Kuponos csalásra figyelmeztet a fogyasztóvédelem
A kuponos vásárlással sokat spórolhatsz, de veszíthetsz is.
A különböző kuponos oldalak, ahol jelentős kedvezményekkel juthatnak a vásárlók például szolgáltatásokat nyújtó bónokhoz, egyre népszerűbbek.
Ha körültekintő vagy, sokat spórolhatsz az ilyen közösségek segítségével, azonban nem árt tisztában lenned azzal, hogy a kuponos vásárlásnak is megvannak a maga buktatói - hogy ne érjen kellemetlen meglepetés, olvasd el a fogyasztóvédelem tanácsait!
Sok az elégedetlen vevő
Számos panasz érkezik a kuponokkal kapcsolatban, leginkább amiatt, hogy a vásárló nem azt kapta, amit várt - áll a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleményében.
A hatóság azt tanácsolja, hogy mindig körültekintően olvasd el, milyen szolgáltatást kaphatsz a kuponért, és milyen feltételek mellett.
Csak akkor vásárold meg a bónt, ha az mindenben megfelel elvárásaidnak.
Ezen kívül célszerű, ha a kupon megrendelésekor a honlapon - a kuponnal kapcsolatban - közzétett tartalmat valamilyen módon rögzíted, például kinyomtatod az információkat, vagy a képernyőről készített print screent egyszerűen csak elmented a számítógéped egyik mappájába.
Kétség esetén ugyanis ennek alapján támaszthatod alá, hogy a kuponnal elérhető szolgáltatás nem felelt meg a szerződéskötéskor vállalt feltételeknek - ha ezt elmulasztod, később csak nagyon nehezen lesz bizonyítható, hogy az oldalon mást ígértek, mint amit végül kaptál.
Évente 11 millió ember személyiségét lopják el: 8 dolog, amit meg kell semmisítened
Nézegess képeket!
ElolvasomKihez fordulhatsz, ha elégedetlen vagy?
Érdemes tudni, hogy ha a szolgáltatás nem terjed ki mindenre, ami a kuponos oldalon meghirdetett tulajdonságként szerepelt, akkor azt a kuponos oldalon lehet számon kérni.
Tehát, ha például azt hirdették meg, hogy a 900 forintos bónért pizza kapható, és a helyszínen kiderül, hogy az akció csak egyfajta pizzára vonatkozik, akkor ezt a kuponos oldalon kérheted számon, nem az éttermen. Ha viszont hidegen kapod a pizzát, vagy sokkal kisebb méretben, mint a beígért, azért már a vendéglátó egységnél reklamálhatsz - áll a fogyasztóvédelem honlapján.
Ha nem sikerül megegyezésre jutnod a szolgáltatóval vagy a kuponos oldallal, akkor természetesen magasabb szinteken is segítséget kérhetsz.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre e tekintetben arra terjed ki, hogy a panaszbejelentés alapján megvizsgálhatja, teljesültek-e a meghirdetett feltételek, megvalósult-e a tisztességtelen kereskedelem, illetve rendben ment-e a panaszkezelés.

Lehet-e boldog, aki intelligens? - A tudás hatása a lelki egészségre
Kepes András író, újságíró a Femina Klub júniusi előadásán arra keresi a választ, hogyan találhatunk boldogságot egy folyamatosan változó, kihívásokkal teli világban. Hogyan formálhatjuk úgy az életünket, hogy az ne csak sikeres, de valóban örömteli is legyen?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. június 5. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A tapasztalatok alapján azonban elmondható, hogy a kuponos vásárlásokat érintő panaszok nagy része a hibás teljesítéssel, illetve az egyáltalán nem teljesítéssel kapcsolatos. Így a fogyasztói panaszok orvoslását a Békéltető Testületektől lehet kérni, vagy bírósághoz lehet fordulni, amennyiben a szolgáltató visszautasítja a Békéltető Testületek előtti eljárás lehetőségét - javasolja a fogyasztóvédelem.
OLVASD EL EZT IS!
- üzemanyag
- áremelkedés