Magyar film nyert Cannes-ban: nézd meg az 1 perces reklámot

Sós Bálint a NANE-nak készítette el a családi erőszak témájában a nem szokványos kisfilmet.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Magyar reklámfilm érdemelte ki a cannes-i Young Director Awards harmadik helyezését.

Sós Bálint reklámfilmje a NANE megbízásából készült, és cseppet sem szokványos szemszögből közelít meg egy kifejezetten kínos témát.

Iróniával az erőszak ellen

A reklámfilm a nők bántalmazására hívja fel a figyelmet, ám a szokásos sokkoló jelenetek helyett itt arra kerül a hangsúly, hogy igenis mindenki felelős azokért tragédiákért, amik nap mint nap megtörténnek Magyarországon is.

A film egy csepp fekete humorral és egy nagy adag iróniával mutatja be azt a színjátékot, amelyet a bántalmazott nők adnak elő, hogy leplezzék sérüléseik valódi okát, és amelyhez mindenki asszisztál, aki úgy tesz, mintha elhinné a teljesen átlátszó történeteket.

Miközben a hatvanas évek Amerikájának háziasszonyait megidéző nőalakok - a kívül tökéletesnek tűnő, de belül elnyomással és kiszolgáltatottsággal teli családok szimbólumai - adják elő történeteiket, a film apró utalásai az egész reklámot hihetetlenül nyomasztóvá teszik.

A hatásvadász jelenetek helyett ezt a film az üzenet révén válik igazán sokkolóvá: a családon belüli erőszak nem valaki más problémája, hanem mindannyiunké, akik hallgatunk, és úgy teszünk, mintha nem vennénk észre semmit.

8 ország, ahol még ma is sárba tiporják a nők jogait

Nézegess képeket!

Elolvasom

A film mondandója tiszta és világos: merjük észrevenni és szóvá tenni, ha az erőszak jeleit látjuk, ne vegyünk részt a színjátékban, így talán a bántalmazottak is mernek majd segítséget kérni.

A Háztartási balesetek című videót egyébként érdemes megosztani, mert a legtöbbet nézett Youtube-videó kapja a Young Director Awards közönségdíját, amire Sós Bálintnak is esélye van.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Ezt is szeretjük