Kiderült: ennyi idő múlva lesz új metrónk
Az Alstom 330 napot kapott
Megállapodott a főváros az Alstommal. 300 napjuk van az engedély beszerzésére, a szállításra 330.

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Frissítő arc- és testpermet házilag - Előzd meg a ráncosodást! »

3 nő, akitől sokat tanulhatsz a szépségápolásról - Kövesd be őket az Instán! »

Nőies szettek esős nyári napokra: jobb kedvre derítenek, ha rossz az idő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésén ismertették az Alstom és a főváros közötti megállapodás részleteit. A cégnek 330 nap áll rendelkezésére ahhoz, hogy leszállítsa a 2-es metróra szánt 22 szerelvényt, 300 napja pedig arra, hogy beszerezze a szükséges típusengedélyt. Addig marad, ami most van, ez viszont januártól kezelhetetlen helyzetet eredményez a tömegközlekedés terén.

Ezeket a szerelvényeket váltják majd az újak

Az Alstom és a főváros megállapodásának eredményeként a cégnek 300 napon belül kell beszerezni a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a típusengedélyt, a 2-es metróra szánt szerelvényeket pedig 330 napon belül kell leszállítania.

Ez annyit jelent, hogy ha a cég tartja magát a végső határidőhöz, akkor még közel egy évet kell várnunk az új szerelvényekre úgy, hogy már most is kivontak többet a forgalomból, és várhatóan januárban egy újabb kivonási hullámra kerül sor.

Januártól kezelhetetlenné válhat a helyzet

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke lapunknak elmondta, az elöregedett szerelvények miatt a nyári menetrend lezárultával már ősztől problémás lesz a közlekedés, januárban pedig a helyzet még rosszabb lehet. Hiszen ekkor újabb szerelvények lépik át a bűvös, 40 éves életkort, ezeket pedig az előzőekhez hasonlóan kivonják a forgalomból - már ha a BKV következetes marad, és tartja magát az elöregedett szerelvények kivonásához.

Ugyanakkor Gulyás Attila hangsúlyozta azt is, hogy bár a 330 nap soknak tűnik, ennél gyorsabb megoldás jelenleg nem létezik a probléma megoldására. Használt szerelvényeket nem tudunk venni, bár felröppentek olyan hírek, hogy be tudunk szerezni Csehországból vagy Oroszországból, de az orosz szerelvényeket át kellene építeni, Csehországban meg csak pár darab szerelvény van, ami szóba jöhet.

Ha pedig a másik verziót választja a főváros, azaz új közbeszerzési eljárást ír ki, akkor nem 330 napig, hanem több évig húzódna a dolog. Gulyás Attila egyben közölte azt is: meglepőnek találja a 330 napos határidőt, mivel ennyi idő alatt új szerelvényeket lehet építeni. 

Reméljük, hamarabb kész lesz

Biztató viszont, hogy a 330 nap a maximális határidő, vagyis ha az Alstom hamarabb átépíti a szerelvényeket a típusengedély megszerzéséhez, akkor értelemszerűen hamarabb szállíthatja azokat. Innentől egyébként az NKH-nál a labda, a hatóságnak kell dönteni, hogy megadja-e az engedélyt.

A BKV idén januárban mondta fel hivatalosan is az Alstommal a szerződést, miután szerelvényeik nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a típusengedélyt, mert a hatóság nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mint ha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna őket.

3,5 milliárdot már biztosan buktunk

Az Alstomnak eredetileg 38 metrókocsit kellett volna átadnia idén áprilisban, ezekből 22 darab a 2-es metró vonalán a szovjet kocsikat váltotta volna fel. Mivel az Alstom szerelvényei nem érkeztek meg, a BKV nagy bajba került: több szerelvény ugyanis annyira régi már, hogy ki kellett vonni őket a forgalomból. Egy szerelvény teljesen kiégett, egy másik elfüstölt, de a kisföldalattival voltak problémák.

Később Tarlós István főpolgármester közölte, 43 szerelvényt kivonnak a forgalomból, és felújítási munkálatokat kezdenek - 3,5 milliárd forintból.

Ezt is szeretjük