Csak egy agytípus létezik, ami homorúnak látja ezt a maszkot - Baj, ha a tiéd ilyen?

Az emberek többsége bedől az optikai illúziónak, de ez jó hírnek számít.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Az emberek többsége bedől az optikai illúziónak, de ez jó hírnek számít.

Danai Dima, a Hannover Orvosi Egyetem és Jonathan Roiser, a University College London kutatója 16 mentálisan egészséges és 13 skizofréniás embert vizsgáltak meg.  A kísérlet során egy maszkot ábrázoló képet mutattak a résztvevőknek, akiknek meg kellett mondaniuk, hogy pontosan milyen formában látják az álarcot: domborúan, azaz úgy érzékelik, mintha kívülről látnák a tárgyat?

Vagy homorúan, azaz a maszk belseje jelenik meg előttük? Ezt a gyors tesztet most még te is elvégezheted. Te hogyan látod az arcot?

Ha domborúan, akkor az agyad becsap, a fotó ugyanis optikai illúzió, ami igazából egy homorú arcot ábrázol. Viszont ez jó hír is, mert, aki bedől a képnek, nagy eséllyel nem szenved skizofréniában.  Aki viszont ezzel a betegséggel küzd, az arcot homorúnak érzékeli: e z azért van így, mert egy átlagos ember agya folyamatosan egyszerűsít a bevésődött emlékek alapján. Mivel csak ritkán lehet látni homorú arcokat, az agy a felismerés megkönnyítése érdekében megváltoztatja a valós képet.

A fotót nézve egy egészséges ember agyában felerősödik a vizuális információk feldolgozásáért és az észlelésért felelős agyi területek közötti kapcsolat, ami annyira erős, hogy emiatt még abban az esetben sem a valós képet látja az illető, ha pontosan tudja, hogy ez egy optikai csalódás. Egy skizofréniás elméje viszont erre egyáltalán nem képes, így az, aki ilyen típusú aggyal rendelkezik, mindig homorúnak fogja látni a maszkot.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük