Nézd meg képeken az új vasúti kocsikat: magyar fejlesztés!
A legújabb hírek szerint 2014 második feléig még várni kell az új IC+ kocsikra.

Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Így készíts házilag highlightert csupán 3 összetevőből: életre kelti a bőröd »

10 trend, amivel számolni kell 2019-ben: a retró divat rajongói előre örülhetnek »

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az MTI információi szerint jól teljesített az eddigi akkreditált tesztméréseken a MÁV saját fejlesztésű két IC+ vasúti kocsija az osztrák vasút Amstetten környéki pályáján.

IC+ kocsi

Szabó Anett, a MÁV-START szóvivője a november végi tesztpróbán elmondta, hogy két héttel korábban kezdődtek el a féktechnikai mérések, melyek a teszt idején is folytak.

A fékutak hosszát óránkénti 30, 80, 120, 140, 160 és 200 kilométeres sebességekre mérték.

Hátra van még néhány vizsgálat

A MÁV Gépészet Zrt. számítása szerint várhatóan néhány hét alatt befejeződnek a mérések az osztrák vasút vonalán, jövőre pedig Svájcban végzik el a zajteszteket.

Ezekből az adatokból áll össze, hogy a jármű megfelel-e a legújabb vasúti közlekedési feltételeknek, és megkaphatja-e a nemzetközi forgalomban történő közlekedéshez szükséges típusengedélyt - tette hozzá a MÁV-START szóvivője.

A MÁV Gépészet Zrt. tájékoztatása szerint a két prototípusnak számtalan vizsgálaton kell átesnie ahhoz, hogy forgalomba helyezési engedélyt kaphasson.

Mi lesz az utazási kedvezményekkel?
A kormány korábban elhalasztotta az utazási kedvezmények körének beharangozott szűkítését. A minisztériumot kérdeztük, mi várható. Kattints ide, és olvasd el válaszukat!

A vasúttársaság közölte, hogy júliusban fedélzeti utaskomfort-vizsgálaton vett részt az egyik prototípus Európa legnagyobb szélcsatornájában, Ausztriában tesztelték szélsőséges időjárási körülmények között.

Folynak a vizsgálatok

2014 második felére várhatók az új kocsik

Az összes teszt mérési eredményei alapján független bejegyzett szervezet tanúsítványt állít ki a megfelelőségről, mely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiállíthatja a végleges típusengedélyt.

Így kaphatod meg az utazási kedvezményt: mindenkinek jár!
Idén július óta kedvezményt kapnak vonatjegyükre azok, akik interneten keresztül vásárolják meg azt. Kattints ide, és ismerd meg a részleteket!

A sorozatgyártásról a tesztek lezárását követően döntenek a vasúttársaságnál - mondta Szabó Anett. A MÁV Gépészet Zrt. reményei szerint a saját fejlesztésű két IC+ kocsi várhatóan 2014 második félévében állhat majd forgalomba.

A MÁV 2012 januárjában jelentette be, hogy a MÁV Gépészet Zrt. 1,4 milliárd forint felhasználásával - amelyből 462 millió forintot tett ki az Európai Unió támogatása - két darab IC+ vasúti kocsit fejleszt, az elkészült járműveket 2013 májusában mutatták be. Ha még több képre vagy kíváncsi, kattints ide!

Fotók: MTI/Máthé Zoltán.

Ezt is szeretjük