Ezzel reagáltak a magyarok a rezsimódosításra - Látványos változásokat figyeltek meg

A rezsimódosítás hatása az internetes keresésekben is látványosan megjelenik.

Rezsimódosítás hatása
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Felrobbantotta az internetet a kormány augusztustól érvényes rezsimódosítása, az interneten pedig a szokásos szezonalitást is felülírták a váratlan lépésre adott fogyasztói reakciók. Meglódultak a keresések az energiával kapcsolatos kategóriákban. A Google keresőjébe a bejelentést követő, július 10. és 20. közötti időszakban több mint 5 500 alkalommal írták be a vegyes tüzelésű kazán kifejezést az Árukereső.hu oldalára érkező felhasználók.

A keresésekből keletkező tranzakciók és esetleges vásárlások száma 1 300 százalékkal ugrott meg ebben az időszakban, ezzel pedig még az iPhone 13-at is sikerült leköröznie. Korábban a vegyes tüzelésű kazánra a háromszázat sem érte el a kattintások száma.

Néhány tucatról szintén 5 500 felettire nőtt a kattintások száma a napelem, napelemrendszerek kategóriában, amelyben a tranzakciók száma húszezer százalékkal ugrott meg. A sparheltek esetében a kattintásszám háromszázról ötezer fölé száguldott, a keresésekből induló tranzakcióknál pedig 1 800 százalékos növekedést látni. Csak az összehasonlítás érdekében: hűtőszekrényre a meleg miatt öt százalékkal klikkeltek többen július 21. után, mint előtte, miközben a tranzakciószám 12 százalékkal emelkedett.

Ehhez képest a kandallóra keresés a nyári időszak ellenére is háromszázról négyezerre nőtt, a tranzakciók esetében kétezer százalékos volt az emelkedés, a villanybojler, vízteres kandalló csoportban szintén megtízszereződött a kattintások száma, a kályhák esetében pedig hússzoros a szorzó. A sorból ugyan kilóg némileg, de látványos bővülést mutatott az elektromos roller kategória: július 10. után ebben 68 százalékkal emelkedett a kattintásszám, miközben tranzakciók terén 85 százalékos bővülést regisztrált az az ár-összehasonlító oldal a Google-ba írt keresőszavak alapján hozzá befutott keresésekben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Hasonló átrendeződés látható az oldalon az átkattintásokban a július 14-től 21-ig tartó hét adatait az előző hetivel összemérve. A mobiltelefonok és a hűtőszekrények után a bojler volt a leglátogatottabb kategória, ahol egy hét alatt hatezerről harminchatezerre nőtt meg a klikkekben kifejezett érdeklődés. Hasonló folyamat játszódott le a kandallóknál és kályháknál (hatezerről 37 ezerre), a több mint ezer típust felvonultató kazán kategóriában (háromezerről 19 ezerre), továbbá a napelemrendszereknél, ahol megduplázódott az átkattintások száma.

Fotók: Getty Images

Íme, a rezsit érintő legfontosabb változások, ha még nem látsz tisztán

Miután a kormány pénzügyi válsághelyzetre hivatkozva hozzányúlt a rezsicsökkentés eddigi rendszeréhez, az elmúlt hetekben sok szó esett az azt érintő változásokról. Ha eddig még nem lett volna teljesen tisztán látható, mi fog változni, ez az összefoglaló segíthet átlátni a módosításokat.

Íme, a rezsit érintő legfontosabb változások, ha még nem látsz tisztán: így változik az áram- és gázszámlafizetés

Összefoglaltuk, mit érdemes tudni a rezsit érintő változásokról.

Elolvasom
Ezt is szeretjük