Óriási változás a vonatokon: a MÁV terveinek sokan örülnek majd

Egyre több vonaton nem lesz kalauz.

Kalauz nélküli vonatok
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A MÁV-START szeptembertől új fejezetet nyit, hiszen hétfőtől egyre több vonalon indulnak el olyan járatok, amelyek már kalauz nélkül közlekednek. Az újítás célja, hogy a vasúttársaság alkalmazkodjon a nemzetközi trendekhez, és hatékonyabbá tegye a szolgáltatást, miközben továbbra is biztosítja az utasok biztonságot és kényelmét - jelent meg az economx oldalán

Kalauz nélküli vonatok

Az első lépésként április és május között egy kísérleti program keretében a Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatok ellenőr nélkül közlekedtek. A próbaüzem sikeresnek bizonyult, hiszen mind az utasok, mind a munkavállalók kedvezően fogadták az új rendszert. Ennek köszönhetően szeptember 2-tól újra visszatér a kalauz nélküli közlekedés az S76-os járatokon, és hamarosan több másik vonalon is bevezetésre kerül a rendszer. Vigyázz, mert a MÁV nevében túl olcsó jegyeket árulnak a csalók - katt ide!

Kalauz nélküli vonatok 1
Fotó: majorosl / Getty Images Hungary

Szeptember 16-tól a Budapest és Esztergom között közlekedő járatokon is megjelennek a kalauz nélküli vonatok. Ezenkívül a reggeli csúcsidőszakban a Budapest–Győr vonalon közlekedő G10-es járatok, valamint egyes hétvégi vonatok is érintettek lesznek, például a Komárom és a Déli pályaudvar között közlekedő S10-es vonatok. Szeptember végétől a Budapest és Székesfehérvár között közlekedő S36 és G43-as járatokon is eltűnnek a kalauzok, és hasonló változások várhatóak a Százhalombattára és Pusztaszabolcsra induló S40-es járatokon is.

Az újítás azonban nem áll meg itt. Október közepétől a Nyugati pályaudvar és Monor között közlekedő S50-es, valamint a Keleti pályaudvar és Sülysáp, illetve Nagykáta között közlekedő S60-as vonatok is csatlakoznak a kalauz nélküli rendszerhez. Az érintett járatokról a MÁV időben tájékoztatja majd az utazóközönséget.

A mozdonyvezetők szerepe az új rendszerben jelentősen kibővül. Az eddigi feladataik mellett a jövőben ők felelnek majd az utastájékoztatásért, az utasok biztonságos fel- és leszállásának ellenőrzéséért, valamint a fogyatékkal élő utasok segítéséért. Emellett a mozdonyvezetők feladata lesz a vonatok biztonságos közlekedésének bizonyos feltételeit, mint például az ajtók működését vagy a beltéri hőmérsékletet is ellenőrizni. Ezt üzenik a mozdonyvezetők az autósoknak - katt ide!

A cikk az ajánló után folytatódik

Játssz a Gösserrel!

Vásárolj 2 db Gösser terméket, töltsd fel a kódot a Screvo App-ba és nyerj!

Advertisement

Promóció

Az utazóknak fontos tudniuk, hogy bár a kalauzok eltűnnek a vonatokról, a jegyellenőrzés nem szűnik meg. Szúrópróbaszerű ellenőrzésekre továbbra is számítani lehet, és az utazás kizárólag érvényes jeggyel vagy bérlettel kezdhető meg. A jegyellenőrzés elmaradása esetén a menetdíj mellett pótdíjat is felszámítanak. Az utasoknak rendkívüli helyzetekben lehetőségük lesz a mozdonyvezetővel vészhívó segítségével kapcsolatba lépni.

Az újításokkal kapcsolatos további információk és a pontos menetrendek elérhetők a MÁV weboldalán, valamint a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán keresztül. Az utasok számára fontos, hogy a kalauz nélküli közlekedés mellett is megőrizzék a vasúti közlekedés biztonságát és kényelmét, melyet a MÁV minden eszközzel igyekszik garantálni.

Itt jár az ország legrövidebb kisvasútja: csak 570 métert tesz meg, mégis imádják az emberek

Csak 570 méter hosszú a mecseki vasútvonal, mégis imádni való.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük