Kipróbálták, milyen lesz az élet a kijárási tilalom lazítása után Olaszországban

Egyenként engednék át az utasokat, és a biztonsági távolság betartására köteleznék őket a tömegközlekedésben.

A kijárási korlátozások Olaszországban
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A római metróban tesztelték az új, szigorú távolságtartási szabályokat, amelyeket a kijárási tilalom május 4-i lazítása nyomán akarnak bevezetni az olasz fővárosban.

Egyesével engedték be az utasokat a római metrómegállókba, ahol a peronokon matricával kijelölt helyen várták a szerelvények érkezését az olasz fővárosban pénteken tartott tömegközlekedési szimuláción.

Korlátozások a metrón

A főpróba kiemelt helyszíne az egyik legnagyobb tömegközlekedési csomópont, a Lateráni Szent János-bazilika melletti metrómegálló volt, ahol két vonal találkozik egymással. Az utasok hosszú sorban, egymástól kétméteres távolságra várakoztak a metrómegállóba levezető felszíni lépcsőnél. Egyenként engedték át őket, kizárólag szájmaszkot viselve.

A tervek szerint, ahol ez lehetséges, az érkező és távozó utasokat külön útvonalon terelik. A biztonsági távolságot a mozgólépcsőkön is be kell tartani. A peronokra egyszerre legfeljebb kétszáz utast engednek, az indulókat és az érkezőket is számolva: a szerelvény érkezésekor hangosbemondó utasítja őket arra, hogy álljanak a peron padlózatán kijelölt matricakarikákra.

Ezekről tudnak felszállni a szerelvényekre úgy, hogy elkerüljék a leszállókat. A szerelvényekbe csak annyi embert engednek, amennyien minden második ülést elfoglalva elférnek. Ez a számítások szerint 120 utast jelent a járvány előtt szerelvényenkénti 1200-hoz képest. Az utasáramlást a bejáratoknál és a szerelvényeken kijelölt metrószemélyzet irányítja.

Nem buszozhatnak akármennyien

Az autóbuszokon húsz utas tartózkodhat egyszerre. Az utasszámlálást a járművezetőkre akarták hárítani, de ezt a szakszervezetek elvetették. Megoldás az automatikus utasszámláló rendszer lehet, de a buszvezetők szerint ezzel is nehéz lesz azt mondani a huszonegyedik utasnak, hogy nem szállhat fel.

A cikk az ajánló után folytatódik

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Az érdekképviseletek úgy vélik, az utasszám és a jegyeladás visszaesésével tömegközlekedési munkahelyek kerülnek veszélybe. A járvány utóbbi két hónapjában az utasforgalom több mint hetven százalékkal csökkent. A római közlekedési vállalat a kizárólagos buszsávok megsokszorozását szorgalmazza, hogy minél több jármű legyen forgalomban, ha már kevés lesz a rajtuk utazók száma.

Fokozatosan oldják fel a szigorításokat

A mindennapi élethez való visszatérés május 4-től kezdődik a kijárási korlátozások fokozatos feloldásával. Az olasz kormány nem nyitja újra az iskolákat, és számos munkahelyen fenntartják a távmunkavégzést. A következő hetekben még nem várható a római tömegközlekedésben korábban megszokott napi több mint félmillió utas.

A hatóságok a saját járművek használatát ajánlják, kedvezményes kerékpár-, robogó- és elektromosroller-vásárlást hirdettek, ez azonban csak a forgalmat növeli majd. Az elképzelések között szerepel a tervek szerint a május 18-tól megnyitó üzletek nyitvatartásának módosítása déli 12-től este tízig a reggeli csúcsforgalom elkerülésére.

Giuseppe Sala milánói polgármester szerint a tömegközlekedés újraindítása és az egészségvédelmi előírások betartásának egyeztetése nem ígérkezik könnyű feladatnak. A tömegközlekedés kapacitása csökken, a forgalom pedig nő majd - jelentette ki.

Elmondta, hogy az 1,3 milliós városban 1200 metrószerelvény, 1300 autóbusz és 400 villamos közlekedik. - Korlátozott utasszámmal lehetetlenség lesz, hogy mindenki felférjen, és nincsen elég munkatársunk sem arra, hogy ellenőrizzük, mindenki tiszteletben tartja-e az előírásokat, visel-e szájmaszkot - hangoztatta Milánó első embere.

Fotók: Getty Images

Semmi nem lesz többé ugyanolyan a járvány után?

Az iskolák, üzletek, nyilvános helyek szakaszos megnyitását és az emberek fizikai távolságtartásának számos lehetőségét is vizsgálták, amelyekkel a korlátozó intézkedések feloldásakor elkerülhető a koronavírus-fertőzés újbóli kirobbanása.

Semmi nem lesz többé ugyanolyan a járvány után egy friss kutatás szerint

Kutatók megvizsgálták, hogyan lehetséges a koronavírus terjedésének csökkentése.

Elolvasom
Ezt is szeretjük