Magyar film nyert Cannes-ban: nézd meg az 1 perces reklámot
Sós Bálint a NANE-nak készítette el a családi erőszak témájában a nem szokványos kisfilmet.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Magyar reklámfilm érdemelte ki a cannes-i Young Director Awards harmadik helyezését.

Sós Bálint reklámfilmje a NANE megbízásából készült, és cseppet sem szokványos szemszögből közelít meg egy kifejezetten kínos témát.

Iróniával az erőszak ellen

A reklámfilm a nők bántalmazására hívja fel a figyelmet, ám a szokásos sokkoló jelenetek helyett itt arra kerül a hangsúly, hogy igenis mindenki felelős azokért tragédiákért, amik nap mint nap megtörténnek Magyarországon is.

A film egy csepp fekete humorral és egy nagy adag iróniával mutatja be azt a színjátékot, amelyet a bántalmazott nők adnak elő, hogy leplezzék sérüléseik valódi okát, és amelyhez mindenki asszisztál, aki úgy tesz, mintha elhinné a teljesen átlátszó történeteket.

Miközben a hatvanas évek Amerikájának háziasszonyait megidéző nőalakok - a kívül tökéletesnek tűnő, de belül elnyomással és kiszolgáltatottsággal teli családok szimbólumai - adják elő történeteiket, a film apró utalásai az egész reklámot hihetetlenül nyomasztóvá teszik.

A hatásvadász jelenetek helyett ezt a film az üzenet révén válik igazán sokkolóvá: a családon belüli erőszak nem valaki más problémája, hanem mindannyiunké, akik hallgatunk, és úgy teszünk, mintha nem vennénk észre semmit.

A film mondandója tiszta és világos: merjük észrevenni és szóvá tenni, ha az erőszak jeleit látjuk, ne vegyünk részt a színjátékban, így talán a bántalmazottak is mernek majd segítséget kérni.

A Háztartási balesetek című videót egyébként érdemes megosztani, mert a legtöbbet nézett Youtube-videó kapja a Young Director Awards közönségdíját, amire Sós Bálintnak is esélye van.

Blog.hu ajánló