Füstölő metrók - Így halad a metrócserékkel a BKV
Leselejtezik a veszélyes szerelvényeket, de lenne még feladat, a 3-as metró vonalán a sínek állapota is borzalmas.
Ma reggel ismét füstölt a 3-as metró. Jó hír, hogy az Index információi szerint a BKV már elkezdte a szovjet gyártmányú, régi metrókocsik leselejtezését, miután sikeresen befejezte a próbafutását az Alstom-szerelvény.
A lap a Metróért Egyesület közleményére hivatkozva azt írja: a keleti-nyugati vonalon egy 1970-ben gyártott Ev típusú, illetve egy 1974-ben forgalomba helyezett Ev3 típusú szerelvényt elbontanak. Ahhoz, hogy forgalomban lehessen tartani a járműveket, javításuk túlságosan költséges lenne.
Az egyesület szerint a kivonáshoz szükséges volt a tavaly áprilisi, a 3-as metró vonalán kigyulladt szerelvény után leállított, 40 évesnél idősebb, de időközben teljes felújított - a belső festésük miatt úgynevezett Barbie-kocsiknak nevezett - szerelvények újbóli üzembeállítása is.
A két szerelvény elbontásával egyidejűleg az észak-déli vonalon kivonnak két másik kocsit is. Ezek a tavalyi tűzesetnél égtek ki.
A metrókocsik leselejtezése és kicserélése azonban nem az egyetlen lépés, amit meg kellene tenni.
A sínek sincsenek rendben
Rendbe kéne hozni a 3-a metró vonalán a pályát is, állapota ugyanis kritikus - körülbelül három éve nem köszörülték le a síneket, aminek következtében mélyülhettek a rajtuk lévő hajszálrepedések.
A BKV 80 kilométer/óráról 60 kilométer/órára csökkentette a vonalon járó metrók maximális sebességét, így nem éri a síneket akkora erőhatás, hogy egyszer csak szétrobbanjanak apró szilánkokra, a metró kisiklását okozva.
A pálya viszont így is folyamatosan romlik, azt az egész metróalagútban javítani kellene, illetve felújítani, különben nagy baj lehet. A köszörülés költséges, a BKV jelenlegi anyagi helyzetét tekintve nincs arra sok esély, hogy hamarosan elkezdik a munkálatokat. Erről bővebben itt olvashatsz.
OLVASD EL EZT IS!
- budapest
- belföld
3 és fél milliárdos kérdés: mi áll a metrózűr hátterében?
- belföld
- tarlós istván