Felrobbantotta a magyar internetet a poszt, ami csak egy kis reklámnak indult

A Lidl feldobta a magas labdát, az IKEA lecsapta, és hamarosan más kommentelők is beszálltak a játékba.

A Lidl és az IKEA kommentháborúja
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Tökéletes reklámfelület a közösségi média, hiszen nagyobb teret enged a kreativitásnak, mint más platformok, és rengeteg embert lehet rajta keresztül elérni. Ám legfőbb varázsereje abban rejlik, hogy az azonnali visszajelzésre is lehetőség van, ezért minden eddiginél hatékonyabb kommunikációt tesz lehetővé a cégek és a fogyasztók között. Ez olykor egészen érdekes szituációkat eredményezhet, mint most a Lidl esetében is.

A német üzletlánc legújabb akcióit az IKEA-ból is ismert svéd húsgolyókkal reklámozta, és egyértelmű utalást tettek a bútoráruház jellegzetes kínálatára. "Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató! Ugye nálatok sem hiányozhat mellé a barna mártás és az áfonyalekvár?" - tette fel a kérdést a Lidl a Facebookon.

 Arra viszont nem számítottak, hogy az IKEA válaszkommentben csapja le a váratlanul jött magas labdát. "Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért" - írták. Ez már önmagában is szokatlan és vicces lenne, hiszen a magyar cégek jellemzően nem vegyülnek a Facebookon, ám ami ez után következett, az minden hazai marketinges klisét felrúgott.

Elindult a kommentlavina

Záporozni kezdtek a zseniális hozzászólások, számos nagy cég, híresség és intézmény fűzte tovább a történet szálait. Egymás vicces reakcióira kapcsolódva kezdtek ingyen-minireklámokat gyártani saját maguknak, és végül létrejött a #húsgolyóchallenge hashtag is. A humoros kommentláncba bekapcsolódott többek közt a Samsung, a Coca-Cola, a Vodafone, a Lego, a Libri, az Unicum, Jägermeister, de még az Országos Meteorológiai Szolgálat és a Magyar Honvédség is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Szemmel láthatóan a hétköznapi felhasználók is imádják az egészet, sokan beszálltak a buliba, ami egyre nagyobb méreteket ölt: már közel 9 ezer megjegyzés található a Lidl bejegyzésénél. Fogj egy tál popcornt, görgess lejjebb, és olvasd el a legtalálóbb minihirdetéseket, még több briliáns megszólalásért pedig lapozd át az eredeti poszt kommentszekcióját!

A legviccesebb kommentek

"Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató! Ugye nálatok sem hiányozhat mellé a barna mártás és az áfonyalekvár?" - Lidl

"Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért." - IKEA

"Ha pedig megvan a húsgolyó recept és a szerelési útmutató is, tőlünk beszerezheted a szükséges szerszámokat!" - Praktiker Magyarország

"Bármelyik húsgolyót is választod végül, ne felejtsd el lefotózni!" -  Samsung

 "...és a végén ne felejtsetek el koccintani egy Unicummal!" - Unicum

"Ha aggódnál a 10 darabos húsgolyó vacsora miatt" - írta a Libri Könyvesboltok  oldala, és mellékelték a Golyóálló diéta című könyv oldalát.

"Ha pedig már meguntátok a svéd ízeket, és egy hamisítatlan olasz pizzára vágytok, ne vegyétek meg az Olaszországba szóló repülőjegyeteket!" - Pizza Me

"Valaki svédbe megy végül? Vigyázzon a lámákkal! Veszélyesek!" - UNION Biztosító

"Szinte egész nap szakadunk, nagyon jók vagytok!" - Országos Meteorológiai Szolgálat

A kiemelt kép illusztráció. Forrás: Getty Images.

Vicces dolog látszott az eladó tükörben

Kevés mókásabb dolog van, mint az eladóvá vált tükrök fotói az internetes hirdetésekben. Vannak, akik nem is veszik észre, mi látszik a képen, és úgy teszik fel a netre a hirdetést, mások viszont rájöttek, hogy talán még jót is tesz az üzletnek, ha valami egyedi és emlékezetes is van a fotón.

Az interneten akarta eladni a tükröt: valami nagyon vicces látszott benne

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük