Több tízezer forinttal rövidítheti meg a kormány a családokat
Felülvizsgálnák az utazási kedvezményeket
Kiszámoltuk, mennyit veszíthetsz.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Hajmeresztő pulóverek a 80-as évekből – Nem tudjuk, hogy sírjunk vagy nevessünk-e »

Zseniálisan egyszerű trükk a szemüveg bepárásodása ellen: olcsóbb, mint gondolnád »

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kormány felülvizsgálja az utazási kedvezményeket, mondván, tarthatatlan, hogy a közösségi közlekedésben teljes árú menetjegyet csak az igénybe vevők 20%-a fizet. Ami már biztosnak tűnik, hogy a nyugdíjasok kedvezménye megmarad, az viszont egyáltalán nem tisztázott, hogy mi lesz a diákokkal.

A nappali és esti tagozatos tanulók jelenleg többféle kedvezményt is igénybe vehetnek. A Volánnál és a MÁV-nál a jegyet 50%-os áron vehetik meg, a bérletet 90%-os kedvezménnyel, a BKV-bérletet pedig mintegy 60%-os kedvezménnyel. A környéki helyi bérletnél a kedvezmény 50%, a HÉV-bérletnél 90%.

Mínusz 60 ezer forint/család/hó

Mi történik akkor, ha ezek a kedvezmények elvesznek? Ebben az esetben a családok hatalmas bajba kerülnek, különösen akkor, ha több gyermekük van, és az összes gyermek más településen talált megfelelő iskolát.

Ha egy kis faluban telepedett le a család, akkor szinte garantált, hogy már 14 éves kortól busz- vagy vonatbérletre kell költeniük, hiszen a kistelepüléseken nincsenek sem középiskolák, sem szakmunkásképzők, sem gimnáziumok, a gyermeknek viszont valahová járnia kell.

A helyzet fokozódik, ha van még egy gyermekük, aki egyetemista vagy főiskolás, és az iskola az 50 kilométerre lévő Budapesten van. Ebben az esetben a busz- vagy vonatbérlet mellé BKV-bérletet is venni kell, ami egy újabb pluszköltséget jelent.

Pontos összegben kifejezve ez a következőképpen néz ki: a kisgyermeknek a 20 kilométerre szóló Volán-bérlet jelenleg 1760 forint, a nagyobbik gyermeknek a Volán-bérlet 50 kilométerre 4210 forint,  a BKV-bérlet pedig 3850 forint. Ez egy hónapra mintegy 10 ezer forintos kiadást jelent a családnak.

Ha viszont a kedvezményt megszüntetik, akkor a kisgyerek buszbérlete 17 600 forint lesz, az idősebbé 42 100 forint. A BKV-bérlet ez esetben további 9 800 forintos kiadást jelent majd. Ez így összesen 70 ezer forint, vagyis a kormány mintegy 60 ezer forintot vesz ki ennek a családnak a zsebéből, ha elveszi a kedvezményt.

De nem kevés az összeg akkor sem, ha egy budapesti család példáját nézzük meg. Ha egy gyermekük van, akkor hatezer forinttal kell többet költeniük havonta, ha kettő, akkor 12 ezer forinttal.

Jó hír ugyanakkor, hogy Völlner Pál, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Hírtv-nek azt mondta, azok, akik kikerülnek a kedvezménykörből, olcsóbban vehetik meg a teljes árú jegyeket. Hogy mennyivel olcsóbban, az nem derült ki.

Az érdekvédők hallgatnak

Kerestük a Nagycsaládosok Országos Egyesületét és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciáját is, hogy megkérdezzük, mit szólnak ahhoz, hogy a kormány felülvizsgálná az utazási kedvezményeket, amivel mind a nagycsaládosok, mint a diákok elég nehéz helyzetbe kerülnének.

A Nagycsaládosok Országos Egyesületének elnöke, Székely Hajnalka közölte: megvárná a terv részleteit, és csak azután nyilatkozna a témában. Hozzátette ugyanakkor, hogy "nem örülnének", ha az utazási kedvezményt elvennék.

A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája még ennyit sem mondott. Nagy Dávid, a HÖOK elnöke csupán annyit közölt: jelenleg egyeztetéseket folytat az ügyben.

A Széll Kálmán-terv

Az utazási kedvezmények felülvizsgálata a Matolcsy-csomag része, amit Széll Kálmán-tervnek neveztek el. Navracsics Tibor igazságügyi miniszter a terv ismertetésén közölte: az utóbbi nyolc év ördögi körét megszakító átalakításokat kell végrehajtaniuk, melyeknek három célja van: az államadósság csökkentése, az adósság újratermelődésének megakadályozása és a magyar gazdaság fellendítése.

Orbán Viktor miniszterelnök már a terv bejelentése előtt jelezte, kormánya "hadat üzen az államadósságnak". A kormányfő szerint az előző korszak veszedelmes öröksége Magyarország "irtózatos államadóssága", amelyet már az idei évben minden eszközzel csökkenteni kell, hiszen az államadósság a magyar gazdaság talpra állításának és az új munkahelyek teremtésének legfőbb akadálya.

Ezt is szeretjük