Őrjöngenek az autósok a 10 ezer forintos útdíj miatt

"Nem ezt ígérték"

Az NGM 10 ezer forintot szedne be az autósoktól a BKV megmentéséhez. Az autósok kiakadtak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az Index hétfő reggel arról számolt be, elképzelhető, hogy a BKV megmentése érdekében havi 10 ezer forintos "úthasználati díjat" szednek az autósoktól a jövőben. A díjról a kormány szerdán tárgyal, a Matolcsy-féle Nemzetgazdasági Minisztérium a főváros javaslataiból ezt az egyet tartotta támogathatónak. Tarlós István elmondta, az útdíj nem az ő, hanem egy kerületi polgármester ötlete volt, ő személy szerint nem támogatja.

A lap szerint az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene váltani papír alapú matrica formájában, ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné.

A hír percek alatt elterjedt a Facebookon, mivel több blog és újság is kiposztolta lájkolóinak. Így tett az Egyenlítő blog vagy a Nol.hu. Az úthasználati díj a hozzászólók többségéből erős indulatokat váltott ki, sokan azt nehezményezik, miért kellene fizetniük autósként a BKV-ért, ha nem is használják a szolgáltatást. Van, aki cinikusan felveti, hogy a járdahasználatért is díjat kellene szedni, és meg kellene adóztatni a kerékpárokat is, emellett többen azt kérdezik, hogy a 10 ezer forintért cserébe lenne-e használható alternatíva, vagy csak azt kapnák cserébe, ami most van: színvonalasnak épp nem mondható szolgáltatást. A legjellemzőbb - csúnya szavaktól mentes - hozzászólásokat gyűjtöttük össze.

Kiakadtak az autósok

(A hozzászólásokat nem korrektúráztuk, azokat eredeti formájában tesszük közzé)

Mi köze van az autósoknak a BKV-hoz?

"havi 10 ezret? úgy, hogy ilyen drága a bkv működése? mert akkor nem lenne veszteséges? tehát finanszírozzák az autósok a sok ingyenélőt?"

"Miért fizessen valaki egy állami olyan szolgáltatás fenntartásáért, amit nem is használ?"

Vezető politikusaink - Tarlóstól Vonáig

Nézegess képeket!

Elolvasom

Nem ezt ígérték

"A Főváros naponta 15 milliárd Forintot termel be az államkasszába. Orbán és társai 32 milliárd Forinttal juttatná csődbe a BKV-ét. Ez kb. 2 napnyi Főváros által megtermelt pénz. Ezért a kényszeríti a kormány egy újabb sarc bevezetésére és annak megfizetésére az amúgy is agyon adóztatott adófizetőket? Nem ezt ígérték! "Köszönjük" a Fidesz kormánynak!

"Ezeknek tényleg elgurult a gyógyszerük!"

Miért nem lesz járdadíj is? A bringát mikor adóztatják meg?

"A járdadíjat hogyhogy nem támogatják?"

"De logikus, nem? Az autósok fizessék amit szétloptak a bkv-ban.. Idióták.. Kerékpáromat mikor adóztatják meg?"

Az autósok már így is mindenért fizetnek

"Az autósok már elég sok pénz fizetnek a benzinben, a parkolásoknál és még kitudja, hogy milyen adók formájában."

Ezért kell többet fizetned 2012-től

Nézegess képeket!

Elolvasom

És a használható alternatívával mi van?

"lehet okoskodni, meg persze lehet pénz szedni az útért, csakhogy akkor az vissza is kellene forgatni, de tudjuk hogy ez nálunk nem így megy. az sem ártana ha lenne használható alternatíva. De nincsen, mert special a metró most is áll a Nagyvárad tér és a Lehel között. Kérdem én, normális már másodszor vagy hanyadszor ebben a hónapban hogy csúcsidőben órákra le áll ez a szar???"

"És a havi 10 ezerért adnak legalább egy bérletet? Mert az segítene a BKV-n. Ha ugyanis nem lesz semmi ellenszolgáltatás, csökken ugyan az autóük száma, de robbanásszerűen nőni fog a bliccelők száma, s azt már semmilyen ellenőri gárda nem fogja tudni megfékezni. Megint kipattant valakinek az agtyából valami jól hangzó hülyeség, csak két lépéssel előre már képtelenek gondolkodni. A politikai következményeket pedig majd meglátják."

Ezért kell a pluszpénz

Amint arról korábban beszámoltunk, a pluszpénzre egyebek mellett azért van szükség, mert az NGM zárolta a BKV-nak járó, 32 milliárd forintos normatív támogatást.

Várszegi Gyula, a BKV elnök-vezérigazgatója január 3-án kelt levelében jelezte a városvezetésnek, hogy a társaságot a fizetésképtelenség veszélye fenyegeti. Kifejtette, hogy valós veszélye van annak, hogy a BKV nem tudja ellátni a közszolgáltatási szerződésben foglalt feladatát, a főváros tömegközlekedése megbénulhat.

Az elnök-vezérigazgató levele szerint az MKB bank arról értesítette a társaságot, hogy január 27-én lejár 8,9 milliárd forint összegű hitel, és miután a pénzintézet nem látja biztosítottnak a cég stabil működését, csak állami készfizető kezességvállalással hosszabbítja meg azt. Várszegi Gyula hozzátette: információik szerint ez nem várható, és a társaság nem képes törleszteni sem.

Előző hét szerdán a Fővárosi Közgyűlés kisegítette a vállalatot - 9 milliárd forint kölcsönt kapott Budapesttől április végéig, illetve 6 milliárd forint tulajdonosi támogatást, ám ez csak rövid távon oldotta meg a problémát.

Tarlós István korábban úgy nyilatkozott: a 32 milliárd forintos, zárolt normatív támogatás és további 21 milliárd forintos támogatás segíthetné ki a céget, amely a főváros támogatásával is csődbe mehet még az idén. 

Ezt is szeretjük