A komolyzene szerelmesei számára természetesen a mesterien kanyargó dallamok az elsődlegesek, illetve a hozzájuk fűződő nevek. A névhez párosuló arc és ember megismerése ugyanakkor egy újabb árnyalatot adhat a zeneműről szerzett ismereteknek.
Hála a tudomány nyújtotta lehetőségeknek és néhány kiváló szakembernek, a zeneszerzők nemcsak régi portréképek, hanem tökéletesen élethű rekonstrukciók formájában is megismerhetők.
Bach, Chopin és még öt zeneszerző arcmása
A következőkben nyolc ismert zeneszerző élethű mását mutatjuk be, melyeket földi maradványok, portrék és életben készült arcmásmaszk alapján készítettek.

Johann Sebastian Bach (1685-1750) német zeneszerző élethű arcmását Carolin Wilkinson készítette el a művész koponyája alapján, és a róla készített porté segítségével, melyet Haussmann festett.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) képmása ugyan nem színes, mégsem maradhat ki a sorból: a salzburgi múzeumban őrzött koponya alapján készítették, de kétséges, hogy valóban az övé-e.

Ludwig van Beethoven (1770-1827) német zeneszerző élethű portréinak hitelességét az a maszk biztosítja, melyet a szerzőről még életében készítettek. Ez a képmás a berlini Madame Tussauds múzeumban látható.

Frantz Schubert (1797-1828) osztrák zeneszerző 3D-s portréja, Hadi Karimitől. A balra látható litográfia Josef Kriehuber osztrák festő 1846-os alkotása.

Frédéric François Chopin (1810-1849) lengyel zeneszerző 3D-képmása 1848-as fényképe alapján készült. Szintén Karimi keze munkáját dicséri a lenyűgözően élethű alkotás.

Liszt Ferencről (1811-1886) is készített egy fantasztikus arcmást. Az 1860 körüli, Franz Hanfstaengl készítette portré alapján dolgozott.

Johannes Brahms (1833-1897) német zeneszerző arcmását ugyancsak elkészítette. Karim a művész 1866-os fényképe alapján dolgozott.

Végül az ifjabb Johann Strauss (1825-1899) német zeneszerző valósághű portréja, mely a berlini Madame Tussauds múzeumban tekinthető meg. Balra egy róla készült fénykép látható.