Megszűnik a Facebook, mert egyre kevesebben használják?
Tényleg csökken a Facebook népszerűsége?
Bár egy hoax a Facebook megszűnésével riogat, kiderült, hogy még mindig csak ezt az oldalt használják a magyar fiatalok: már nem csökken a népszerűsége, a Twittert és az Instagramot viszont csak egy szűk réteg nézi.
A Comedy Central nemzetközi kutatással vizsgálta a fiatalok tartalomfogyasztási szokásait: megtudhatod, milyen közösségi felületet használnak a magyarok, és azt is, hogy mennyit tévéznek és mit néznek. Rád is jellemző az eredmény?
Magyarok a Facebookon
A 18-34-es korosztály tagjai már nem elégednek meg annyival, hogy kizárólag a tévéből tájékozódjanak. Ahhoz, hogy naprakészek legyenek, ismerjék a márkákat és a véleményvezéreket, folyamatosan a közösségi oldalakon kell lógniuk.
Míg nyugaton közismerten a Twitter az első számú kommunikációs felület a sztárok és rajongóik között, addig itthon a Facebook a vezető közösségi média: a magyar fiatalok 89%-a kemény magnak, vagyis intenzív Facebook-felhasználónak mondja magát.
Ugyanez az arány Hollandiában a legalacsonyabb, 75%, az Egyesült Királyságban 79%, Mexikóban pedig rekordmagas, 94%. Mark Zuckerberg találmányára annyira rá vagyunk kattanva, hogy a magyar válaszadók mindössze 3%-ának nincs saját fiókja.
Az Instagram nem népszerű
Ennek fényében érdekes, hogy a magyar fiatalok 76%-a egyáltalán nincs fent a Twitteren, míg például a spanyolok 56%-a rendszeresen használja azt. A fotómegosztó közösségi médiára is meglepően kevés magyar iratkozott fel.
A megkérdezettek 11%-a nézi rendszeresen az Instagramot, 76%-uk pedig egyenesen úgy nyilatkozott, hogy nincs fiókja. Ennél nagyobb érdektelenséget a magyarok körében csak a Linkedin és a Pinterest produkált, ami kifejezetten egy szűk kör ügyének tűnik az adatok alapján.
Mindent összevetve a magyarok kevés közösségi platformon vannak jelen, a Facebookon viszont nagyon aktívak. A fiatalok azonban nem keverik össze az igazi közösséget a virtuálissal: a Comedy Central felmérésében a hazai ifjak 81%-a kimondottan társasági emberként jellemezte magát, függetlenül attól, hogy mennyi időt tölt a neten.
Tarolt a humorcsatorna
A digitális generáció azért még mindig szívesen néz tévét. A megkérdezett magyarok 41%-a heti 5-8 órát, 25% pedig heti 11 órát tölt a képernyő előtt - átlagosan 1 hét alatt közel 9 órát fordítanak tévézésre a saját bevallásuk szerint. Ezt az időt a fiatalok általában alulbecsülik, hiszen a Nielsen Közönségmérés adatai napi 5,5 óráról mesélnek.
Angliában a legnépszerűbb a műsorok követése, ott a felmérésben részt vevők 30%-a heti 15 óránál is többet tévézik. A kutatásból az is kiderült, hogy a humor fontos szerepet tölt be a 18 és 34 év közöttiek életében, így nem meglepő, hogy a Comedy Centralt meghatározó csatornának tartják. A megkérdezett magyar tévéző fiatalok 84%-a nézi a humorcsatornát, ami annyira magas szám, hogy csak az indiaiak tudták felülmúlni a maguk 88%-ával.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Azt, hogy a 18-34 év közöttiek szeretik a tévét és a humort, mi sem jelzi jobban, mint hogy Magyarországon 2015 eddig eltelt időszakában a Comedy Central volt az ország harmadik legnézettebb csatornája a korcsoportban 6,6%-os közönségaránnyal, tehát csak az RTL és a TV2 van előtte, és többek között megelőzte a Cool, az F+ és a VIASAT3 csatornákat.
- test és lélek
- felmérés
- televízió
- internet
- közösségi oldal
- Comedy Central
- Terasz
OLVASD EL EZT IS!
- földrengés
- internet