"35 éves szerelvénynél nem kell csodálkozni, ha meghibásodik"
A MÁV-START válaszolt
A hosszú hétvégén megint fennakadások voltak a vasútnál.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Jennifer Aniston falatnyi ruhát húzott, és elfelejtett melltartót venni: 49 évesen is észbontó az alakja »

Frissítő, pórusösszehúzó arcmaszk 2 perc alatt: a reggeli rohanásba is belefér »

Túlsúlyos, de megtalálta a nőies oldalát: Tess Holliday imád öltözködni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az október 23-i háromnapos hétvégén olvasónk jelezte, hogy bosszantó módon újfent fennakadásokba és egyéb kellemetlenségekbe botlottak a hazatérő utasok.

Régi dízelmozdony

A MÁV a panaszokkal kapcsolatban igen részletesen kifejtette álláspontját, de vajon a válaszok meg is oldják a problémákat?

Dízelmozdony és pótlóbuszok

A fennakadással kapcsolatban a MÁV válaszában megírta, hogy váratlan helyzetekben a vonat személyzete azonnal értesíti a MÁV-START Üzemirányító Központját, ahol éjjel-nappal ügyelet működik.

A bejelentés után ők szervezik meg a vonat további közlekedését. Előfordul, hogy úgy kell irányítani a vonatot, hogy egy éppen várakozó szerelvényt elkerüljenek. A vonat útján kívül az utasok továbbszállítását is megszervezik, ami vagy a vonattal való továbbutazást, vagy a pótlóbuszokra való terelést jelenti.

A MÁV elmondása alapján minden esetben az a legfontosabb, hogy az utasok biztonságban legyenek, ezért előfordulhat például olyan eset, amikor fizikailag nem tudja a busz megközelíteni a vonatot. A pótlóbuszok indítása is külön szervezést igényel, ugyanis a MÁV-START nem rendelkezik lefoglalt buszokkal, így előfordul, hogy egész egyszerűen nem tudnak buszt biztosítani.

A konkrét esettel kapcsolatban a MÁV elmondta, hogy a zavart a felsővezeték szakadása okozta. Amennyiben a vonatok egyáltalán nem indulnak el, de adott esetben a problémát rövid idő alatt tudták volna orvosolni, az még nagyobb torlódást okozott volna. Ebben a szituációban csak két dízelmozdony állt a rendelkezésre, amelyek egyébként akkor szoktak szolgálatba állítani, ha nincsen megfelelő felsővezeték-rendszer kiépítve egy adott területen.

A MÁV pótlóbuszokat is rendelt, de azok nem voltak a közelben, mire odaértek volna, helyreállt a vasúti közlekedés.

Jegyvásárlási mizéria

Az említett eset, a felsővezeték szakadás a vasút hibájából történt, ezért az üzletszabályzat által biztosított átlány-kártérítés volt érvényben, azt nem törölte el a vasúttársaság. Az október 31-én az érintett utasok átalány-kártérítést igényelhettek, ami a menetjegyért és a felárért fizetett összeg.
Ebben a szituációban a késésért a fenti összeg 25 vagy 50%-a igényelhető vissza, utóbbi, ha a késés 119 perc fölötti.

Egyébként a kártérítést 14 napig lehet kérni az esetet követően. Ehhez a pénztáraknál kért igénylőlapot kell kitölteni, csatolni kell az eredeti jegyet. A MÁV szerint az internetes jegyvásárlás rendszerével az említett időpontban nem volt probléma. Ugyanakkor a rendszer rögzít minden egyes tevékenységet, így visszakövethetőek a lépések. A MÁV sajtóosztálya felhívta a figyelmet arra, hogy a fizetés előtt mindenképpen érdemes a kosár tartalmát átnézni az esetleges félreértések elkerülése végett.

Nem elég felkészültek?

A MÁV-START közlése alapján minden rendezvény és ünnep idején a várható legnagyobb utasforgalomra felkészülve erősíti a szerelvényeket, és több kocsival közlekedteti azokat.

Arra, hogy a hidegben álló vonatokon légkondicionáló működött a fűtés helyett, a MÁV-START válasza az, hogy csak az utazás konkrét időpontjának megadásával és a konkrét eset megnevezésével tudnák kivizsgálni a problémát. Ugyan ez a konkrét esetben nem változtatott a lényegen, de utólag a társaság nagyon szívesen kivizsgálja az ügyet.

A MÁV-START többek között hozzátette azt is, hogy a Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lökösháza vonalon a járművek átlagos életkora 30-35 év, ami nyilvánvalóan sűrűbb meghibásodásokat, üzemzavarokat eredményez, akár a fűtésben is. Általában a megoldás, hogy egy fűtött kocsiba irányítják át az utasokat.

Az rendben van, hogy a MÁV-START-nak mindenre van egy protokollválasza, de ezek a válaszok sajnos nem oldják meg a fenti problémákat. A szerelvények továbbra is késni fognak, nem lesznek felkészülve a nem várt eseményekre, nem lesznek lecserélve a kocsik, nem lesz normális fűtés, és az alkalmazottak sem lesznek előzékenyebbek és kedvesebbek. De vajon az idén az államtól csak prémiumra kapott 3,5 milliárd forint nem lenne elég arra, hogy néhány dízelmozdonnyal többet üzemeltessenek, vagy például saját autóbuszokat üzemeltessenek, ha pótlásra van szükség?

Kép forrása: MTI/Máthé Zoltán

Ezt is szeretjük