Foglalkozik-e mással a Z-generáció, mint a Facebook?
Online Demokrácia Activity: Club Malala
Negyedik alkalommal rendezik meg.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Madonna lánya egyre dögösebb: a 23 éves Lourdes úgy pózol, mint a profi modellek »

7 trükk, ami megkönnyíti a magassarkú viselését: így nem fájnak majd a lábak »

A 45 éves Charlize Theron gyönyörű a Dior új kampányában: meseszép képek készültek a színésznőről »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Negyedik alkalommal rendezik meg idén az O​nline D​emokrácia A​ctivity elnevezésű játékot olyan középiskolás diákok számára, akikben van elég spiritusz​ ahhoz, hogy a bennük rejlő egészséges versenyszellemet intellektuális és kreatív módon vezessék le és merítsenek ihletet az előttük álló élethez.

A verseny célja, hogy a diákok olyan társadalmi témákat is mélységében tanulmányozzanak, amelyekben önmaguktól nem biztos, hogy lelkiismeretesen elmerülnének. 2016-ban 20 csapat vállalta a megmérettetést.

Idén harmadjára indulnak a versenyen a budapesti​ Klebelsberg Kuno Gimnázium​, a 11-dikes osztályból Gáspár Orsolya, Kriskó Tamás, Plankó Fáni, Poór Boldizsár és Szappanos Júlia szállt versenybe, mentoruk változatlanul a KLÉBI-s csapatok vezetője: Matusné Németh Eszter.

Ki az a Malala?

A csapatot Club Malalának nevezték el, a csapat Facebook-oldalát itt éred el, Malala Jusafzai pakisztáni emberjogi aktivista tiszteletére, aki 11 évesen az interneten keresztül kezdett kampányolni a lánygyerekek tanulási joga mellett, mikor radikális iszlamista tálibok megtiltották falujában, hogy a lányok iskolába járjanak. Malala a sok fenyegetés dacára nem hátrált, ezért a tálibok gyilkos merénylői 2012 októberében egy iskolabuszon meg is támadták. Malala súlyosan megsérült, de túlélte a merényletet. 2013-ban megkapta a nemzetközi Gyermekbékedíjat, majd 2014-ben a Nobel-békedíjat is.

A Club Malala csapata

A csapat célja, hogy felhívja a figyelmet Malala által képviselt értékekre. Hisznek abban, hogy nemi identitástól, bőrszíntől, szexuális beállítottságtól vagy vallástól függetlenül mindenki egyenlő​ és mindenkinek joga van a szabad vélemény nyilvánításhoz.

A három fordulós online rész első kihívása a csoport bemutatása volt. A második fordulóban már komolyabb, az 1956-os forradalom, annak keletkezése és utórezgései volt a téma. Különböző generációk véleményét kérte ki a csapat '56 jelentőségéről és arról, hogy a mai megemlékezési formák mennyire szólnak ténylegesen a túlélők és a forradalmárok küzdelméről. Lehetőségük volt olyan személlyel is beszélni, aki maga is részese volt az eseményeknek.

A mostani harmadik fordulóban, az álomiskola kérdését feszegetik. Milyen lenne az oktatás egy teljesen futurisztikus és számítástechnikailag maximálisan felszerelt világban? Mitől lenne egy tanár jó oktató és egy diák jó tanuló? Milyen felfogásra és eszközökre lenne szükség, hogy a leghatékonyabban készítsék fel a gyerekeket az életre? Hogyan és miként lehetne átértelmezni a tanár-diák kapcsolatot?

Ez a kérdés manapság még fontosabb, mert az iskolarendszer átformálására tett kísérletek számos országban már javában zajlanak. Sajnos a nemzetközi felmérésekből egyértelműen kiderült, hogy Magyarországon óriási baj van az oktatás területén. A problémákra nagyon sokan megpróbálták, próbálják felhívni a figyelmet: oktatási szakértők, a pedagógusok mozgalmai és maguk a diákok is.

Mit kell változtatni ahhoz, hogy Magyarország az oktatás területén ismét versenyképessé váljon, hogy a diákok olyan tudással hagyják el az iskolapadokat, amely valóban hasznos, amely lehetőséget ad arra, hogy építkezni lehessen rá a későbbiek során is?

Természetesen ezekre a kérdésekre nem lehet egyszerű, pillanatok alatt ható választ adni, de az is biztos, hogy a válaszokat nem lehet anélkül megfogalmazni, hogy ne vennénk figyelembe azoknak a véleményét, akik a leginkább érintettek a kérdésben: a diákokét.

Az Online Demokrácia Activity verseny utolsó online fordulója most arra ad lehetőséget, hogy maguk a diákok fogalmazzák meg elképzeléseiket a jövő iskolájával kapcsolatban. Iskolaépületet terveznek, tantárgyakat gondolnak végig, alapvető oktatási elveken vitatkoznak.

A versenyről ezen a linken olvashatsz bővebben.

Ezt is szeretjük