Ha ezen a képen egyedül Marilyn Monroe-t látod, nézd csak meg közelebbről

Ezek a képek többet rejtenek magunkban, mint elsőre tűnik. Csak pár lépést kell tenni a kép előtt, hogy láthatóvá váljon a portré másik oldala.

Marilyn Monroe kinetikus festményen
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A spanyol Sergio Cadenas autodidakta módon sajátította el a kinetikus művészetet, mára pedig tökélyre fejlesztette képességeit. A kinetikus művészet lényege, hogy az alkotás megtekintéséhez szükség van valamilyen mozgásra, mert a változó nézőponttól függ, hogy milyennek látja az adott képet a szemlélődő.

Sergio Cadenas egyetlen festménye két portrét tartalmaz, és ahhoz, hogy mindkét alak láthatóvá váljon, lassan, fokozatosan el kell haladnunk a kép előtt. A festmények úgy készülnek, hogy Cadenas függőleges vonalakat használ, melyek egyik oldalára az egyik alakot festi, a másikra a másikat. Így egy bizonyos szögből jól látható az adott személy, ha viszont a kép közepe felé sétálunk, a két alak összemosódik, és egy átmeneti képet kapunk. 

Nézd csak meg jobban!

Marilyn Monroe-t látod a képen? Pár lépés, és kiderül, kivé válik. Cadenas képein nem véletlen, hogy kik kerülnek párba. Az egyik értelmezés szerint azért ez a két híresség szerepel együtt, mert míg Marilyn elsősorban a szépséget képviseli, addig Einstein az agyat.

Ezen a képen egy idős nő látható, majd pedig fiatalkori mása. Az alatt a pár lépés alatt évtizedeket fiatalodott - igazán szerencsés!

Cadenas nem csak emberi alakokat fest, ennek a férfinak az arcából például halálfej lesz. Az emberi portréhoz általában olyan modellt használ, akit személyesen is ismer.

Az alábbi festmény pedig az ember és a kutya hűséges szövetségét jeleníti meg rendkívül kreatív módon.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

(Borítókép forrása: Getty Images)

Ezt is szeretjük