8 illemtani kérdés, amire tudni kell a választ: udvariatlannak tűnsz, ha nem így telefonálsz

A telefonos illemszabályok ismerete ma is fontos része a kommunikációnak.

Telefonos illemszabályok
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A mobiltelefon mára olyannyira a mindennapi életünk része lett, hogy gyakran teljesen automatikusan, mindenféle töprengés nélkül használjuk, és bele sem gondolunk, hogy vajon megfelelően bonyolítottunk le egy hívást, vagy sem.

Pedig a telefonálásnak is vannak illemszabályai, melyek nem avulnak el, és amiket a tevékenység természetessé válása ellenére is ugyanúgy érdemes betartani. Egy intelligensen kezelt hívás érezteti a másikkal, hogy tisztelettel fordulunk felé, emellett befolyásolhatja a rólunk kialakult képet ugyanúgy, ahogyan egy udvariatlan telefonbeszélgetés is képes rossz színben feltüntetni.

Telefonos illemszabályok

Kvízünkben tesztelheted, hogy vajon mennyire vagy tisztában az apró, de annál fontosabb telefonos illemszabályokkal. Gyakori, alapvető szituációkról kérdezünk, amelyek bármilyen hétköznapi hívás során előkerülhetnek.

8 illemtani kérdés, amire tudni kell a választ: udvariatlannak tűnsz, ha nem így telefonálsz
Indulhat a kvíz 8 kérdéses játék

1. Kinek kell lezárnia a telefonbeszélgetést?

Alapesetben a hívó fél zárja a hívást. Ha mégis a hívott félnek kell megtennie, szolgáljon udvarias magyarázattal.

2. Ha megszakadt a vonal, kinek kell újratárcsáznia az illem szerint?

A hívott fél közben ne kezdeményezze a hívást: illik megvárnia, míg a hívó visszatelefonál.

3. Hány csengetést illik megvárni, ha felhívunk valakit?

Ha négy csengetés után sem válaszol a hívott fél, valószínűleg nem alkalmas az idő. Ha mégis, jelentkezni fog.

4. Mi a teendő, ha kiderül, hogy téves hívást indítottunk, és a hívott fél már felvette a telefont?

A téves hívás még ma is gyakori, ne raboljuk senki idejét, ha nyilvánvalóvá vált a hiba.

5. Hogyan kezeljük a helyzetet, ha alkalmatlan időpontban csörög a telefonunk?

Szóban csak akkor jelezzünk, ha a helyzet megengedi, egy esküvő vagy tárgyalás közepén például ne.

6. Mi a teendő, ha valaki visszahívást ígér?

7. Tájékoztatni kell a beszélgetőpartnert, ha kihangosítót használunk.

Fontos, hogy a tudjon erről, ha bizalmas dolgokról ejtene szót, illetve felkészüljön a zavaró háttérzajokra.

8. Ha ismeretlen személyt hívunk, mindegy, hogy tegeződünk vagy magázódunk.

Először illik magázódva megszólítani a hívott felet, hiszen semmit sem tudunk róla.

/ találat Eredmény
/8 találat - összesen:

(Kép: Getty Images.)

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük