Figyelem! Így változik a tömegközlekedés a 4-es metró elindulása után
Pénteken átadták a 4-es metrót.
A magyar miniszterelnök, Orbán Viktor március 28-án a főpolgármesterrel, Tarlós Istvánnal átadta a 452,5 milliárd forintos összköltségből létrejött 4-es metrót az utasok számára.
Pénteken déltől egészen vasárnap estig mindenki ingyen veheti igénybe az új metrót, ami a kelenföldi vasútállomást köti össze a Keleti pályaudvarral. A metró indulásával a felszíni közlekedés megváltozására lehet számítani, ami naponta százezrek jól megszokott utazási szokásait változtatja meg.
Ami nem módosul
A metró indulásával párhuzamosan megváltozik a felszíni közlekedés rendje is, ami március 29-től, szombattól lép életbe. A metróvonal a 7-es buszcsaláddal, a 47-es és a 49-es villamosokkal párhuzamosan közlekedik. A változások tíz fővárosi kerületben, Budaörsön és Törökbálinton lépnek szombattól életbe. Az elsődleges cél a gyors, dugómentes és kényelmes utazás.
Alapvetően a változásokkal a felszíni közlekedés lehetőségei nem csökkennek, a visszajelzések vizsgálatát követően döntött a főváros arról, hogy csökkenti az őrmezői autóbusz-terhelést, valamint tovább közlekedteti a gazdagréti 239-es autóbuszt. Nem változik továbbá a budai villamosok közlekedése sem.
Ami változik
A 7-es buszcsalád buszai csúcsidőben három-, azon kívül pedig ötpercenként közlekedik, minden megállóban megállva. Az új metró gyors elérése érdekében Budafokon, Budatétényben és Nagytétényben több buszjáratot alakítanak át, és újakat is hoznak létre. Az autó- és trolibuszok közlekedési rendje a Keleti pályaudvar környékén is megváltozik.
A metróvonalak közötti menetrendi csatlakozások érdekében az M1-es, az M2-es és az M3-as metróvonalak menetrendje is módosul, hajnalban és késő este az indulási időpontok néhány perccel változnak, ami a metróvonalakhoz csatlakozó nappali és éjszakai autóbusz-, trolibusz- és villamosvonalak indulási időpontjainak néhány perces megváltozását is magával vonja.
A legfontosabb útvonalak változásai
A Hegyalja úton közlekedő 8-as autóbusz a továbbiakban a Gazdagréti tér-Uránia-Bosnyák tér meghosszabbított útvonalon közlekedik továbbra is szóló buszokkal. A kora reggeli és a késő esti órákban a Gazdagréti térről csak a Keleti pályaudvar M megállóig jár 8A jelzéssel. A 112-es járat a továbbiakban a Thomán István utca-Uránia-Bosnyák tér meghosszabbított útvonalon közlekedik, változatlan járatsűrűséggel
Alapvetően a 7-es autóbuszcsalád és a 49-es villamos szerepe csökken, funkcióikat jelentős részben átveszi az M4-es metró, ezzel összhangban több belvárosi buszjárat is átalakul. A Kossuth Lajos utcában csökken a buszok okozta környezetterhelés. Az utazási igényekhez igazodva a Kiskörúton hétvégén új villamosjárat indul.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Dél-Budán tehát az Albertfalváról induló 7-est a Bornemissza térről induló 107-es egészíti ki, mindkét járat csúcsidőben hat-hat, azon kívül tíz-tíz percenként közlekedik. Mindkét járat alapjáratként közlekedik, minden megállóban megáll dél-budai végállomásuk és az Astoria között. A 7E gyorsjáratként megmarad, de csak a Blaha Lujza térig közlekedik. A 7E-t az Újpalotáig hosszabbított 133-as és 233-as buszok, illetve a Dél-Budáról alapjáratként induló, de az Astoriától Újpalotáig gyorsjáratként közlekedő 107-es egészíti ki. Ez a négy járat biztosítja a gyorsjárati kapacitást Újpalota és Zugló felől a belvárosba, mellettük a 7-es alapjáratként megmarad.
Az 5-ös és a 178-as autóbuszjárat változatlan formában közlekedik. A 8-as, a 112-es és a 239-es járatot az Urániától továbbvezetik a Bosnyák térig, ezáltal az Uránia megálló mint végállomás és vele együtt a környezet régóta fennálló zajterhelése megszűnik, a metró átadása után itt csak a midibusszal kiszolgált 916-os éjszakai autóbusz fog megfordulni.
Képek forrása: MTI/Máthé Zoltán
OLVASD EL EZT IS!
- közlekedés
- belföld
Milliárdokat hozhat a BKK-nak az új beléptető rendszer
- budapest
- közlekedés