Új büntetést vezet be a Facebook - Nagyon vigyázz, ha ilyet posztolsz!

Fontos bejelentést tett a Facebook anyavállalata.

Új Facebook-büntetés
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Fontos bejelentést tett a Facebook anyacége, a Meta. A vállalat hamarosan megkezdi a más cégek mesterségesintelligencia-szolgáltatásai által generált képek felcímkézését egy fájlokba épített, láthatatlan jelölés segítségével, számolt be a 24.hu a Reuters cikke alapján.

Új Facebook-büntetés

A Meta által közzétett blogbejegyzés szerint minden Facebookon, Instagramon és Threadsen megosztott MI-tartalomra rá fogják helyezni a címkéket, amelyek jelzik a felhasználóknak, hogy digitális alkotásokkal állnak szemben. A cég arra is kitért, hogy a saját mesterségesintelligencia-eszközeikkel készített tartalmakat már most is címkézik. 

Az új rendszer üzembe helyezése után a Meta ugyanígy fog tenni a Midjourney, az OpenAI, a Shutterstock és az Alphabet termékeivel készült alkotásokkal is.

GettyImages-1977402484
Fotó: NurPhoto / Getty Images Hungary

A cég nemzetközi ügyeiért felelős Nick Clegg jelezte, hogy a Meta ezzel egy időben megköveteli minden felhasználótól, hogy címkézzék fel saját mesterségesen módosított hang- és videótartalmaikat. Amennyiben ezt elmulasztják, büntetést alkalmazhatnak velük szemben. Az AI által generált szövegek címkézésére azonban a vállalatnak nincs eszköze. 

Az egyelőre nem derült ki, hogy a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatás esetében milyen szabályok lesznek érvényben MI-kérdésben. 

Egyelőre az sem világos, hogy a láthatatlan jelölések miképp hivatottak megakadályozni, hogy a gyanútlan felhasználók tovább osszák a manipulált tartalmakat. 

Az AI által generált tartalmak a hírességeket sem kímélik. Nemrég például Taylor Swiftet sodorta kellemetlen helyzetbe néhány kép. Erről ide kattintva olvashatsz részletesebben. 

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Nem találod a telefonod? Így tudod megcsörgetni anélkül, hogy felhívnád

A Google Készülékkereső nagyon hasznos szolgáltatás.

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük