Ami már a Magyar Nemzetnek is sok! A kormány kiverte a biztosítékot a reklámadóval

Küszöbön a médiaháború.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Előfordult az, amire nem sokan számítottak egészen e hét elejéig. A kormánypárttal eddig nem túl kritikus médiumok egy része is meglepően keményen fogalmazott a kétharmaddal szemben, és még a nyílt tiltakozás sem áll távol tőlük.

Aki tegnap olvasta a Magyar Nemzetet, úgy érezhette, egy megrögzött ellenzéki lapot tart a kezében.

Ami a kormánypárti sajtónak is sok

Többfrontos adok-kapok látszik kibontakozni a hazai médiavilág és a kormány között. Hét elején vált biztossá, ami addig csak híresztelések szintjén létezett, brutális reklámadó bevezetését tervezi a kormány.

Aztán egy nappal később robbant a hír, hogy állítólag politikai nyomásra eltávolították az Origo főszerkesztőjét. A történtek hatására a kormánypártinak tartott médiumok sem maradtak csendben.

A Hír Televízió képernyője is elsötétül a csütörtöki parlamenti ülés előtt. A televízió ezt szerda reggel jelentette be, így csatlakozva a Magyar Reklámszövetség felhívásához. A felhívásban a legnagyobb hazai kereskedelmi tévék vesznek részt, így a piacvezető RTL Klub is, mely a tervezet legnagyobb vesztese lehet.

Az évi 20 milliárd forintot meghaladó bevételt produkáló cégeknek 40 százalékos reklámadót kéne a tervek szerint ősztől megfizetni. Ebbe a kategóriába csak az RTL esik. A csatorna szokatlanul éles hangú közleményben reagált a kormány tervezetére: a reklámadó ötlete "durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát" - írta a csatorna vezetése.

Az Origo.hu főszerkesztőjének eltávolítása ellen sokan tiltakoztak. Nézd meg a képeket!

Fotók! Ezrek sétáltak a sajtószabadságért

Nézegess képeket!

Elolvasom

A reklámadó tervezetén kívül Sáling Gergő eltávolítása hozta össze a sajtó munkatársait. Az Origo főszerkesztőjét egy Lázár Jánost leleplező cikksorozat után mozdították el helyéről. A kormánypárti Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese az ügyek kirobbanása után az utóbbi időben különösen szokatlan nyíltsággal bírálta a parlamenti kétharmados kormánytöbbséget. Aki ismeri az említett lap hangvételét, komolyan meglepődhetett.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Nem mindenki háborodott fel

A Heti Válasz eddig nem jelezte, hogy csatlakozna a reklámszövetség felhívásához. A lap főszerkesztője az a Borókai Gábor, aki az első Orbán-kormányban szóvivői, majd államtitkári posztot töltött be. Bár a lap Schmitt Pál plágiumügyének 2012-es kirobbanásakor több más kormányhoz közeli orgánummal együtt meglehetősen kritikus volt az akkori államfővel szemben, azóta sem volt tapasztalható ilyesmi.

Bár a jelen kormánnyal szinte sohasem kritikus Magyar Hírlap is hírt közöl a reklámszövetségi felhívásról, arról nem tájékoztatnak, csatlakoznak-e valamilyen formában a tiltakozáshoz. Sem a jobboldali lapban, sem a szintén Széles Gábor vállalkozó nevéhez köthető Echo TV-ben nem mennek el odáig, hogy a kormány egyik intézkedéstervezete ellen felszólaljanak.

A Femina.hu is csatlakozott a Magyar Reklámszövetség felhívásához. Ennek értelmében június 5-én mi is tiltakozunk az aránytalanul magas reklámadó bevezetése ellen. Ennek értelmében 19:15-től negyed órán keresztül nem lesz elérhető az oldal. Az akcióban hatvannál is több médiafelület vesz részt.
Ezt is szeretjük