Miért újítják fel folyton a 4-6-os villamos vonalát?

Íme, a válasz

Felújították a Combinók érkezése előtt, majd utána is nem sokkal. Miért? Íme, a BKK válasza.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A 4-6-os villamos vonalát megint felújították. Egy olvasónkban merült fel a kérdés, hogy ha a pályákat a Combinók megjelenése előtt teljesen felújították, akkor most miért is van szükség az újabb munkálatokra.

A Combinók miatt 2006-ban újították fel a villamos vonalát, a kanyarok ívét korrigálták, a megállók peronszintjét az új villamos járószintjéhez igazították.

Folyamatosan felújítanak

Ezután viszont két újabb felújítás is következett, 2009-ben a Blaha Lujza tér és a Margit híd közötti szakaszt csinálták meg, 2010-ben pedig a Blaha Lujza tér a dél-budai végállomások - Móricz Zsigmond körtér, Újbuda-központ - között végeztek felújítási munkát.

Aztán jött 2012 ősze, amikor is a Blaha és a Corvin negyed közötti szakasz volt lezárva, mert a pályát felújították.

Mint a Budapesti Közlekedési Központtól megtudtuk, a felújítások elvégzését a vágányok elhasználódása indokolja, amit egyrészt a folyamatos és sűrű villamosforgalom, másrészt az érintett útátjárókban jelentkező igen nagy közúti igénybevétel okoz.

Nincs átfedés

A Combino járművek forgalomba állásával kapcsolatban történtek peronfelújítások, a jelenlegi felújítások első két üteme pedig 2009-ben és 2010-ben volt, és ez folytatódik 2012-ben, tehát a felújítandó pályaszakaszok között nincs átfedés - közölte a BKK.

A vágányfelújítások, elsősorban a pénzügyi lehetőségek miatt, szakaszosan történnek - tették hozzá. A forgalom egyébként már helyreállt, a villamos megint a szokásos rendben jár.

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük