Egy dolog, amiben bizonyítottan rosszabbak a nők, és ezt most a tudomány mondja
Nem minden az analitikus képességeken múlik

- Reese Witherspoon 23 éves lánya kiköpött édesanyja: Ava Phillippe stílusa sikkes és nőies »
- 49 évesek és vonzóbbak, mint valaha: a ’90-es évek két szupermodellje irtó szexi a közös fotókon (18+) »
- A sikkes letisztult szabású ruha sohasem kevés, ilyen nőies tud lenni: 3 inspiráló, gyönyörű fazon hírességektől »

- Végleg törlődhet a Gmail-fiókod összes levele, ha ezt csinálod: több milliárd ember érintett
- Szabó Zsófi überszexi bőrruhában: a Glamour-gála legdögösebb sztárja volt
- Gyerekként a Barátok közt Berényi Danija volt: ennyit változott 24 év alatt Váradi Zsolt
- Villámgyors KRESZ-teszt: megelőzhetsz egy balra kanyarodó gépkocsit, ha ezt a táblát látod?
- Nagy áremelést jelentett be a Vodafone: ezeket az ügyfeleket fogja érinteni
A tudomány egy szomorkás hírrel állt elő a nők és a matematika kapcsolatáról. Ez azon különleges kevesekre vonatkozik leginkább, akik nőneműként kedvelik a számokat vagy a reál tárgyakat. Létezik az a közismert sztereotípia, hogy a pasik jobban teljesítenek a matematika vagy a tudományok területén, mint a nők.
Valóban van igazságtartalma ennek a közhelynek? A Floridai Egyetem kutatói beleásták magukat a problémába, hogy kiderítsék, miért fut be jóval kevesebb nő karriert a reál területeken. A felfedezésük pedig szomorú konzekvenciákat sejtetnek.
A nők ehhez nem értenek?
Lehet, hogy a nők kevésbé megbízhatóak a matematikával és tudománnyal kapcsolatos munkakörökben, és ez nem a képességeiken múlik. Inspiráló lenne, ha növekedne a nők jelenléte ezekben a szektorokban is. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy mindössze változtatni kellene a berögzült gondolkodásmódon, és nyilvánvalóvá tenni, hogy a lányok is értenek a matekhoz, a számokhoz és az analitikus gondolkodáshoz.

Nem csak a teljesítményen múlt
A kísérletet szervezők 15-16 éves iskolás lányokat figyeltek meg hat éven keresztül. Ebbe a periódusba beletartozott a lányok középiskolai érettségi időszaka is. A lányokat megkérdezték, hogy mennyire érezték magukat képesnek arra, hogy megoldják az évfolyamuknak szánt matekfeladatokat. A lányok nagy része nem oldotta meg a feladványokat, de az eredmények azt mutatták, hogy mégsem jórészt a teljesítményen volt a hangsúly.
Ezekhez a különleges képekhez viszont inkább kreativitás kellett. Nézd meg, és ámulj el, hogyan készültek!
Ezek amolyan "fiús dolgok"
Amikor a lányokat kérdezték a tudományos feladatokról, sokan közülük meg sem próbálták megoldani azokat, mert a közfelfogás szerint ezek "fiús dolgok". Vagyis a fiúk gyakran magabiztosabbak a képességeiket illetően, mint a lányok. A kísérletben önmagában ez a jelenség 27%-kal jobb eredményt mutatott matekból a fiúknál.
A magabiztosságon múlik minden
Lara Perez-Felkner adjunktus és oktatásszociológus szerint itt már nem a tényleges tudás, hanem az önbecsülés, illetve annak hiánya a bűnös. A tanárnő elmondta, hogy a nemi különbségek az úgynevezett "kemény tudományok" terén az ehhez hasonló önértékelési zavarok mentén alakulnak ki. Ezzel együtt az önbizalom kérdések hatással vannak a diákok továbbtanulására és jövőjére is. Tehát ha valaki nőként úgy gondolja, hogy nem olyan jó matekból, fizikából vagy számítástechnikából, álljon neki néhány húzósabb feladatnak. Könnyen elképzelhető, hogy csak a saját magával szemben kialakított előítéletei állnak a sikere útjába.