Sokat változtak a magyarok tévénézési szokásai: ez vált fontossá a legtöbb embernek

A magyarok közül egyre többen választják az online megtekinthető műsorokat.

tévénézés2

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az elmúlt években jelentősen átalakultak a tévénézési szokások, mivel beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, így már nem csatorna, hanem műsor szerint válogatnak a nézők a tartalmak között egy felmérés szerint, megváltozott azt is, hogy az emberek hol tévéznek, például a szobában, a teraszon vagy a vonaton.

A műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. Közölték, a válaszadók közel fele rendszeresen online néz műsorokat, filmeket, sorozatokat: ez a fajta, okostelefonon keresztüli tartalomfogyasztás a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, de a 25-39 évesek 57 százaléka és a 40-59 évesek 47 százaléka is online néz műsorokat.

Egyre többen választják az online szórakozást

Az elemzés szerint a legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és a hírműsorok, illetve a sportadások. A változások dinamikáját mutatják az adatok is: a PWC szerint 2019-ben a hagyományos tévészolgáltatások éves előfizetői díjbevétele majdnem elérte a 400 millió dollárt, a streamingszolgáltatóké alig 50 millió dollár volt Magyarországon. Az előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké majdnem 13 százalékkal bővül.

tévénézés1
Fotó: Sirma Aksuyek / Getty Images Hungary

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők öt és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. Az idő 11 százalékában hírműsorokat néztek az emberek, és naponta átlagosan 37 percnyi reklámot. A teljes népesség körében a napi tévénézési idő 3 perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, és ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Érzelmek logikája - Hogyan vannak jelen az érzelmek a logikus gondolkodásban?

A Femina Klub novemberi vendége Dr. Mérő László matematikus, pszichológus lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya az érzelmek és az elme bonyolult viszonyáról beszélget. Körbejárjuk, mit jelent valójában az érzelmi intelligencia, megismerjük az érzelmek szerkezetét, és hogyan alkalmazhatjuk a felismeréseinket mindennapi problémáink megoldásában is.

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2023. november 6. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A legnagyobb emelkedés az egyébként is legtöbbet tévéző 50 év felettieknél jelentkezett: 7 perccel növelték tévénézési idejüket, és így naponta átlagosan 7 óra 11 percet töltöttek a képernyők előtt.

Népszerű tévésorozatok kvíze

Most letesztelheted, mennyire mozogsz otthonosan a legnépszerűbb sorozatok világában!

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük