Tömegközlekedési katasztrófa fenyeget!

Ez vár a metrózókra Budapesten

Ha meghibásodik egy szerelvény, soha nem látott zsúfoltság lehet.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Pénteken Tarlós István főpolgármester bejelentette, 43 metrószerelvényt kivonnak a forgalomból. Ez a hiány még kezelhető, csúcsforgalomban alig 15 másodperces csúszást eredményez, de ha innentől meghibásodik egy szerelvény, az már sokkal súlyosabb problémákat jelent.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke lapunknak elmondta: mivel nincs üzemképes tartalékszerelvény, ha innentől egy kocsi meghibásodik, és azt kivonják a forgalomból, akkor a követési távolság a duplájára nőhet, ami zsúfoltságot eredményez majd, és számolni kell azzal is, hogy valaki nem fér majd fel egy szerelvényre.

Kérdésünkre, hogy mennyi az esélye annak, hogy ez megtörténik,  Gulyás Attila közölte: magas. Magyarázatként hozzáfűzte: meghibásodásnak számít már az is, ha beszorul egy ajtó, a szerelvényt ilyenkor is ki kell vonni a forgalomból.

Az elmúlt hetekben többször hallhattunk füstölgő metrókocsikról, meghibásodott szerelvényekről, problémás fékrendszerekről. Elfüstölt egy szerelvény április 25-én, előtte pedig teljesen kiégett egy metrókocsi, majd pedig a kisföldalattival voltak problémák.

Három és fél milliárd forint a javítás

Az ok: a használt szerelvények túl vannak futtatva, már évekkel ezelőtt le kellett volna selejtezni őket. Eredetileg januárban akarták elkezdeni javításukat - állítja Gulyás Attila -, de végül erre nem került sor.

A túlfuttatott szerelvények javítása az elnök elmondása szerint három és fél milliárd forintba kerül, amiből viszont már újakat lehetne venni.

A BKV idén januárban mondta fel hivatalosan is az Alstommal a szerződést, miután szerelvényeik nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a típusengedélyt, mert a hatóság nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mint ha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna őket.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Az Alstomnak eredetileg 38 metrókocsit kellett volna átadni idén áprilisban, ezekből 22 darab a 2-es metró vonalán a szovjet kocsikat váltotta volna, míg 16 darab az új vonalon közlekedne.

Ezt is szeretjük