Füstölgő metrók: szétrobbanhatnak a sínek a 3-as metró vonalán?
Három éve nem köszörülték, a hajszálrepedések elmélyülhettek, a sínek szétrobbanhatnak.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Ez a minta még a kockásnál is divatosabb lesz tavasszal: így viseld! »

Ez a világ legtermészetesebb kollagénes fátyolmaszkja: készen kapod a tojáshéjból »

Így fond be a hajad idén: 3 trend, ami nagyon erős lesz tavasszal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A 3-as metró vonalán kritikus a pálya állapota, körülbelül három éve nem köszörülték le a síneket, aminek következtében mélyülhettek a rajta lévő hajszálrepedések. A BKV 80 km/óráról 60 km/órára csökkentette a vonalon járó metrók maximális sebességét, így nem éri a síneket akkora erőhatás, hogy egyszer csak szétrobbanjanak apró szilánkokra, a metró kisiklását okozva.

A pálya viszont így is folyamatosan romlik, azt az egész metróalagútban javítani kellene, illetve felújítani, különben nagy baj lehet. A köszörülés költséges, a BKV jelenlegi anyagi helyzetét tekintve nincs arra sok esély, hogy hamarosan elkezdik a munkálatokat.

Romlik a biztonság hatásfoka

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke lapunknak elmondta, a hajszálrepedések mélységét a rendelkezésre álló mérőműszerekkel nem lehet teljes pontossággal megállapítani. Műszaki szakemberek próbálnak tökéletes mérőműszert alkotni erre a célra, de eddig még nem sikerült.

Az elnököt egyébként a mostanában egyre sűrűsödő metrófüstölések miatt kerestük, ám, mint mondta, emellett a sínek állapota is problémát jelent a 3-as metró vonalán. A 2-es metró vonalán rendben vannak a sínek.

Kérdésünkre, hogy veszélyben vagyunk-e, Gulyás Attila azt közölte: 100%-os biztonság nincs, bizonyos hibaszázalék mindig jelen van, amely annál inkább emelkedik, minél tovább hagyjuk futni az elöregedett járműveket.

- Régebben is előfordult, hogy elfüstölt egy metró, de én is úgy érzékelem, hogy nőtt ez az arány. A járművek régiek, a karbantartásra kevés pénz van, az egyetlen orvosság az lenne, ha nem hagynák, hogy a szerelvények elöregedjenek. Ha romlik a biztonság hatásfoka, egyre több hiba csúszhat be - vélekedett Gulyás Attila.

Füstbe ment terv

Legutóbb február 20-án nem járt a metró a Deák tér és a Déli pályaudvar között, a szerelvény műszaki hiba miatt füstölt. Február 1-jén szintén füstölt a metró, akkor a váltóhoz behullott szemét és falevél gyulladt ki, mert a hideg időjárás miatt bekapcsolták a váltófűtést. Január 30-án pedig két szakaszon, Újpest-Központ és a Lehel tér között, később pedig a Lehel tér és a Nagyvárad tér között kellett füstölés miatt leállítani a metróközlekedést.

Blog.hu ajánló