Ilyen volt a metrózás 50 évvel ezelőtt: ellenőrök helyett modern kapuk várták az utasokat

Így utazott a tömeg a metrón a 70-es évektől.

A budapesti metrózás régen
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Az M3-as metró felújítása lassan a végéhez közeledik, a tervek szerint idén májusra a Kőbánya-Kispesttől Újpest-központig tartó, megújult vonalat birtokba veheti az utazóközönség, amit bizonyára már sokan várnak. A kék metró már csaknem ötven éve áll a Budapesten közlekedők szolgálatában, izgalmas története a 70-es évekig nyúlik vissza.

Az észak-déli metróvonal építése 1970-ben kezdődött, az első, Deák Ferenc és Nagyvárad tér közötti szakaszát 1976 szilveszterén adták át. 1990-re állomásainak száma húszra bővült, forgalmi hossza pedig 16,4 kilométer, ezzel a budapesti hálózat leghosszabbjának számít.

A budapesti metrózás régen

Természetesen nem a 70-es évek végén indult el a föld alatti közlekedés Budapesten: a főváros büszkélkedhet az európai kontinens első elektromos föld alatti vasúti vonalával, az 1896-ra megépült Millenniumi Földalatti Vasúttal, amely az M1-es vagy sárga metrót jelenti. Az M2-es, kelet–nyugati vagy közismert nevén a piros metróvonal első szakaszát a mai Örs vezér tere és a Deák tér között ugyancsak átadták már 1970-re. Érdekes látni, milyen modern állapotok fogadták az utasokat ötven évvel ezelőtt a metróállomásokon.

(Borító- és ajánlókép: Fortepan / Fortepan/Album057.)

Ezt is szeretjük