Senki nem téríti meg a kiesett munkanapot és az aznapi bevételt
Arról tájékoztatták a cégeket, hogy lesz áramszünet, de arról nem, hogy elmarad.
Néhány hónappal ezelőtt egy olvasónk kereste meg a szerkesztőséget egy bizonyos szolgáltatási problémával kapcsolatban.
A levélíró elmondása alapján a munkahelye, ahol dolgozik, egy irodakomplexum része, ahol a menzától elkezdve a könyvesbolton keresztül a könyvelőirodáig minden megtalálható. A cégek egymástól függetlenül, önállóan működnek.
Bevételkiesés
A történet egy, az Elmű által kiírt értesítéssel kezdődött. Nem is volt ezzel probléma, hiszen a cég jó előre jelezte, hogy az egész irodaház területén áramszünet várható egy hétfői napon. Voltak cégek, amelyek meg tudták oldani, hogy dolgozóik otthon végezzék a munkájukat, de a többség nem, emiatt kötelező jelleggel szabadságot kellett kivenniük a munkavállalóknak.
A bonyodalmat az okozta, hogy amikor kedden munkába mentek a dolgozók, a portások elmondása alapján mégsem volt áramszünet a területen, úgy, hogy az elmaradást a szolgáltató nem jelezte előre. Emiatt több cég, mint például az étterem vagy a könyvesbolt, elesett az aznapi bevételétől, nem beszélve a dolgozók kötelezően kivett szabadságáról.
Felkerestük az Elműt
Az olvasói levél kapcsán felkerestük az Elműt, hogy ebben az esetben mi a teendő, ki és hogyan fogja a cégeket kárpótolni a bevételek kiesése és a szabadságok miatt. A szolgáltató a következő választ adta:
"Az ELMŰ Hálózati Kft. az ellátási területén áramszünettel járó tervezett karbantartások elvégzésének idejét közterületeken plakátokkal meghirdeti, illetve a Jogszabályban meghatározottak, és a Magyar Energia Hivatal által jóváhagyott üzletszabályzatunknak megfelelő módon, minden fogyasztási helyre eljuttatott szórólappal, plakáttal, illetve a honlapon is tájékoztatja a fogyasztókat."
Az Elmű arra kérdésünkre, hogy konkrétan ki fogja megtéríteni a cégeknek a kiesett bevételét, nem adott választ, illetve arra sem, hogy van-e tájékoztatási kötelezettsége, ha mégsem lesz áramszünet.
A felhasználókat, ebben az esetben a dolgozókat áramszünet esetén, teljesítménytől függően 15-30 nappal korábban kell értesíteni. Mint ahogyan az a válaszban is szerepel, a honlapon utána lehet keresni, hogy milyen utcákban és területeken terveznek karbantartási munkákat végezni. Ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy ezek az adatok csupán tájékoztató jellegűek, mert fogyasztói kérésre az utolsó pillanatig változhatnak az időpontok.
Ha mégis panaszt tesz az ügyfél
Ha az ügyfél úgy dönt, hogy ha az Elműnél tett reklamáció után még mindig elégedetlen, lehetősége van további panasztételre a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál. A hivatal tájékoztatott arról, hogy ebben az esetben kivizsgálják az ügyet, és felügyeleti szerv vagy elmarasztalja a szolgáltatót, tehát elismeri, hogy ő hibázott, vagy elutasítja a panaszt. Az előbbi esetében kötbér megfizetésére kötelezhető a szolgáltató, aminek mértéke természetesen függ a körülményektől, az esettől, a bejelentő cégtől és magától a szolgáltatástól is. Az ügyintézési határidő normál esetben két hónap, de miután jelenleg rengeteg panasz érkezik a hivatalhoz, több időt is igénybe vehet.
Kép forrása: wikipedia.org
OLVASD EL EZT IS!
- belföld
- gázszámla