Tarlós 15 milliárdot költ városfejlesztésre

A tömegközlekedés megújítására megy el a legtöbb pénz

Már több projekt is elhúzódik.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A főpolgármester, Tarlós István május elején bejelentette a 2030-ig szóló, budapesti városfejlesztési koncepcióját.

A főpolgármester szerint 30 éve nem készült ilyen részletes koncepció erre vonatkozóan, amely szerint 2014 és 2020 közötti időszakra a város 27 nagyprojekttel készül uniós támogatásból, összesen 50 millió euró feletti értékben.

Egy teljesen új koncepció

Amint a projektek elkezdődnek 2014-ben, azonnal lehívhatóak lesznek az uniós pénzek. A program egy teljesen új koncepció, ami 2011 óta készül. A munkálatokat a kormány és a főváros együtt tervezi megvalósítani. Jelenleg a támogatási ciklussal foglalkozik a főváros, aminek keretén belül előkészítik a fejlesztések jogi, pénzügyi és műszaki forrásait.

Spóroltak a metróval

Az előző városvezetések által kötött szerződések módosítása után Tarlós elmondása alapján több 10 milliárd forintot sikerült megspórolni az összesen 452 milliárd forintba kerülő 4-es metró építésén. A metrót 2014 márciusában tervezik átadni, aminek információk szerint már csak a tesztelése zajlik. A Népszabadság június 24-i információi szerint viszont csúszhat az új metró átadása a kelenföldi csomópont fejlesztései miatt, valamint a felszíni projekt még az engedélyezési fázisnál tart, amiért a Levegő Munkacsoport megtámadta a terveket, és például a Sasadi útra zajvédő falat építtetne. A késés akár egy-két év is lehet, de a Budapesti Közlekedési Központ ideiglenesen orvosolná a csúszást.

Az összes metróvonal megújul?

Szintén a 4-es metróhoz kapcsolódóan épülne új BKV- és autóbusz-pályaudvar, ötszáz férőhelyes parkoló, valamint 120 kerékpárt befogadni képes tárolóépület. Folyamatban van az 1-es és a 3-as villamosok fejlesztése és meghosszabbítása 40 milliárdért, valamint új villamosok és trolibuszok beszerzése 43 milliárdért. Azt tervezik, hogy 2015-re felújítják a Széll Kálmán teret, aminek munkálatait 2014 márciusában kezdenék el.

Képek! Így néz ki most a 4-es metró

Nézegess képeket!

Elolvasom

A 3-as metró teljes megújítása és északi részének meghosszabbítása is célként van megjelölve a koncepcióban, amivel 2019-re készülnének el, három év alatt, és 150 milliárd forintba kerülne. Még a 4-es metró sincsen kész, de a távolabbi tervek szerint a főváros szeretné a 2-es metró vonalát a gödöllői HÉV vonalával összekötni, valamint a kisföldalattit meghosszabbítaná keleti irányban, 50 milliárdból, sőt, az 5-ös metró déli szakaszát is építenék, amire 2017-től szól a támogatás.

Meghiúsulnak a margitszigeti tervek

A főpolgármester még május elején azt mondta, hogy 2013 júniusában átadják a margitszigeti szökőkutat, a víztornyot és a szabadtéri színpadot. Ez azonban a június eleji árvíz miatt több mint valószínű, hogy meghiúsul a szigeten uralkodó állapotok miatt, de a jövőben további felújításokat is terveznek a Margitszigeten, ami 4-6 milliárdos projektet jelent.

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Egyéb intézkedések

A csepeli szennyvíztisztítóhoz kapcsolódóan csatornahálózatot, valamint szennyvízelvezető hálózatot építenek ki. Felújítanák továbbá a Lánchidat és a Váralagutat 14 milliárdból, a Petőfi hidat, a Fővárosi Állat- és Növénykertet, és nem utolsósorban építenének gyalogos- és kerékpároshidakat a szigetek és a Duna-partok között.

Ezt is szeretjük