Ötlettől a polcig (x)

Interjú Siba Annával, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletágának marketing vezetőjével

Ötlettől a polcig (x)
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Siba Anna interjú keretében engedett betekintést a termékfejlesztések izgalmas világába, amelyben a fenntarthatóságnak mindig kiemelt szerep jut. Emellett bemutatta a fogyasztók által legjobbnak ítélt márkákat és díjnyertes innovációkat.

Hogyan kell elképzelni egy innovációs folyamatot, míg egy ötletből a polcra kerül egy termék?

Ez egy óriási és egyben nagyon izgalmas téma. Klasszikus értelemben egy innovációs folyamat úgy indul, hogy először kiinduló ötleteket gyűjtünk, melyre rengeteg módszer van: lehet trendriportokból inspirálódni, vagy éppen különböző fórumokon felmérjük az aktuális fogyasztói igényeket egy adott termék használatával kapcsolatban. Ha már van rengeteg új ötletünk, azok közül ki kell szűrni a szélesebb tömegek számára leginkább relevánsakat (kvantitatív validálás), melyekre érdemes lesz termékkoncepciót kidolgozni. Végül a győztes koncepcióra elindulhat a termékfejlesztés folyamata: meg kell alkotni az új termék formulát, a csomagolást és ki kell alakítani egy hatékony gyártási folyamatot is.  A Henkelnél ebben a folyamatban kiemelt fontosságot kapnak a fenntarthatósági szempontok: törekszünk a minél koncentráltabb formulákra, a természetes eredetű összetevők alkalmazására, a csomagolás megalkotásánál célunk a minél magasabb újrahasznosított anyag használat és a további újrahasznosíthatóság biztosítása. 

Minél nagyobb újításról van szó, várhatóan annál hosszabb ideig fog tartani a termékfejlesztés folyamata, legyen szó akár a koncepció kidolgozásáról vagy a gyártás tényleges megtervezéséről. 

A hajfestés kategóriában rendkívül izgalmas példákat találhatunk arra, hogyan lehet fogyasztói igényeket sikeres termék innovációra fordítani. Az elmúlt években számos különböző megoldás született a hajlenövés gyors és kényelmes elfedésére a hajfestések között (pl. Syoss Root Retoucher hajspray, vagy a Palette Compact Root Retouch por állagú hajtő színező). A fogyasztói igény egyszerű és sokak számára releváns („a hajfestést megelőző napokban már zavaróan láthatóvá válhat a hajlenövés”), ráadásul akár új fogyasztókat tudnak a kategóriába vonzani ezek a termékek, mivel azok számára is relevánsak, akik szalonban festetik a hajukat.   

Milyen fogyasztói visszajelzések érkeznek az egyes márkákkal kapcsolatban?

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Clin, a Persil, a Perwoll és a Schwarzkopf márkáink is kiérdemelték a rangos Superbrands címet. A Persil már sokadjára bizonyított, idén 17. alkalommal elnyerve a Superbrands minősítést. A Perwoll sem idén nyerte el először a Superbrands díjat, 2023-ban már a 10. alkalmat ünnepelheti. 

Idén a szépségszakma további két seregszemléjén is jól szerepeltek termékeink. A Cosmopolitan magazin Cosmo Beauty Award versenyén a fogyasztók kedvencüknek a volumennövelő kategóriában a SYOSS Keratin & Volume spray-t, míg a hajvégápoló kategóriában a Gliss Night Elixir éjszakai hajpakolás termékeinket választották.  A JOY Prix de Beauté - Summer edition szépségnagydíján a fogyasztók tíz kategóriában értékelték a nyár legkülönlegesebb innovációit. A hajápolás és hajformázás kategóriában a Gliss Night Elixir hajpakolásunk lett a győztes és a Syoss Oleo Intense kiöblítendő hajápoló termék a harmadik legjobb. A Schwarzkopf Live Drops Petal Pink hajszínező a fesztivál kedvencei kategóriában kapta a legtöbb szavazatot, elnyerve a kategória győztes címet.

Ezek a díjak fontos visszajelzések számunkra, valamint az egyes kategóriákban elért vezető piacrészünk mind azt üzenik, hogy vásárlóink igényeire kiváló innovációkkal szolgálunk és a fogyasztóink szeretik a márkáinkat és elégedettséggel használják termékeinket.

További információk itt.

(Képek forrása: Henkel Magyarország)

Ezt is szeretjük