Mire költi a BKV az Alstom 30 milliárdját?

Felröppentek olyan hírek, hogy a működési költségeket fedezik belőle, de Tarlós István ezt cáfolta. A pénzt csak a metróra lehet költeni.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Lezárult a BKV és az Alstom egyik jogi vitája, melyben az volt a kérdés, hogy a BKV lehívhatja-e a cégnek előlegként átutalt 30 milliárd forintot azután, hogy felbontották az Alstommal a szerződést. A bíróság másodfokon a BKV-nak adott igazat, vagyis ezt az összeget visszakapják. A 30 milliárdból 21 milliárd forint már meg is érkezett a közlekedési vállalat számlájára.

Korábban felröppentek olyan hírek, miszerint az összeget a BKV működési kiadásokra költené, a főpolgármester ugyanakkor ezt határozottan cáfolta az MTI-nek.

Tarlós István közölte, ez egy idétlen híresztelés, a pénzt csak a metrókocsikra lehet költeni. Ha ugyanis sikerül megegyezni az Alstommal, és a szerelvények megérkeznek, akkor ez az összeg a járművek árának egy részét fedezi.

- Senki nem nyúlhat egy fillérhez sem az összegből - szögezte le a főpolgármester, aki részsikerként értékelte a versailles-i bíróság döntését.

Az ítélettel egyébként még egyáltalán nem zárult le az Alstom és a főváros vitája, a cég vezetője június 21-én érkezik Budapestre, hogy tárgyaljon Tarlós Istvánnal a továbbiakról.

A BKV október 20-án bontotta fel az Alstommal a szerződést, melyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek még 2006-ban, mert a cég nem szerezte meg határidőre a szükséges típusengedélyt.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis kocsi fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mint akkor, ha azokat a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.

Vezető politikusaink - Tarlóstól Vonáig

Nézegess képeket!

Elolvasom

A Fővárosi Önkormányzat tavaly június 3-i döntésével kötelezte a BKV vezérigazgatóját arra: meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó az év júliusának végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre.

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Az Alstommal való tárgyalások több szempontból is fontosak, talán ezek közül a leglényegesebb, hogy a most működő orosz metrószerelvények már annyira idősek, hogy többet ki kellett vonni a forgalomból, egyikük egyszerűen kiégett. A régi kocsik felújítása 3,5 milliárd forintba kerül, erre viszont nem, vagy csak részben lett volna szükség, ha nincs az Alstom-főváros vita.

Ezt is szeretjük