Bíróságon követelte fiától a felnevelése költségét egy anya: meg is nyerte a pert

A 41 éves férfi most rengeteg pénzzel tartozik.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Jogi úton kötelezi a saját fiát egy tajvani nő, hogy az fizesse vissza neki a nevelésére és a taníttatására fordított teljes összeget. A tajvani Legfelsőbb Bíróság az édesanya javára döntött, határozatuk értelmében a 41 éves Chu így most 160 millió forintnak megfelelő összeggel, több mint 22 millió tajvani dollárral tartozik anyjának.

A felperes Lo asszony egy húsz évvel ezelőtti szerződésre hivatkozott a tárgyaláson, mely kimondja, hogy a korábban az ő tulajdonában lévő, de azóta már a fiai által vezetett fogászati klinika nettó bevételének 60%-a megilleti. A szerződést akkor mindkét férfi aláírta, a nő az idősebbel korábban már megegyezett ötmillió tajvani dollárban.

A fiatalabb gyermeke azonban úgy döntött, megvárja a bíróság ítéletét, mert szerinte a szülő kötelessége a gyermeket felnevelni és taníttatni, ezek költsége őt terheli, és utólag már nem fejezhető ki pénzben. Első- és másodfokon úgy tűnt, az ítélet neki kedvez, ám január 2-án a legfelsőbb bíróság kimondta, hogy Chu köteles megfizetni a meghatározott összeget, mert már felnőtt volt, amikor aláírta a szerződést.

A kínai társadalomban íratlan szabály, hogy a gyerekek kötelessége az idős szülők gondját viselni. Mivel egyre több az olyan eset, amikor ez nem történik meg, és a beteg, idős, jövedelemmel nem rendelkező szülőket az utódok sorsukra hagyják mindenféle segítség nélkül, sokan szeretnék, ha a kötelességet törvénybe foglalnák, elmulasztása esetén pedig börtönbüntetést szabnának ki a felnőtt gyerekekre. Lo asszony, aki 1990-ben elvált a férjétől, elmondása szerint félt, hogy öregkorában fiai magára hagyják, ezért íratta alá velük a szerződést.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük