Lepukkant fülkék és piszkos vécék: változtat végre a MÁV?

Meghallgatták az utasok véleményét: ilyen változtatásokat tervez a vasúttársaság.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A MÁV-START Zrt. a közelmúltban készült el azzal az elemzéssel, mely a 2012. július 24. és augusztus 6. között zajló közvélemény-kutatás eredményeit tárta fel.

Az utasok körében végzett felmérés a vonatokon, valamint a társaság honlapján, online kérdőív segítségével zajlott. Az önkéntes és név nélküli válaszadók többek között az utazásuk komfortjáról, körülményeiről, az utazási idejükről és a pénztárosok, jegyvizsgálók munkájáról szerzett tapasztalataikról nyilváníthattak véleményt. A kérdőívet 48 621-en töltötték ki.

A vizsgált szempontok közül a jegyvizsgálók és pénztárosok munkájával voltak a leginkább elégedettek az utasok, míg az utazás komfortját, a vonatok, vasútállomások tisztaságát többen illették kritikával. Mindez megerősítette a vasúttársaságot abban, hogy az utaslétszám-növekedést az utazási körülmények azonnali javításával, komfortjavító intézkedésekkel erősítse.

Kedves ellenőrök és piszkos WC-k

A vonattípusok közül az IC-ken utazók a leginkább elégedettek a szolgáltatásokkal, körülményekkel, általában véve pedig a legelégedettebb a ritkábban utazó, idősebb korosztály. A kiosztott kérdőíveken 1-től 5 pontig terjedő értékelésben a jegyvizsgálók tájékozódottsága és segítőkészsége kapta a legmagasabb osztályzatot, 4,1-es átlagot, a pénztárosok 3,7-es átlagot kaptak.

Jónak tartják - 3,5 pont - az utasok az általuk használt vonatok sűrűségét, és még eléri a közepes osztályzatot a vonatokon rendelkezésre álló helyek mennyisége, a pontosság, a késésekről szóló tájékoztatás is. A kutatásban a válaszadók a legkevésbé a tisztasággal és a hűtéssel, fűtéssel elégedettek, illetve valamennyi szempont közül a legalacsonyabb átlagot a mellékhelyiségek tisztasága kapta.

7 utazási kedvezmény, amit lehet, hogy nem ismersz: pedig neked is járhat!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Intézkedéseket indított a MÁV

Az utaselégedettségi kutatás eredményeit figyelembe véve a vasúttársaság egy intézkedési programot dolgozott ki. Elindított egy jármű-felújítási programot, átütemezve a legkevésbé komfortos elővárosi és távolsági kocsik felújítását.

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A legrégebbi, megjelenésükben elavult vasúti kocsik az utasok igényeinek megfelelve, az IC-kocsiknál is alkalmazott kopásálló ülésszövetet, az utastéri ablakok speciális hővédő és zajcsökkentő fóliát, új világítást is kapnak. Az átalakítások a MÁV-GÉPÉSZET szolnoki telephelyén történnek. A folyamatban lévő munkák összköltsége várhatóan 220 millió forint nagyságrendű lesz.

Erre vigyázz a vonaton és a buszon!

Ha nem szeretnél bírsággal hazatérni, bizonyos szabályokat be kell tartanod, még ha meglepőnek tűnnek is. Nézd meg a videót!

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a társaság sajtótájékoztatóján azt is elmondta, hogy további intézkedésekkel is javítanak a szolgáltatásokon, így például ingyenes fedélzeti interneteléréssel, jegyértékesítő automaták telepítésével, jelentős menetrendi fejlesztésekkel, újabb nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsikkal és fokozottabb személyes odafigyeléssel, utasbarát magatartással.

Forrás: a MÁV sajtóközleménye.

Te elégedett vagy a magyar vonatokkal?

Ezt is szeretjük