Óriási felmondási hullám fenyegethet a szakértők szerint: ilyen sok magyar elégedetlen a munkahelyén
A munkavállalók jelentős arányú felmondása fenyegeti a cégeket Magyarországon.
A munkavállalók jelentős arányú felmondása fenyegeti a cégeket a világ számos országában, köztük Magyarországon is - derült ki a Deloitte felméréséből, amelynek megállapításairól hétfőn közleményben tájékoztatták az MTI-t.
A Deloitte a munkavállalói igényektől elmaradó fizetésekkel, a fejlődési lehetőségeik korlátaival és a vállalatok hatékonysági hiányaival magyarázza, hogy sokan váltanának munkahelyet.
Felmondási hullám jöhet
A tanácsadócég rámutatott: Magyarországon hasonlít a helyzet a nemzetközi folyamatokhoz, hiszen a belföldi munkavállalók 57 százaléka gondolkodik felmondáson. Aki csak az utóbbi két évben kezdett, az nagyobb eséllyel hagyhatja ott az állását. Körülbelül a kétharmaduk szándékozik váltani, de a középnemzedékhez tartozók és a vezető beosztásúak is gyakran számolnak ezzel a lehetőséggel - tették hozzá.
A Deloitte a munkavállalói igényektől elmaradó fizetésekkel, a fejlődési lehetőségeik korlátaival és a vállalatok hatékonysági hiányaival magyarázza, hogy sokan váltanának munkahelyet.
A visszajelzésekből kiderül az is, hogy a rugalmas munkavégzés lehetősége ugyancsak fontos, ennek érdekében az alkalmazottak 40 százaléka akár kevesebb fizetéssel is beérné. A kötelező irodai munkavégzés a munkavállalók majdnem felét távozásra készteti, miközben csaknem 70 százalék úgy véli, hogy otthoni munkavégzésben is ugyanúgy teljesít, vagy akár jobban is - írták.
A közlemény szerint a munkavállalók nagyarányú távozása vállalati szempontból sem elhanyagolható, hiszen az üzleti eredményesség és a hatékonyság romlását okozhatja. A munkaadóknak tehát mindent meg kell tenniük, hogy elejét vegyék alkalmazottaik tömeges távozásának - mutat rá a Deloitte.
Dilemma podcast
A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.
Promóció
Átfogó kísérlet során vizsgálták a négynapos munkahetet: meglepő eredményre jutottak
Megérkeztek annak a kísérletnek az eredményei, ami a négynapos munkahét bevezetését vizsgálta.
Átfogó kísérlet során vizsgálták a négynapos munkahetet: meglepő eredményre jutottak
Megérkeztek annak a kísérletnek az eredményei, ami a négynapos munkahét bevezetését vizsgálta.
ElolvasomKépek: Getty Images Hungary