Tömegközlekedési katasztrófa fenyeget!
Ez vár a metrózókra Budapesten
Ha meghibásodik egy szerelvény, soha nem látott zsúfoltság lehet.
- Ismét összefogtak a Fressnapf vásárlói: közel 12 millió Ft adomány a Kutyák Határok Nélkül Alapítványnak (x)
- Korábbi évadkezdéssel és bővebb műfaji kínálattal nyit a Margitszigeti Szabadtéri Színház (x)
- Színésznőként ismertük meg, most mesekönyvet illusztrál - A karantén alatt Korponay Zsófi ezzel foglalkozik

- Különleges lesz a szetted, ha így kombinálod a színeket: felpezsdítik a megjelenést »
- Az 53 éves Carla Bruni stílusa egyszerű, de kifinomultan nőies: az egykori francia first lady szettjeit könnyű lemásolni »
- A francia nők kedvenc frizurája pillanatok alatt elkészül: egyszerű konty, ami nőiessé teszi a megjelenést »
- Angelina Jolie és Brad Pitt középső lánya jól megnőtt: a 14 éves Shiloh olyan magas, mint az anyja
- Ő Zoltán Erika 23 éves lánya: a gyönyörű Zoé le sem tagadhatná az anyját
- Villámkvíz a magyar földrajzból: általános iskolában tudni kellett a válaszokat
- Általános iskolás tananyag: tudod, mi a szófaja a következő szavaknak? Kvíz!
- „Napi 1 szexből 8 havonta 1 lett” - Házaspárok vallomása a szexmentes kapcsolatról
Pénteken Tarlós István főpolgármester bejelentette, 43 metrószerelvényt kivonnak a forgalomból. Ez a hiány még kezelhető, csúcsforgalomban alig 15 másodperces csúszást eredményez, de ha innentől meghibásodik egy szerelvény, az már sokkal súlyosabb problémákat jelent.


Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke lapunknak elmondta: mivel nincs üzemképes tartalékszerelvény, ha innentől egy kocsi meghibásodik, és azt kivonják a forgalomból, akkor a követési távolság a duplájára nőhet, ami zsúfoltságot eredményez majd, és számolni kell azzal is, hogy valaki nem fér majd fel egy szerelvényre.
Kérdésünkre, hogy mennyi az esélye annak, hogy ez megtörténik, Gulyás Attila közölte: magas. Magyarázatként hozzáfűzte: meghibásodásnak számít már az is, ha beszorul egy ajtó, a szerelvényt ilyenkor is ki kell vonni a forgalomból.
Az elmúlt hetekben többször hallhattunk füstölgő metrókocsikról, meghibásodott szerelvényekről, problémás fékrendszerekről. Elfüstölt egy szerelvény április 25-én, előtte pedig teljesen kiégett egy metrókocsi, majd pedig a kisföldalattival voltak problémák.
Három és fél milliárd forint a javítás
Az ok: a használt szerelvények túl vannak futtatva, már évekkel ezelőtt le kellett volna selejtezni őket. Eredetileg januárban akarták elkezdeni javításukat - állítja Gulyás Attila -, de végül erre nem került sor.
A túlfuttatott szerelvények javítása az elnök elmondása szerint három és fél milliárd forintba kerül, amiből viszont már újakat lehetne venni.
A BKV idén januárban mondta fel hivatalosan is az Alstommal a szerződést, miután szerelvényeik nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a típusengedélyt, mert a hatóság nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mint ha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna őket.
Az Alstomnak eredetileg 38 metrókocsit kellett volna átadni idén áprilisban, ezekből 22 darab a 2-es metró vonalán a szovjet kocsikat váltotta volna, míg 16 darab az új vonalon közlekedne.