Ezen spórol a legtöbbet a magyar – Nem költünk annyit étkezésre
A megkérdezett magyaroknak a gyerek és a rezsi befizetése áll az első helyen.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magyar fogyasztók 40%-a ritkábban megy vásárolni, ha többe kerül az élelmiszer, 67% pedig alkalmanként kevesebbet költ - derül ki a Nielsen által végzett felmérésből.

A megkérdezettek alapján az derül ki, hogy ha drágul az élelmiszer Magyarországon, akkor négy fogyasztó közül három biztos, hogy változtat a vásárlási szokásain.

Globális felmérés

A Nielsen globális információs és piackutató vállalat felmérést végzett az élelmiszerárak hatásáról a világ 58 országában. A felmérésben 29 ezer embert kérdeztek meg összesen.

Ebből lehet következtetni, hogy a megkérdezettek közül legtöbben az élelmiszer árának növekedése hatására tízóraira vagy uzsonnára költenének máshogy, új ruhára saját részre, továbbá az otthonon kívüli étkezésre.

Mit gondol a magyar?

A magyar fogyasztók véleménye 77%-ban az, hogy ha drágább lesz az élelmiszer, akkor változtatnak a vásárlási szokásokon, leginkább pedig a főétkezések közötti élelmiszerről mondanak le, az új ruházati cikkekről és az otthonukon kívüli étkezésről.

A magyarok 40%-a állítja, hogy ebben az esetben ritkábban megy vásárolni, és ha elmennek, akkor is 67%-uk kevesebbet költ általánosságban egy vásárlás alkalmával. A magyar fogyasztók 37%-a többször megy diszkontba, 23% szupermarketbe és 22% hipermarketbe. A piacot és a kisebb boltokat csak 19 és 11% említi.

A fent említett tételeken kívül a magyarok 37%-a nem vesz otthoni fogyasztásra italt, 34% nem költ tevékeny pihenésre, valamint szórakozásra, 33% a mindennapi közlekedésre, és 30% mondja azt, hogy nem költ utazásra, illetve nyaralásra.

Van, ami viszont nem változik az emberek kiadásai szempontjából az élelmiszerárak növekedése ellenére sem. Az első természetesen a lakhatás költségei, hiszen 67% mondja, hogy nem változtat ezeken, valamint 59% az egészségével kapcsolatos kiadásain sem. Szintén 59% gondolja úgy, hogy fontos az otthoni főétkezés és a gyerekneveléssel kapcsolatos kiadások.

A gyártók oldaláról fontos felmérni

Ezek a felmérések a másik oldalról is fontosak, mert ezek alapján a kínálati oldalról is meg tudják határozni, hogy mely termékek állják meg a helyüket, és melyek labilisak. A fogyasztók ilyen esetekben határozottan tudnak dönteni, mit vegyenek meg, és mit ne. A magyar válaszadók 55%-a költene a saját öltözködésére kevesebbet, ugyanakkor, ha a gyereke ruházatáról van szó, csak 10% gondolja, hogy csökkentené a kiadásait.

Éppen emiatt kell a gyártóknak és a kereskedőknek felmérni az újabb igényeket, amiket ki tudnak elégíteni. Ez nagy kihívást jelent nekik, ugyanis ebben az esetben új márkákat és új termékeket kell bevezetni az üzletekben.

Blog.hu ajánló