Kuponos csalásra figyelmeztet a fogyasztóvédelem

A leggyakoribb átverések

A kuponos vásárlással sokat spórolhatsz, de veszíthetsz is.

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A különböző kuponos oldalak, ahol jelentős kedvezményekkel juthatnak a vásárlók például szolgáltatásokat nyújtó bónokhoz, egyre népszerűbbek.

Ha körültekintő vagy, sokat spórolhatsz az ilyen közösségek segítségével, azonban nem árt tisztában lenned azzal, hogy a kuponos vásárlásnak is megvannak a maga buktatói - hogy ne érjen kellemetlen meglepetés, olvasd el a fogyasztóvédelem tanácsait!

Sok az elégedetlen vevő

Számos panasz érkezik a kuponokkal kapcsolatban, leginkább amiatt, hogy a vásárló nem azt kapta, amit várt - áll a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleményében.

A hatóság azt tanácsolja, hogy mindig körültekintően olvasd el, milyen szolgáltatást kaphatsz a kuponért, és milyen feltételek mellett.

Csak akkor vásárold meg a bónt, ha az mindenben megfelel elvárásaidnak.

Ezen kívül célszerű, ha a kupon megrendelésekor a honlapon - a kuponnal kapcsolatban - közzétett tartalmat valamilyen módon rögzíted, például kinyomtatod az információkat, vagy a képernyőről készített print screent egyszerűen csak elmented a számítógéped egyik mappájába.

Kétség esetén ugyanis ennek alapján támaszthatod alá, hogy a kuponnal elérhető szolgáltatás nem felelt meg a szerződéskötéskor vállalt feltételeknek - ha ezt elmulasztod, később csak nagyon nehezen lesz bizonyítható, hogy az oldalon mást ígértek, mint amit végül kaptál.

Kihez fordulhatsz, ha elégedetlen vagy?

Érdemes tudni, hogy ha a szolgáltatás nem terjed ki mindenre, ami a kuponos oldalon meghirdetett tulajdonságként szerepelt, akkor azt a kuponos oldalon lehet számon kérni.

Tehát, ha például azt hirdették meg, hogy a 900 forintos bónért pizza kapható, és a helyszínen kiderül, hogy az akció csak egyfajta pizzára vonatkozik, akkor ezt a kuponos oldalon kérheted számon, nem az éttermen. Ha viszont hidegen kapod a pizzát, vagy sokkal kisebb méretben, mint a beígért, azért már a vendéglátó egységnél reklamálhatsz - áll a fogyasztóvédelem honlapján.

Ha nem sikerül megegyezésre jutnod a szolgáltatóval vagy a kuponos oldallal, akkor természetesen magasabb szinteken is segítséget kérhetsz.

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre e tekintetben arra terjed ki, hogy a panaszbejelentés alapján megvizsgálhatja, teljesültek-e a meghirdetett feltételek, megvalósult-e a tisztességtelen kereskedelem, illetve rendben ment-e a panaszkezelés.

Érzelmek logikája - Hogyan vannak jelen az érzelmek a logikus gondolkodásban?

A Femina Klub novemberi vendége Dr. Mérő László matematikus, pszichológus lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya az érzelmek és az elme bonyolult viszonyáról beszélget. Körbejárjuk, mit jelent valójában az érzelmi intelligencia, megismerjük az érzelmek szerkezetét, és hogyan alkalmazhatjuk a felismeréseinket mindennapi problémáink megoldásában is.

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2023. november 6. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A tapasztalatok alapján azonban elmondható, hogy a kuponos vásárlásokat érintő panaszok nagy része a hibás teljesítéssel, illetve az egyáltalán nem teljesítéssel kapcsolatos. Így a fogyasztói panaszok orvoslását a Békéltető Testületektől  lehet kérni, vagy bírósághoz lehet fordulni, amennyiben a szolgáltató visszautasítja a Békéltető Testületek előtti eljárás lehetőségét - javasolja a fogyasztóvédelem.

Ezt is szeretjük