemelkedően finom volt.

Maribort nemcsak a városnéző turisták, hanem a sport szerelmesei is szívesen felkeresik. A hegyek, amelyek télen sípályaként működnek, tavasztól őszig tökéletesek a túrázásra. Mi is megmásztuk a Mariborsko Pohorje síközpontnál található hegyet. Néhány helybéli is sétált ott, többen túrabotokkal tették ezt meg, mert az út elég meredek és néhol csúszós volt felfelé, de voltak arrafelé olyan túrázók, akik semmilyen segédeszközt nem használtak. Egyesek még a kutyájukat is ott sétáltatták.

Ahogy haladtunk felfelé, egyre jobban ráláttunk Mariborra.
Fotó: Femina/Laci Patricia

Nemcsak túra-, hanem bicikliútvonal, sőt még bobpálya is található ott, utóbbi kiváló szabadidős program, különösen gyerekeknek. A kilátás sem mindennapi, be lehet látni egész Maribort.

Íme a Habakuk Hotel csodaszép wellness részlege.
Fotó: Habakuk Hotel

Szerencsére a hegy közel volt a szállásunkhoz, Habakuk Hotelhez, amelyet nemrég újítottak fel, ráadásul a wellnessrészlege is nagyon szép.

A cikk az ajánló után folytatódik

A Maribortól 53 km-re fekvő Celjét is érdemes felkeresni, hiszen itt található Szlovénia legnagyobb középkori vára, amely impozáns látványt nyújt a környékre. Utazásunk második napján az imént említett városban ebédelhettünk.

20240528 134905
Fotó: Femina/Laci Patricia

Itt található a környék legjobb steak house étterme, a Stari Pisker, ahol nemcsak a hamburgerek, hanem a steakhúsok és a desszertek is kifogástalanok.

Rogaška Slatina, Szlovénia fürdővárosa

Rogaška Slatina Szlovénia keleti részén található, így kiváló kiindulópont a nagyobb európai városok és a nemzetközi repülőterek eléréséhez. Ljubljana, Zágráb, Graz és az olaszországi Trieszt is körülbelül 100 km-re helyezkedik el tőle. A legtöbb európai várossal való jó összeköttetés lehetővé teszi, hogy a látogatók rövid időn belül bármilyen közlekedési eszközzel meglátogathassák ezt a gyönyörű várost, ami leginkább a természetes vizéről és gyógyfürdőiről ismert.

Rogaška Slatina magnéziumban gazdag gyógyvize csak még különlegesebbé teszi a kisvárost.
Fotó: Profimedia

Az innen származó ásványvíznek a legmagasabb a magnéziumtartalma az egész világon, ezért számos pozitív hatása van. Serkent, regenerál, tisztít, fiatalít, és még gyógyít is.

A város közelében található a Boč-Donačka gora Natúrpark, illetve a Szent Donát-hegy, amelyek a kirándulók kedvenc úti céljai között vannak.

Említésre méltó a Stolp Kristal kilátó, amely a maga 106 méterével hivatalosan is Szlovénia legmagasabb épülete. Szerencsések voltunk, mert az érkezésünk előtt pár nappal adták át az építményt. Mi is felmentünk a kilátó tetejére, ahol üvegablakokon keresztül láthattunk rá a városra, lifttel jutottunk fel a tetejére, ez pedig mindössze 34 másodpercet vett igénybe. Az emeleten kávézó is van, így aki megszomjazik vagy megéhezik, annak nem kell túl messzire mennie.

DJI 0952-Edit
Fotó: rogaska-slatina.si

Egy éjszakát ebben a keleti városban töltöttünk, az Atlantida Boutique Hotelben szálltunk meg.

Íme az Atlantida Boutique Hotel.
Fotó: Atlantida Boutique Hotel

Itt szintén volt egy szépen kialakított wellnessrészleg, ráadásul az ott felszolgált ételek is ínycsiklandóak voltak.

Kranjska Gora és környéke

Az osztrák és olasz határhoz közeli Kranjska Gora igazi kis mennyországnak számít Szlovéniában. A kisvárost és környékét körülölelő hegyek látványa nyugtató hatással lehet az emberre. Itt bármerre nézel, mindenütt képeslapba illő tájat látsz. Északról a Karavankák nyugati lejtői, délről pedig a Júliai-Alpok teszik még szebbé a helyet.

Íme a híres Jasna-tó.
Fotó: Femina/Laci Patricia

Bicikli- és túraútvonalakból itt sincs hiány, nem mellesleg a város egy igazi síparadicsom. Emiatt télen és nyáron is nagy népszerűségnek örvend.

A kép a Krnica-völgyben készült.

Mi a Kranjska Gorától nem messze lévő Krnica-völgyben sétáltunk egy nagyot, ami szintén festői látványt nyújtott végig. A hely könnyen sétálható, így még azok is nekivághatnak az útnak, akik kevésbé bírják a meredek részeken való menetelést.

A környéken a bicikliútvonalak is kimagasló minőségűek, így aki a saját bringáját is hozná ide az útra, nem kell félnie attól, hogy nem tudja azt biztonságos körülmények között használni. Akinek nincs biciklije, de szívesen bicajozna egyet, nem kell félnie, ugyanis a városban lehet bérelni mountain- és elektronikus bike-okat is. Mi az Intersport Berniktől kölcsönöztünk.

20240530 093600
Fotó: Femina/Laci Patricia

Az utunk során kitekertünk a Planica Nordic Központhoz, ahol egy sírepülő sánc, hét síugró sánc, egy sífutópálya, egy síugrómúzeum, síugró-szimulátorok, szélcsatorna, műfüves focipálya, valamint egy zárt jégcsarnok is helyet kapott.

Még egy Disc Golf Park is tartozik a létesítményhez, amit kipróbálhattunk. A különleges játék lényege, hogy egy frizbivel be kell találni a kihelyezett kosárba, és ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a hagyományos golfra. Jó szórakozás lehet kicsiknek és nagyoknak egyaránt, különösen azoknak ajánljuk, akik imádnak frizbizni.

Kranjska Gorában található az egyik legautentikusabb étterem, a Kosobrin, ahol házi készítésű finomságokkal várják a látogatókat. Hagyományos ételeiket gyönyörű módon tálalták, amikor ott jártunk.

A hangulatos Pino Alpino nemcsak egy hotel, hanem étterem és borbár is.
Fotó: Ziga Intihar

Egy éjszakát a kis városban töltöttünk, a Pino Alpino hotelben, étteremben és borbárban pihentük ki fáradalmainkat. Sok helybéli szívesen vacsorázik vagy borozik itt.

Bled és környéke

A Bledi-tó talán az egyik legnépszerűbb turisztikai látványosság Szlovéniában. A nyári szezonban még úszni is lehet a tóban a kijelölt strandon. A bledi vár alatt elhelyezkedő fürdőhelyre júniustól szeptemberig érkezhetnek a strandolók. Érdekesség, hogy a strandja még a kék zászló díjat is megkapta.

Ilyen a kilátás a várból.
Fotó: Femina/Laci Patricia

A bledi kastély önmagában is kihagyhatatlan program, hiszen lélegzetelállító kiállítás nyílik a tóra és a Triglav Nemzeti Park hegycsúcsaira, illetve a várban van egy kiállítás is, amit megtekinthetnek az érdeklődők.

Bledtől 15 km-re található a Pokljuka-fennsík, amely a Triglav Nemzeti Park egyik legszebb pontja. A sorban álló hegyi kunyhók manapság igazi turisztikai látványossággá nőtték ki magukat.

Íme a híres hegyi kunyhók.
Fotó: Profimedia

Mi a Sports Centre Triglav Pokljuka névre hallgató sportközpontban töltöttünk el egy fél napot, ahol nemcsak egy sportolóknak kialakított terület, hanem hotel és étterem egyaránt üzemel. Egyéb érdekesség, hogy ez a biatlon-világkupa színhelye is egyben.

Közvetlenül a sportközpont mellett kiváló kirándulóútvonal található, mi is ott sétáltunk.
Fotó: Femina/Laci Patricia

A környékre nemcsak profi sportolókat, hanem turistákat is várnak nagy szeretettel egész évben. Lehetőség van például sportlövészetre, sítúrákra, nordic walkingozásra vagy éppen hegyi kerékpározásra.

Ezek a legszebb alpesi szurdokvölgyek a szomszédban: Szlovénia gyöngyszemeit egyszer látni kell

Édenkertet idéznek a legszebb alpesi szurdokok a szomszédban.